printlogo


کد خبر: 137403تاریخ: 1394/2/9 00:00
اخبار

سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری:
«خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلاً اکران نمی‌شود
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلا اکران نمی‌شود. امیدواریم این دو فیلم با توجه به اشکالات محتوایی که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست با رفع اشکالات در نوبت اکران قرار گیرد. به گزارش فارس، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این خبر را در جریان نشست خبری در محل وزارت ارشاد عنوان کرد و در این باره افزود: برای اکران فیلم «خانه دختر» در آینده نزدیک، تصمیمی گرفته نشده است و در حال بازبینی و بررسی هماهنگی رفع اشکالات هستیم. با همکاری کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم اصلاحاتی انجام شده که به‌نظر می‌آید اشکالات متوجه فیلم در حال برطرف شدن است اما تصمیمی برای اکران آن نداریم. وی درباره فیلم «نهنگ عنبر» نیز گفت: این فیلم جزو فیلم‌هایی است که با توجه به نگاه طنز و تفریحی که برای مخاطب دارد برای آن اصلاحاتی صوت گرفته است، یک بار فیلم بازبینی شد و مواردی هم یادآوری شده تا اصلاح شود. این فیلم برای دومین بار در حال بررسی است و فعلا اکران نخواهد شد. امیدواریم این دو فیلم با توجه به اشکالات محتوایی که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست با رفع اشکالات در نوبت اکران قرار گیرد.

کریم مجتهدی دست پر به نمایشگاه کتاب می‌آید
چهره ماندگار فلسفه ایران از عرضه آثار جدید خود با عنوان «فلسفه در دوران تجدید حیات فرهنگی غرب» و «سهروردی، افکار و آثار او: تأملی در منابع فلسفه اشراق» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. به گزارش فارس، کریم مجتهدی، چهره ماندگار فلسفه ایران و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن بیان این مطلب به فارس گفت: به‌ترتیب قدمت، چاپ سوم کتاب «فلسفه در آلمان» در غرفه پژوهشگاه عرضه خواهد شد. وی در ادامه افزود: کتاب «فلسفه در دوران تجدید حیات فرهنگی غرب» نیز برای افرادی که علاقه‌مند به دریافت اطلاعات درباره فلسفه غرب هستند، کتاب ارزشمندی محسوب می‌شود که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد. مجتهدی درباره کتاب «سهروردی، افکار و آثار او: تأملی در منابع فلسفه اشراق» گفت: این اثر آخرین کتاب منتشر شده بنده است که تقریباً اسفند سال گذشته به بازار نشر آمده. اینگونه که به من اطلاع دادند در چاپ نخست 500 نسخه منتشر شده که به سرعت هم به فروش رفته است. یکی از کتاب‌فروشان روبه‌روی دانشگاه تهران می‌گفت که این اثر نظیر نان بربری مورد استقبال قرار گرفته است! وی با تأکید بر اینکه مخاطب کتاب سهروردی ذوقی است، توضیح داد: برای چاپ بعدی کتاب تصمیم دارم یک غلط‌گیری انجام دهم، باید فرصت پیدا کرده برخی از لغات را بررسی کنم، حتماً بعد از تابستان دستی در آن خواهم برد. مجتهدی درباره دیگر آثار خود در نمایشگاه کتاب گفت: از کتاب‌های گذشته بنده که تقریباً 8 عنوان توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده که برخی به تجدید چاپ رسیده است.

انتشار «فرهنگنامه زیارت عتبات»
«فرهنگنامه زیارت عتبات» تالیف آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری، تلاشی است نو که با نظمی‌نوین، رهنمودهای اهل‌بیت علیه‌السلام را در جهت فرهنگسازی زیارت آستان‌های خاندان رسالت تقدیم علاقه‌مندان می‌کند. به گزارش فارس، ویژگی‌های این کتاب عبارتند از: جامعیت نسبی: در این کتاب تلاش شده است آنچه مورد نیاز زائران است از منابع قابل استناد گزینش و ارائه شود. آداب و آفات زیارت: در این مجموعه ضمن بیان آداب و آفات زیارت، اعمالی که به روایات معصومان علیهم‌السلام مستند نیستند به زائران شناسانده شده‌اند. معرفی اماکن متبرکه: برای آشنایی زائران توضیحاتی درباره مساجد معروف، قبور منسوب به شماری از پیامبران، علما و صالحین و همچنین مشاهیر مدفون در نجف، کوفه، کربلا، کاظمین و سامرا به صورت اجمالی ارائه می‌شود. زندگینامه مشاهیر: از شخصیت‌های مدفون در جوار آستان‌های مقدس عراق، زندگینامه کوتاهی منتشر شده است. «فرهنگنامه زیارت عتبات» در 6 فصل تهیه و تدوین شده است که فصل اول: نجف، فصل دوم: کوفه، فصل سوم: کربلا، فصل چهارم: بغداد (کاظمین)، فصل پنجم: سامرا و فصل ششم که در آن برخی از سوره‌ها، نمازها، زیارت‌ها، و دعاهای
مورد نیاز زائران گرد آمده است.


Page Generated in 0/0057 sec