printlogo


کد خبر: 136753تاریخ: 1394/1/31 00:00
سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه به تلاش آمریکایی‌ها برای بازرسی از مراکز نظامی ایران پاسخ داد
پذیرایی با سرب داغ

گروه سیاسی: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران، هشدار داد. سردار حسین سلامی با مشابه خواندن بازرسی نظامی و اشغال یک کشور، این خواسته غرب را فراتر از خط قرمز دانست. به گزارش «وطن امروز»، از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تاکنون، اظهارات مداخله‌جویانه و فراتر از بحث‌های هسته‌ای یکی از مهم‌ترین محورهای مطرح از سوی طرف مقابل در مذاکرات بوده است. متاسفانه به‌رغم یک توافق اولیه و قرائت بیانیه مشترک لوزان، نه تنها زیاده‌خواهی‌های مقابل و تهدیدات نظامی کم نشده بلکه در برخی مقاطع افزایش نیز داشته است. فرماندهان نظامی کشور نیز بر خط قرمز بودن فعالیت‌های دفاعی ایران تاکید کرده‌اند. اما با جدی‌تر شدن  اظهارات مداخله‌جویانه از سوی غرب و تکرار آن توسط مسؤولان مختلف آمریکایی، سردار سلامی قاطع‌تر و با استفاده از تعابیر قابل توجهی نسبت به سخنان آمریکایی‌ها واکنش نشان داد. این سطح از واکنش برای اولین بار از یک مقام نظامی جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌شود که خود حاوی پیام مهمی می‌تواند باشد. تشبیه بازرسی نظامی به اشغال یک کشور توسط سردار سلامی، خط قرمزی بر تمام توهمات طرف مقابل برای زیاده‌خواهی در مذاکرات هسته‌ای بود. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک که از شبکه اول سیما پخش شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از بیانیه سوییس آمریکا در فکت‌شیت ارائه‌شده توسط خود اعلام کرده است اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را دارد، گفت: بنده معتقدم نه تنها اجازه بازدید کشورهای خارجی از مراکز نظامی ایران را نخواهیم داد بلکه ما اجازه تفکر پیرامون این موضوع را هم نمی‌دهیم حتی در رویاها و مخیله خود آنها اجازه نخواهند داشت از عادی‌ترین مراکز نظامی کشورمان بازدید کنند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه پادگان‌های ما نقطه اراده و جهاد ملت ما است، تاکید کرد: اجازه دادن به اینکه یک بازرس بتواند به پادگان ما سر بزند همچون اشغال سرزمین است زیرا همه اسرار و رموز دفاع ما در مراکز نظامی ما تجمیع شده است به همین منظور بیان این موضوعات حتی در سطح گفت‌وگو نیز به معنای تحقیر ملی خواهد بود.
دیپلمات‌های ما مشت دیپلماتیک بزنند
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان طرف مقابل مبنی بر بازرسی نظامی تاکید کرد: دیپلمات‌های ما در پاسخ به چنین درخواستی مشت دیپلماتیک به طرف مقابل بزنند. سردار سلامی اظهار داشت: مطمئن هستم مردان دیپلمات ما دارای آنچنان شجاعت، حیثیت، عزت و ایمان هستند که اگر دشمن بخواهد در این باره حرفی بزند اینان چنان مشت دیپلماتیکی بر صورت آنها می‌زنند که با سرعت چند برابر صوت به پایتخت‌هایشان بازگردند و پیام جمهوری اسلامی ایران را به دولتمردان خود بدهند. وی با بیان اینکه هرکس از این حرف‌ها (بازدید از مراکز نظامی ایران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهیم داد، تصریح کرد: دشمن می‌گوید توافقمان با ایران براساس اطمینان نیست بلکه براساس راستی‌آزمایی است اما ما می‌گوییم هرگز براساس راستی‌آزمایی با دشمن توافق نمی‌کنیم، چرا که بی‌اعتماد‌ی ما به آنها بی‌انتهاست.
خون قرمز به جای خط قرمز
خط قرمز بازدید از مراکز نظامی ایران با خون قرمز است. این تعبیر قابل توجه سردار سلامی در پاسخ به سخنان طرف مقابل بود. جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید در چنین فضایی گفت‌وگو کنید مطمئن باشید همه چیز به نقطه اول باز خواهد گشت، گفت: در ایران هیچ‌کس زیر پای بیگانه‌ای که قصد نفوذ به مخزن اسرارمان را دارد فرش قرمز پهن نمی‌کند و این خط قرمز با خون قرمز است نه با جوهر بنابراین این پیام ما به آمریکایی‌هاست. این اظهارنظر سردار سلامی به معنای آن است که نظامیان ایران حراست از اطلاعات دفاعی ایران را به قیمت جان خود انجام می‌دهند.
