printlogo


کد خبر: 136703تاریخ: 1394/1/30 00:00
رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نحوه رسیدگی به شکایت‌های مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو را بیان کرد. محسن سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: مشتریان در صورت هرگونه نارضایتی از خدمات نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو، می‌توانند ابتدا به واحد بازرسی و شکایات آن شرکت خدمات پس از فروش مراجعه کنند. وی با بیان اینکه در صورت عدم رسیدگی مشتریان باید شکایت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند، خاطرنشان کرد:‌ این وزارتخانه شکایت مربوطه را رسیدگی کرده و در صورت درست بودن شکایت، شرکت خدمات پس از فروش را ملزم به ایفای حقوق مشتری خواهد کرد. وی ادامه داد: نکته مهم آن است که وزارت صنعت از قدرت اجرایی بالایی برخوردار بوده و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش وابسته به خودروسازان و همچنین واردکنندگان خودرو به هیچ وجه نمی‌توانند در برابر نظرات کارشناسی این وزارتخانه برای ایفای حقوق مشتریان مقاومت کنند. سلیمی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو تغییراتی در نحوه بررسی مدیریت شرکت‌های خدمات پس از فروش عملکرد نمایندگی‌های مجاز، نظرسنجی از مشتریان و نظرسنجی از مدیران نمایندگی‌های مجاز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مجموعه این تغییرات به سختگیرانه‌تر شدن بازرسی از عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش منجر شده است. وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید سطوح رتبه‌بندی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش سختگیرانه‌تر شده و ضریبی به نام ضریب خدمت به شاخص‌های مورد بررسی اضافه شده که بیانگر میزان مراجعه مشتریان به نمایندگی‌های مجاز بعد از دوره گارانتی است.


Page Generated in 0/0060 sec