printlogo


کد خبر: 134667تاریخ: 1393/12/12 00:00
اخبار کوتاه

سرانه مصرف هر تهرانی روزانه ۲۲۰ لیتر آب
در ۱۱ ماه گذشته از امسال در مجموع ٩٢٦ میلیون و ٩٦ هزار متر مکعب آب‌شرب در منازل مسکونی و واحدهای تجاری استان تهران مصرف شده که نشان می‌دهد سرانه مصرف هر تهرانی به‌طور متوسط به ۲۲۰ لیتر در روز می‌رسد. به گزارش تسنیم، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، در مجموع ٩٢٦ میلیون و ٩٦ هزار متر مکعب آب‌شرب در منازل مسکونی و واحدهای تجاری استان تهران مصرف شده که البته این رقم بدون احتساب مصرف آب در منازل مسکونی و ویلاهای ییلاقی روستاهای استان است که هنوز هیچ کنتور مصرف آبی ندارند. در واقع هر روز به طور متوسط 2 میلیون و 756 میلیون مترمکعب آب‌شرب در تهران مصرف می‌شود که اگر این رقم را بر جمعیت 5/12 میلیون نفری تقسیم کنیم، سرانه مصرف آب هر تهرانی 220 لیتر در شبانه‌روز است.
افزایش ۸۶۰ هزار تومانی حقوق بانکی‌ها
محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در قالب دستور‌العمل فوق‌العاده خاص، افزایش حقوق کارکنان بانک‌های دولتی را با امضای تمام مدیران بانک‌های دولتی با ۴۰۰ تا ۸۶۰ هزار تومان افزایش ابلاغ کرد. به گزارش فارس، به استناد بند (ج) ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه و بنا به پیشنهاد مدیران عامل بانک‌های دولتی و به منظور ارتقای بهره‌وری کارکنان، دستور‌العمل نحوه محاسبه و پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان بانک‌های دولتی ملی ایران، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات ایران، صنعت و معدن، توسعه تعاون و پست بانک ایران تصویب شد. این افزایش از اول اسفندماه اجرا می‌شود اما نکته‌ای که در این ابلاغیه به وضوح دیده می‌شود این است که بازنشستگان بانک‌های دولتی از این ابلاغیه جا مانده‌اند.
سی‌ان‌جی ارزان شد
قیمت فروش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) با تصویب هیات دولت، کاهش یافت. کاهش بهای فروش گاز طبیعی فشرده از مصوبات جلسه دولت بوده است، براساس این مصوبه، بهای فروش هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف‌کننده نهایی) با احتساب مالیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه به ترتیب از اول اسفند از مبلغ 4500 ریال به مبلغ 4140 ریال و بهای هر کیلوگرم آن از تاریخ 5/12/93 از مبلغ 6520 ریال به مبلغ 6000 ریال کاهش یافت.طرح عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بر مبنای واحد فروش کیلوگرم، از جمعه گذشته در سراسر کشور اجرایی شده است.برای اجرای این طرح همه پیمانکاران و جایگاهداران از مدت‌ها پیش موظف به تغییر واحد شمارشگر توزیع‌کننده‌های سی‌ان‌جی در جایگاه‌های خود از مترمکعب به کیلوگرم شده بودند.
عرضه پرتقال 3 برابر می‌شود
رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه امیدوارم دولت از ترکیه پرتقال وارد نکند، گفت: مردم نگران سبد میوه ایام نوروز نباشند و عرضه کمتر پرتقال در روزهای اخیر به دلیل دپو کردن برای شب عید است.  مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با نسیم بیان داشت: در حال حاضر تعاونی 20 هزار تن پرتقال و 50 هزار تن سیب ذخیره دارد، از طرفی اتحادیه بارفروشان نیز بالغ بر 40 تا 50 هزار تن پرتقال دپو کرده است. به گفته وی اکنون در میدان تربار مادر، پرتقال 250 تا 300 گرمی 3000 تا 3500 تومان فروخته می‌شود. وی با بیان این مطلب که اتحادیه بارفروشان از 20 تا 29 اسفند عرضه پرتقال را 3- 2 برابر خواهد کرد، اظهار داشت: الان ورودی کل بارها اعم از میوه‌ و سبزیجات 15 هزار تن است و شب عید نیز این ورودی به ۲ تا ۳ برابر خواهد رسید تا مردم با مشکل مواجه نشوند.


Page Generated in 0/0055 sec