printlogo


کد خبر: 134687تاریخ: 1393/12/12 00:00
تازه‌ها

داستان‌های کوتاه درباره امام رضا(ع) در «آشناترین غریب»
کامران شرفشاهی، شاعر و منتقد ادبی از انتشار جدیدترین اثر خود خبر داد و گفت:
به تازگی اثری از من با عنوان «آشناترین غریب» منتشر شده که در قالب داستان‌های کوتاه با محوریت زندگی و سیره امام رضا(ع) به نگارش درآمده است. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: در این کتاب 16 داستان گردآوری شده که بخشی از آنها طی سال‌های اخیر در مطبوعات منتشر شده است. محوریت همه این داستان‌ها، فضائل و سیره امام رضا(ع) است. به طور کلی فضای داستان‌ها را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ نخست داستان‌هایی که مستقیماً به دوران زندگانی پربار امام رضا(ع) اختصاص دارد و بخش دیگر داستان‌هایی است که بیانگر تأثیر شخصیت و سیره امام(ع) بر جوامع بشری است. از کامران شرفشاهی تاکنون آثاری نظیر مجموعه داستان «ردی بر رمل‌های تشنه»، «سبز و سپید و سرخ»، «سرود سرخ حماسه»، «آفتاب امید»، «فصل آبی پرواز» و «سرزمین ستاره‌ها» منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

پروژه بعدی «اینیاریتو» سریال است
شاید یکشنبه پیش خوشبین‌ترین هوادار اینیاریتو هم فکر نمی‌کرد که با وجود رقیبان قدرتمندی چون «هتل بزرگ بوداپست» و «پسربچگی»، کارگردان مورد علاقه‌اش موفق به دریافت جایزه اسکار شود اما این اتفاق رخ داد. به گزارش تسنیم، اینیاریتو حالا قصد دارد در نخستین پروژه‌اش پس از فیلم «مرد پرنده‌ای» یک سریال را برای شبکه استارز، خلق کند. این سریال که «یک درصد» نام دارد با بازی اد هریس، هیلاری سوانک و اد هلمز ساخته خواهد شد و داستان کشاورزی است که با مشکل بزرگی دست به گریبان است. او باید کسب و کار خانوادگی‌اش را نجات دهد یا تباهی‌اش را به چشم ببیند.

تهیه‌کننده شیار 143 در مراسم نمایش فیلم برای پرسنل قوه قضائیه:
مسؤولان فرهنگی به فرمایشات حضرت آقا پشت نکنند
حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور گفت: «کلام الامام، امام الکلام» درباره فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» مصداق پیدا می‌کند و عوامل این فیلم بهترین هدیه را از رهبر معظم انقلاب گرفته‌اند. به گزارش فارس، به همت مرکز رسانه قوه قضائیه مراسم نمایش فیلم «شیار143» برای پرسنل قوه قضائیه و خانواده‌های آنها با حضور جمعی از مقامات عالیرتبه این نهاد در آمفی‌تئاتر سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد. بعد از نمایش فیلم حجت‌الاسلام رئیسی و حاج‌آقا سراج برای تقدیر از عوامل فیلم روی سن رفتند. حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور با اشاره به اثرگذار بودن فیلم بیان داشت: حقیقتا فیلم تاثیرگذاری بود، درست همان طور که رهبر انقلاب درباره آن گفته بودند. وی ادامه داد: «کلام الامام، امام الکلام» درباره فیلم سینمایی «شیار143» مصداق پیدا می‌کند و عوامل این فیلم بهترین هدیه را از رهبری معظم انقلاب گرفته‌اند. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امروزه نقش مادران شهید در دفاع‌مقدس و سال‌های بعد را کمتر در سینما و تلویزیون می‌بینیم ولی «شیار143» تصویری درست در این باره ارائه کرده است و صبر و تحمل مادران شهدا به بهترین شکل در این فیلم تصویر شده است. حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: ظرفیت‌های تصویری دفاع‌مقدس بسیار ارزشمند بوده و باید جدی گرفته شود. مادران شهدا جزو قهرمانان ملی ما هستند و چه خوب که «شیار143» درباره آنها حق مطلب را ادا کرده است. به‌دنبال سخنان دادستان، لوح‌های تقدیر از عوامل «شیار143» به تهیه‌کننده، کارگردان و 2 بازیگر اصلی آن مریلا زارعی و گلاره عباسی اهدا شد. محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده «شیار143» با اشاره به سخنان رهبری درباره فیلم گفت: حضرت آقا لقبی را درباره ما به کار بردند که به آن می‌بالیم. ایشان فیلم و عوامل را جزو رویش‌های انقلاب دانستند البته که این تعبیر وظیفه ما را دشوارتر و مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. قاسمی در ادامه با بیانی صریح ادامه داد: نگرانم، نگرانم از اینکه خدای نکرده مسؤولان فرهنگی ما عکس حضرت آقا را پیش روی خویش بگذراند اما به فرمایشات ایشان پشت کنند. این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: با این حال دلگرمی مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین مشوق برای ما است که کمک می‌کند با انرژی بیشتر مسیری که در پیش گرفته‌ایم را
ادامه دهیم.


Page Generated in 0/0066 sec