printlogo


کد خبر: 135923تاریخ: 1394/1/17 00:00
پنهانکاری لوفت‌هانزا در مورد کمک‌خلبان

گروه بین‌الملل: نزدیک به 2 هفته از سقوط ایرباس ای‌۳۲۰ خطوط هوایی ژرمن‌وینگز وابسته به لوفت‌هانزا می‌گذرد اما بحران‌های پی‌درپی  طوری عرصه را بر لوفت‌هانزا تنگ کرده‌اند که گویی سقوط بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا و امن‌ترین در جهان هنوز ادامه دارد  و این غول آلمانی را از جایگاه خود به زیر می‌کشند. سخنگوی شرکت لوفت‌هانزا ماه گذشته میلادی تنها کمی پیش از سانحه هوایی در جنوب فرانسه که 2 روزنامه‌نگار ایرانی حسین جوادی و میلاد اسلامی نیز جزو قربانیان آن بودند، گفته بود: «خوشبختانه ما مشتری‌های همیشگی خود را داریم ولی پس از هر بار اعتصاب متوجه کاهش خرید بلیت هستیم. اعتصاب‌ها برای مدت کوتاهی است. به هر حال به شهرت ما صدمه می‌زند و ما می‌خواهیم هرچه زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم». اما به نظر می‌رسد لوفت‌هانزا که یک سال اخیر را با بحران اعتصاب‌های پی‌درپی خلبانان خود سپری کرده است در ماجرای سقوط وحشتناک و عمدی پرواز 9525 خط هوایی ارزانقیمت زیر مجموعه‌اش نیز از تبعات همین اعتصاب‌ها یعنی کمبود خلبان ورزیده آماده به کار ضربه خورده است و تزلزل اقتصادی آن با همان شتابی که اعتبارش سقوط می‌کند ادامه دارد. اعتصاب‌ها در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۳۰ میلیون یورو خسارت برای این شرکت همراه داشته است. این در حالی است که این شرکت هواپیمایی باید از یک سو با دیگر شرکت‌های هواپیمایی در اروپا که بلیت ارزان می‌فروشند و از دیگر سو با شرکت‌هایی چون امارات و ترکیش‌ایر رقابت کند. اما در آخرین موج بحران، رسانه‌های آلمانی دست به افشاگری بزرگی علیه لوفت‌هانزا زده‌اند که می‌تواند به صددرصد مقصر قلمداد شدن این شرکت آلمانی در سقوط پرواز 9525 بارسلون - دوسلدورف منتهی شود که این باعث چندین برابر شدن غرامت پرداختی بابت تک تک 144 مسافر آن پرواز خواهد شد. مثلا طبق اطلاعات منتشر شده در یکی از نشریات آخر هفته آلمان با عنوان  «ولت آم‌سونتاگ»،کارکنان بخش پزشکی لوفت‌هانزا در گزارش سابقه افسردگی شدید کمک‌خلبان پرواز سقوط کرده ژرمن‌وینگز به مقامات اداره هوانوردی فدرال آلمان قصور داشته‌اند. سایت روسی اسپوتنیک با عنوان این گزارش می‌آورد که  طبق تحقیقات آشکار کرده شده که لوبیتز به‌طور مرتبط از سوی روانپزشکان تحت درمان قرار داشته و داروهای ضدافسردگی و آرام‌بخش را برای درمان افسردگی مصرف می‌کرده است. کارکنان بخش پزشکی لوفت‌هانزا موظف بودند مقامات هوانوردی غیرنظامی را بابت هرگونه شرایط و وضعیت حادی که خلبانان دچار آن هستند، مطلع کنند. درباره لوبیتز، در بین اسناد پزشکی یادداشتی وجود دارد که توصیه اکید دارد مبنی بر اینکه اداره هوانوردی فدرال را درباره مشکلات سلامتی کمک‌خلبان مطلع کرد اما طبق بیانیه صادر شده از سوی مقامات این اداره، چنین چیزی رخ نداده است.این اداره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اداره هوانوردی فدرال آلمان درباره اینکه لوبیتز نیازمند درمان است مطلع نشده بود.» به نوشته ولت آم‌سونتاگ، لوفت‌هانزا از اظهارنظر درباره این اطلاعات خودداری کرده است اما افشا شدن افسردگی کمک‌خلبان ژرمن وینگز باعث زیر سوال رفتن رفتار مدیر این شرکت می‌شود که هفته پیش اعلام کرده بود نمی‌تواند از دلایل متوقف شدن آموزش کمک‌خلبان در سال ۲۰۰۹ حرفی بزند.
توقف جست‌وجوی اجساد قربانیان
از طرف دیگر  سخنگوی یک نهاد دولتی  فرانسوی در منطقه آلپ به رویترز گفته است که جست‌وجوی اجساد قربانیان پرواز 9525 ژرمن وینگز پایان یافته است و جست‌وجو برای یافتن وسایلی که متعلق به قربانیان بوده همچنان ادامه دارد. به گزارش تسنیم، شرکت لوفت‌هانزا نیز یک شرکت متخصص را استخدام کرده است تا لاشه هواپیما را از منطقه منتقل کند. شناسایی قربانیان این پرواز پس از تجزیه و تحلیل 150 نمونه دی‌ان‌ای جمع‌آوری شده از محل سقوط هواپیما ادامه خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود این روند چند هفته به طول بینجامد. دادستان فرانسه که ریاست تیم تحقیق را بر عهده دارد هشدار داده است تعداد دی‌ان‌ای‌هایی که از منطقه جمع‌آوری شده لزوما به این معنا نیست که همه قربانیان پیدا شده‌اند. هر زمان که دی‌ان‌ای متعلق به یکی از قربانیان با مشخصات وی تطبیق داده شود، سریعا به خانواده وی اطلاع داده خواهد شد. کار انتقال لاشه هواپیما و پاکسازی منطقه از هفته آینده آغاز خواهد شد و احتمالا 2 ماه طول خواهد کشید.


Page Generated in 0/0182 sec