printlogo


کد خبر: 134676تاریخ: 1393/12/12 00:00
نبض جامعه

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
مدیران ابعاد فاجعه‌بار مواد مخدر را نمی‌شناسند
اعتیاد یکی از معضلات اساسی کشور است که نه عموم جامعه از عوارض سوء مصرف آن آگاه هستند و نه مدیران.  ‏به گزارش «وطن امروز» عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این مطلب گفت: اعتیاد اثرات سوئی در ابعاد گوناگون سیاسی، ‌فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی دارد. در بعد اجتماعی اثرات مواد مخدر، معتادان را در خیابان و منازل داریم که موجب بروز ناراحتی‌های روانی و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌شود. به همین دلیل ابعاد اجتماعی موضوع مواد مخدر بیشتر مورد توجه است. به گفته وی، اعتیاد یکی از معضلات اساسی کشور است که نه عموم جامعه از عوارض سوء مصرف آن آگاه هستند و نه مدیران. این موضوع به این ‏معنی نیست که آنها درباره مواد مخدر نمی‌دانند بلکه به این معنی است که ابعاد فاجعه‌بار آن را نمی‌شناسند. رحمانی فضلی با بیان اینکه یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور وجود دارد، بیان داشت: با احتساب خانواده‌های آنها می‌توان گفت 5 تا 6 میلیون نفر در ایران درگیر موضوع اعتیاد هستند و جامعه را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

انتقاد از کم‌کاری بیمه‌های تکمیلی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به اجرا نشدن تعرفه‌های پزشکی براساس کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت، انتقاد کرد. به گزارش مهر، علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه رشد مولفه‌های درون کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت براساس تواتری که گروه‌های پزشکی از آن استفاده می‌کنند با هم متفاوت و ناهمگون است، اظهار داشت: این تصور که بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد تعرفه‌های پزشکی تغییر کرده است، در عمل وجود ندارد. ضمن اینکه در بسته تعریفی تعرفه‌ای بین ۳۸ تا ۴۰ درصد به کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات تعلق داشت. وی افزود: به دلیل نبود همکاری بیمه‌های تکمیلی در عمل هنوز هیچ دریافتی براساس کتاب در بخش خصوصی اتفاق نیفتاده در حالی که بخش زیادی از بیماران با بیمه تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند. زالی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵ ماه از ابلاغ این کتاب گذشته است، بیان داشت: پزشکان بخش خصوصی گلایه جدی دارند زیرا معتقدند این کتاب را اجرا می‌کنند و آمادگی خود را برای پایبندی به تعرفه‌ها اعلام کرده‌اند اما در عمل به دلیل همکاری نکردن بیمه‌های تکمیلی هیچ پرداختی در ماه‌های گذشته براساس این کتاب صورت نگرفته است.

عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی هشدار داد
سودجویی مالی متخصصان زنان
متاسفانه به دلیل سودجویی‌های مالی شاهدیم متخصصان زنان و برخی متخصصان اورولوژی اقدام به انجام سونوگرافی می‌کنند. عبدالرسول صداقت، عضو هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران درباره انجام سونوگرافی توسط متخصصان زنان،‌ اظهار داشت:‌ انجام هر کار علمی توسط فردی که دوره‌های مربوط به آن رشته تخصصی را ندیده است می‌تواند ضربه بسیار شدیدی به بیماران و آن رشته وارد کند. وی به فارس افزود: متأسفانه به دلیل سودجویی‌های مالی، سالیان سال است که شاهدیم متخصصان زنان و زایمان و به‌تازگی برخی متخصصان اورولوژی اقدام به انجام سونوگرافی می‌کنند درحالی که آنها برای رشته خودشان تربیت شده‌اند. این رادیولوژیست بیان داشت: از دیدگاه دیگر نیز بحث خودارجاعی در این زمینه قابل توجه است. در ارجاع به خود توسط فرد، نظارتی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند ضرورت این کار را برای بیمار مشخص کند و معلوم نمی‌شود که آیا ضرورتی برای این کار وجود داشته است یا خیر.
 


Page Generated in 0/0056 sec