printlogo


کد خبر: 137385تاریخ: 1394/2/9 00:00
نیمکت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد
پرونده تخلف وزیر آموزش‌وپرورش روی میز قاضی
قوه قضائیه به تخلف استنکاف وزیر آموزش‌وپرورش از اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی رسیدگی می‌کند. محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «دلیل معرفی وزیر آموزش و پرورش به قوه قضائیه چیست؟» اظهار داشت: به دلیل تخلف استنکاف از اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی، پرونده به قوه‌قضائیه ارسال شد تا آنها به این تخلف رسیدگی کنند. زاهدی به فارس اعلام کرد: به دلیل اینکه مجلس به این موضوع رأی داد، باید وزیر آموزش‌وپرورش به قوه‌قضائیه معرفی شود. وی درباره اینکه در نهایت سرنوشت این موضوع چگونه خواهد شد، تصریح کرد: در این باره قوه قضائیه باید بررسی و اعمال نظر کند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمام پرونده این موضوع به قوه‌قضائیه ارسال شد تا آنها به تخلف استنکاف وزیر آموزش‌وپرورش از اجرای قانون استخدام مربیان پیش‌دبستانی رسیدگی ‌کنند.

مطالبه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان از دولت
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان از سوی دولت شد. به گزارش ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز گذشته با بیان اینکه به کمترین نیاز قانونی فرهنگیان توجهی نمی‌شود، اظهار کرد: ‌فرهنگیان از تبعیض آشکار در پرداخت‌ها توسط دولت گله‌مندند. من به رئیس مجلس و هیات رئیسه انتقاد دارم، چرا که آنها برای یک موضوع کوچک کمیسیون ویژه و جلسات فوق‌العاده ترتیب می‌دهند اما کدام ریل‌گذاری برای حل مشکلات فرهنگیان انجام شده و چرا به داد فرهنگیان نمی‌رسیم. این عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بازنشستگان فرهنگی از سال 87 مطالبات‌شان را از دولت طلب دارند، گفت: کدام سازمان و وزارتخانه با کارمندانش اینطور برخورد می‌کند. بودجه آموزش‌وپرورش بیش از 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این می‌تواند پایه حقوق فرهنگیان را افزایش دهد. دولت همچنین می‌تواند از همین منبع نظام رتبه‌بندی معلمان را نیز اجرایی کند. وی با بیان اینکه دولت پیش‌تر قول ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را داده بود، اضافه کرد: چرا دولت به این وعده خود عمل نکرده و چرا فراکسیون‌های سیاسی و فرهنگی مجلس به این موضوع نمی‌پردازند؟ از رسانه ملی هم گلایه دارم که چرا به این موضوع توجه نمی‌کند؟ آیا معلمان حق ندارند در صداوسیما حاضر شوند و مطالبات‌شان را بیان کنند؟ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پرداخت مطالبات فرهنگیان، اجرای نظام تعرفه‌گذاری پرستاران و حل مشکل مسکن‌مهر رشت را خواستار شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش:
مجوز استخدام دریافت نکرده‌ایم
هنوز مجوز کتبی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی برای آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش دریافت نکرده‌ایم. به گزارش «وطن امروز» خسرو نظری، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش درباره آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در آموزش‌وپرورش تصریح کرد: آموزش‌وپرورش قول شفاهی برای استخدام
۵ هزار نیرو از معاون اول رئیس‌جمهور گرفته است تا فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را استخدام کند اما هنوز هیچ مجوز کتبی در اختیار ما قرار نگرفته است. رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برای مهر سال ۹۴ آزمون استخدامی ۵ هزار نیروی آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان 2 ترم در دانشگاه فرهنگیان مهارت و آموزش می‌بینند و در پایان یک آزمون دیگر برای کسب احراز صلاحیت از آنها گرفته می‌شود و پذیرفته‌شدگان در سال ۹۵ استخدام آموزش‌وپرورش می‌شوند. نظری تاکید کرد: مربیان پیش‌دبستانی و فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام هستند و هنوز ساز و کار و محتوای آزمون استخدامی مشخص نشده است و ما هیچ اطلاعاتی درباره این آزمون به سایر ارگان‌ها نداده‌ایم.


Page Generated in 0/0059 sec