printlogo


کد خبر: 135681تاریخ: 1393/12/27 00:00
چرا فلورنتینو پرز ناموفق بوده؟


گابریل مارکوتی: احتمالا شنیدید که «کسانی که از گذشته خود درس نمی‌گیرند، محکوم به ضربه خوردن از آن هستند»، این اتفاق برای فلورنتینو افتاد. سه‌شنبه گذشته گرانقیمت‌ترین رئال‌مادرید تاریخ دومین شکست متوالی خود را متحمل شد. پس از شکست یک بر صفر مقابل بیلبائو که به قیمت از دست رفتن صدرنشینی لالیگا برای رئال تمام شد، برای دومین بار در تاریخ، رئال در یک بازی در سطح اروپا در برنابئو 4 گل دریافت کرد و بازی را 4 بر 3 به شالکه واگذار کرد که باعث شد هواداران بازیکنان را هو کنند. تیم انتقاد‌ها را برانگیخته. رئال‌مادرید در سال جدید هنوز در یک بازی هم خوب ظاهر نشده. مقصر اصلی نیز به نظر آنچلوتی است. کسی که حقوق می‌گیرد تا بهترین بازیکنان را انتخاب کند و به زمین بفرستد و سیستم و تاکتیک مناسب را به آنها دیکته کند. مساله خستگی تیم حائز اهمیت است. این بازی چهل‌وسوم رئال و بازی سی‌وسوم شالکه در این فصل بود. مساله مصدومان نیز مهم است. به یک درجه هوشی بالا نیاز نیست تا بفهمیم رئال با سرخیو راموس، خامس رودریگز و مودریچ در ترکیب تیم دیگری است. می‌توان تقصیرات را به گردن بازیکنان انداخت. کاسیاس به تنهایی روی 2 گل دریافتی ضعیف عمل کرد. هرچند رئال حذف نشدنش را مدیون عملکرد خوب او در دقایق پایانی بازی است. آربلوآ و کوئنترائو با عملکرد ضعیفشان نشان دادند که چرا تا اینجای فصل به آنها زیاد اعتماد نشده است. تونی کروس بشدت خسته به نظر می‌رسید. کریم بنزما و بیل نیز منفعل و کم‌اثر بودند و هرچه کمتر به این مورد بپردازیم بهتر است. همه اینها درست اما به هر روشی حساب کنیم نمی‌توان جناب مدیرعامل را در این معضلات بی‌تقصیر دانست. این دومین دوره ریاست وی در رئال است اما به نظر می‌رسد از دوره اول خود درسی نگرفته است. او همچنان به خرید بازیکنان با قیمت‌های نجومی پافشاری می‌کند. او در دوره اول ریاست خود پروژه کهکشانی‌ها را با خریدن لوییز فیگو از رقیب دیرینه بارسلونا آغاز کرد. سپس هر سال رئال میلیون‌ها خرج کرد و یک کهکشانی دیگر به ترکیبش اضافه کرد؛ زیدان (2001)، رونالدو (2002)، بکام (2003)، اوون (2004) و روبینیو (2005). منتقدان گفتند که این روش غیرمعقولانه است و هزینه‌ها سرسام‌آور اما از نظر تبلیغاتی برای پرز بد هم نبود و او به خواسته‌هایش می‌رسید. دقیقا همین شرایط در دوره دوم ریاست او نیز حاکم شد. با این تفاوت که به جای فصلی یک بازیکن کهکشانی هر فصل بیش از یک بازیکن کهکشانی خریداری می‌شد. در فصل اول دوره دوم (2009)، آلونسو، رونالدو، کاکا و بنزما را خرید اما کار به اینجا ختم نشد و فصل بعد (2010) اوزیل و دی‌ماریا آمدند. سپس مودریچ (2012)، بیل و ایسکو (2013)، تونی کروس و خامس رودریگز (2014). همچنان رئال‌مادرید از نظر تبلیغاتی بزرگ‌ترین تیم دنیا به شمار می‌رود.


Page Generated in 0/0127 sec