printlogo


کد خبر: 134668تاریخ: 1393/12/12 00:00
انتقاد سرگشاده سرمایه‌گذاران شرکت پارس‌الکتریک

جناب آقای دکتر روحانی؛ با عرض سلام و احترام، گلایه سهامداران شرکت پارس‌الکتریک به استحضار می‌رسد: در طول دوران مبارزات انتخاباتی، انتقاد بجا و صحیحی از وضعیت تولید و صنعت در دولت وقت نمودید که با یک جمله وخامت اوضاع در اذهان مردم نهادینه شد: «شرکت پارس‌الکتریک تبدیل به لانه کبوتران شده است.» به دنبال این انتقاد شما و انتخاب جنابعالی به‌عنوان ریاست‌جمهوری بارقه‌ای از امید و آرامش در دل‌ها و اذهان ایجاد شد که دولت تدبیر و امید به مشکلات این بخش و علی‌الخصوص این شرکت با اعمال قانون، رسیدگی خواهد کرد و شرکت را از این وضعیت اسفناک نجات می‌دهد و سهامداران این شرکت به ارزش واقعی دارایی خود نزدیک می‌شوند.
شرکت پارس‌الکتریک از سال 83 به مدت 11 سال متوالی شاهد زیان عملیاتی بوده است. از سال 90 تاکنون به مدت 4 سال فعالیت‌های شرکت کلا متوقف شده و شرکت بدون هیچ فعالیتی و بدون هیچ راهکاری جهت سودآوری و منافع سهامداران خرد بلاتکلیف مانده است. طی این مدت خطوط تولید شرکت به فروش گذاشته شده و پرسنل شرکت از بیش از ۲۵۰۰ نفر به کمتر از ۵۰ نفر کاهش یافته اما شرکت به جای ایجاد راهکاری جهت تولید، اشتغال و سودآوری اقدام به تخلفات بسیار گسترده نموده است. به نحوی که شرکت پارس‌الکتریک به همراه 4 کارخانه لوازم خانگی قزوین، الکترونیک سیرجان، شرکت عالم‌آرا و کارتن البرز به همراه ۱۲ شرکت اقماری دیگرش مشمول قانون ورشکستگی گردیده‌اند.
با گذشت بیش از یک‌سال و نیم از دولت تدبیر و امید، هنوز سایه بی‌تدبیری و فساد گذشته بر این شرکت وجود دارد: شرکت الکترونیک سیرجان به دلیل قاچاق کالا محکوم و پلمب شده، دارایی‌های بسیار باارزش شرکت با بازدهی بسیار اندک، در اختیار سایر زیرمجموعه‌های شستا قرار گرفته، بنا به گزارش بازرسان علی‌رغم کاهش نیروی کار به 50 نفر و توقف 4 ساله فعالیت شرکت، شاهد افزایش هزینه‌های شرکت در قالب افزایش نامعقول و خارج از ضوابط و مقررات، حقوق و مزایای مدیران و حق‌المشاوره‌های گزاف خارج از عرف دنیای تجارت هستیم و مصداق عمل مایوس‌کننده مدیران شستا اینکه در کمال ناباوری به جای تلاش در جهت تولید، اشتغال و سودآوری،‌ دارایی‌ها و ماشین‌آلات شرکت بدون رعایت تشریفات لازم از جمله بدون کارشناسی همزمان و بدون انجام مزایده و با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار به مدیران میانی واگذار شده و بسیاری تخلفات کوچک و بزرگ دیگر... .
تاسف‌آور اینکه مدیریت شرکت در دستان بدنه وزارت رفاه و مدیران سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قرار دارد که هدف آن بر روی کاغذ، مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص‌یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه است.
مدیریت شرکت پارس‌الکتریک، مغایر فرمایشات رهبری، طی 6 سال رهنمود اقتصادی متوالی، متاسفانه با بی‌توجهی به ولایت، باعث هدررفت دارایی و سرمایه و به صفر رساندن بهره‌وری، توسط مدیریت بزرگ‌ترین نهاد اقتصادی متصل به دولت و با سرمایه ضعیف‌ترین قشر کشور گردیده‌ و هم‌اینک در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی مجددا بلاتکلیفی، عدم تولید و بی‌برنامگی را نقطه هدف خود قرار داده است. مدیریت نیز علی‌رغم اطلاع از دغدغه ذهنی شما از فعالیت این شرکت، آن هم در سال رونق اقتصادی، با کاهلی و تقصیر و اهمال در فعالیت این شرکت، زمینه را جهت اعتراض سهامداران و نمایش بی‌توفیقی، ناکارآمدی و از بین بردن سرمایه اجتماعی این دولت مهیا کرده است.
آقای دکتر روحانی! سهامداران شرکت بیش از 11 سال است که هیچ سودی از فعالیت تولیدی این مجموعه کسب نکرده‌اند و اکنون نیز به دلیل تعطیلی 4 ساله مجموعه، بلاتکلیفی عامدانه مدیران، عدم شفاف‌سازی لازم و بنا به قوانین سازمان بورس، قادر به فروش سهامشان نیز نیستند و خانواده ایشان اکنون با مشکلات معیشتی ایجادشده درگیر هستند. اعتراضات چندباره سرمایه‌گذاران به هیات مدیره، بازرسان، رسانه‌ها، سازمان بورس، شستا و... اعلام شده و هیچ طرفی از این انتقادات نبرده‌ایم.
جناب رئیس‌جمهور! با توجه به شرایط اقتصادی کشور که بداندیشان تحریم‌های گسترده و سنگینی بر کشور تحمیل کرده‌اند و تخریب و توقف فعالیت‌های اقتصادی کشور را به انتظار نشسته‌اند، تلاش حضرتعالی در جهت گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمان 11 ماده‌ای جنابعالی، در سر و سامان دادن به وضعیت اقتصاد و نیز رسیدگی به تخلفات و فساد موجود، قابل تقدیر می‌باشد. امید سهامداران خرد این شرکت بعد از خدا به تدبیر و استعانت جنابعالی در این مورد می‌باشد.


Page Generated in 0/0062 sec