آمادگی مقابله کامل با آمریکا
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا می‌داند درصورت وقوع جنگ جدید در خاورمیانه با قدرتی همچون ایران روبه‌رو می‌شود، تاکید کرد ایران از استعدادهای استراتژیک دفاعی در درون مرزها برخوردار است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه ایرانیان وقتی غرور ملی خود را در خطر می‌بینند، پای همه سختی‌ها می‌ایستند، افزود: اینکه گفته می‌شود گزینه نظامی روی میز است برای ما حرف جدیدی نیست و مساله نگران‌کننده‌ای محسوب نمی‌شود. سردار سلامی با اشاره به اینکه مفروضات ما براساس جنگ تمام‌عیار با بزرگ‌ترین قدرت جهانی شکل گرفته است، اظهار داشت: استراتژی عملیاتی، ساختارهای دفاعی و همچنین قدرت‌های مکمل ما در منطقه گسترش یافته است.  وی با اشاره به اینکه بخش مفصل قدرت دفاعی ما شکل گرفته است، گفت: هر کدام از این بخش‌ها به تنهایی استراتژی نیرومندی از آمریکا را با شکست و نقص روبه‌رو می‌کند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ابعاد پاسخ ما به آمریکا در ذهنیت آنها وجود دارد، افزود: 2 ذهنیت نسبت به آمریکا وجود دارد؛ یکی مربوط به فرض‌های کاملا مجازی برای ایجاد پتانسیل ارعاب علیه ما به کار می‌رود و دیگری این ذهنیت است که آنها نسبت به واقعیت قدرت ما تا حدود زیادی به واقع‌بینی می‌رسند. سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در رفتارهای سیاسی از این دو ذهنیت پرده‌برداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیان رئیس‌جمهور آمریکا مبنی براینکه هیچ فرمول یا گزینه‌ای وجود ندارد جز اینکه توافق و تعامل با ایران در موضوع هسته‌ای صورت گیرد برای توجیه نهادها در این کشور صورت گرفته است و این واقعیت از یک برآورد سرچشمه می‌گیرد.
درک ما از قدرت نظامی آمریکا ذهنی نیست
در ادامه این برنامه سردار سلامی از احاطه کامل بر قدرت نظامی آمریکا توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و آن را مبتنی بر واقعیات دانست. وی با تاکید بر اینکه درک ما از قدرت نظامی آمریکا ذهنی نیست، عنوان کرد: ما آرزومندانه قدرت نظامی آمریکا را برآورد نمی‌کنیم. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما به دکترین نظامی و نرم‌افزارهای به کار گرفته شده در آمریکا آشنا هستیم به طوری که می‌توانیم قدرت آنها را در صحنه‌های واقعی ارزیابی کنیم، ادامه داد: با استحکام در نظریه و اصولمان راجع به این موضوعات بحث نمی‌کنیم. سردار سلامی با اشاره به اینکه ما با امنیت ملی خود و منطقه آشنا هستیم، افزود: بیان ما در این موضوعات احساسی نیست بلکه متکی بر برآوردهای واقع‌بینانه و تجربه شده است.
گوریل انگوری به جای نتانیاهو
تحقیر معنادار نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیگر قسمت‌های قابل توجه سخنان سردار سلامی بود. وی گفت ترجیح می‌دهم به جای اینکه به صحبت‌های نتانیاهو گوش بدهم کارتون گوریل انگوری را ببینم. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا بیان داشت: نتانیاهو فاقد یک حداقل اعتبار سیاسی است و این را نه به دلیل اینکه بنده از وی نفرت دارم و ترجیح می‌دهم به جای اینکه به صحبت‌های وی گوش دهم کارتون گوریل انگوری ببینم می‌گویم، بلکه این یک واقعیتی است که وجود دارد. وی با طرح این سوال که آیا ما می‌توانیم در مقابل نسل‌کشی‌ مسلمانان بی‌تفاوت باشیم، اظهار داشت: کشورهایی که ما به آنها کمک کردیم دولت‌هایشان رسماً از ما درخواست کرده بودند به آنها کمک کنیم. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور ایران در کشورهایی مانند عراق و سوریه با درخواست رسمی دولت‌های این کشورها صورت گرفته است، تاکید کرد: اگر درخواستی صورت نگیرد مگر ما می‌توانیم در کشور دیگری که دولت رسمی در آن مستقر است حضور رسمی داشته باشیم؟ ما هر کجا در این کشورها حضور پیدا کردیم آشکار بوده و با افتخار هم اعلام کردیم حمایت معنوی، حمایت سیاسی، حمایت اقتصادی و در بعد مشاوره نظامی و عملیات مستشاری مشارکت داشتیم و خیلی رسمی و صریح هم اعلام کردیم و از گفتن آن هم ابایی نداریم چون این یک کار رسمی است.
 


Page Generated in 0/0265 sec