همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۹۳ و افزایش میزان مراجعات حضوری و غیرحضوری به نظام بانکی شاهد بروز اختلالهایی در سامانههای بانکهای دولتی و خصوصی هستیم. به گزارش تسنیم، فقط چند روزی مانده تا تقویم سال 93 به پایان برسد و سال جدید آغاز شود اما از آنجایی که همه ساله در روزهای پایانی سال حجم مبادلات و خرید و فروشهای مردم افزایش پیدا میکند بانک مرکزی بهعنوان مقام ناظر بر نظام بانکی از چند ماه قبل به بانکیها آمادهباش داده بود که در این ایام خدمات بانکی را بدون هر گونه اخلالی انجام دهند. مراجعه به تعدادی از شعب بانکها بیانگر آن است که هنوز بانکیها قصد ارائه خدماترسانی به طور ویژه را به مشتریان ندارند. از مهمترین مشکلاتی که این روزها مردم را سرگردان کرده، «اختلال در سامانههای اینترنتی و موبایل بانک» تعدادی از بانکهاست. این مورد به دفعات در روزهای گذشته از سوی کاربران نظام بانکی مشاهده شده که سامانههای اینترنتی بانک موردنظر با اختلال همراه شده و این پیام را نمایش میدهد که «مشتری محترم، در حال حاضر سرویس مورد نظر فعال نمیباشد.» اختلال در سامانههای اینترنتی و موبایل بانک در حالی این روزها گله مردم را به همراه داشته است که بانک مرکزی قبلا به بانکیها اعلام آمادهباش کرده بود و از آنها خواسته بود تدابیری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بیندیشد اما علاوه بر اختلال در سامانههای اینترنتی باخبر شدیم که سامانههای تعدادی از شعب بانکهای دولتی و خصوصی نیز از دیروز با اختلال همراه شده و همین امر سرگردانی مشتریان این بانکها را به همراه داشته است. مورد دیگر که این روزها مردم را کلافه کرده شلوغی عابربانکها و قطع شتاب در برخی از این دستگاههاست که متاسفانه به چشم میخورد.