printlogo


کد خبر: 135561تاریخ: 1393/12/26 00:00
نماینده مردم بوکان در مجلس:
رتبه‌بندی معلمان طرحی فانتزی است

گروه اجتماعی:‌ رتبه‌بندی معلمان،  طرحی فانتزی است که برای رقابت طراحی شده اما کسی که از گرسنگی نای حرکت ندارد چگونه می‌تواند مسابقه دهد و رقابت کند. به گزارش ایسنا، محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر فکری اساسی برای فرهنگیان کند. دولت و مجلس در شناخت نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش در شعار، هماهنگ و متفقند اما متاسفانه این شناخت و فهم مشترک دولت و مجلس مشکلی از معلمان و آموزش‌وپرورش را حل نکرده است. نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرهنگیان از احترام خشک و کلامی به خود و جایگاهشان و از بی‌احترامی محتوایی و بی‌توجهی به وضع مالی و معیشتی خود خسته شده‌اند؛ اینکه معلمی شغل انبیاست و اینکه آموزش‌وپرورش نهاد انسان‌ساز است بر کسی پوشیده نیست. فرهنگیان بابت توجه کلامی که به خود می‌شود سپاسگزارند اما از شرایط مالی و معیشتی خود دلخورند و خود را نزد خانواده و حتی دانش‌آموزان خود شرمنده می‌بینند. عثمانی گفت: فرهنگیان منتظر اقدامات دولت هستند و انتظار می‌رود دولت برای بهبود وضعیت معلمان و فرهنگیان اقدامی اساسی انجام دهد و با مسائلی مانند طرح رتبه‌بندی معلمان بر مشکلات آنها سرپوش نگذارد. وی با فانتزی خواندن طرح رتبه‌بندی معلمان، خاطرنشان کرد: این طرح برای رقابت طراحی شده اما کسی که از گرسنگی نای حرکت ندارد، چگونه می‌تواند مسابقه دهد و رقابت کند. معلمان خود را با شاگردان خود که کارمند بانک، پزشک می‌شوند مقایسه می‌کنند و از این تبعیض آشکار به رنج آمده‌اند.


Page Generated in 0/0080 sec