printlogo


کد خبر: 137404تاریخ: 1394/2/9 00:00
رویدادها

انتشار ناگفته‌های محمدرضا سرشار از صادق هدایت
محمدرضا سرشار از انتشار کتاب «ادبیات کودک‌محور» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران از سوی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی خبر داد و گفت: این کتاب در واقع هشتمین کتاب از سلسله کتاب‌هایی است که از حدود 5 سال پیش نوشتن آنها را شروع کرده‌ام. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد:‌ قرار بود مجموعه‌ای 24 مجلدی در قطع پالتویی باشد‌ که به‌صورت موجز، فشرده و بی‌حاشیه به زبان ساده و همه‌فهم و در عین حال با غنای کامل درباره اجزا، انواع و عناصر ادبیات داستانی کودک و جوان و بزرگسال مسائلی را مطرح کند. 7 مجلد از این کتاب تاکنون منتشر شده است. این نویسنده با اشاره به دیگر آثار خود از چاپ ویراست جدید کتاب «راز شهرت صادق هدایت» در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: چاپ اول کتاب در سال 85 منتشر و روانه بازار نشر شد، از همان ابتدا این کتاب  بحث‌های بسیاری را برانگیخت و البته با استقبال زیادی مواجه شد، به فاصله کوتاهی 5 بار تجدید چاپ شد. من در همان ویراست اول مطالب دیگری  را نیز در این باره داشتم که به دلایلی نمی‌خواستم آنها را منتشر کنم. وی تصریح کرد:‌ اما دیدم بعضی در برخی موارد تشکیک می‌کنند. فرض کنید درباره انحراف‌های فکری، اخلاقی و شخصیتی نویسنده که من به دلایلی نمی‌خواستم آنها را مطرح کنم، ایجاد تشکیک می‌شد‌. سرشار تصریح کرد:‌ مباحثی را که در چاپ‌های گذشته عمدا‌ً منتشر نکرده بودم،‌ در ویراست جدید به کتاب اضافه کرده‌ام و حجم کتاب از حدود 200 صفحه سابق به بالغ بر 300 صفحه افزایش یافته است که این کتاب هم قرار است از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شود.

کارگردان مالزیایی حاضر در جشنواره فیلم فجر:
فیلم‌های مجیدی مرا به سینما ترغیب کرد
کارگردان مالزیایی حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر سی‌وسوم، عامل علاقه‌مند شدنش به سینما و ورودش به عرصه فیلمسازی را دیدن فیلم‌های مجید مجیدی عنوان کرد. به‌گزارش مهر، لیو سانگ‌تات، کارگردان فیلم سینمایی «مردانی که دنیا را نجات دادند» با بیان این مطلب در نشست رسانه‌ای پس از نمایش این فیلم در پردیس سینما ملت گفت: در تمام آثارم طنز وجود دارد. طنز باعث می‌شود یاد بگیریم لبخند بزنیم. من ترجیح می‌دهم طنز ببینم و دنیای خودم را فراموش کنم. سانگ‌تات با توجه به شباهت‌های فرهنگی و مذهبی مالزی و ایران، گفت: در این فیلم مواردی از اسلام و قرآن به چشم می‌خورد که برای ایرانیان قابل درک است و بازخوردهایی که در سالن نمایش داشتم برای من جذاب بود. وی درباره استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم افزود: در ساخت فیلم از هیچ جلوه ویژه‌ای استفاده نکردم. این اثر تصحیح رنگ و نور هم ندارد. تنها از عوامل بسیار خوب برای فیلم استفاده کردم، عواملی که همه حرفه‌ای بودند. سانگ‌تات درباره آشنایی با سینمای ایران گفت: خیلی خوشحالم که در ایران هستم و فیلم خودم را در یک جشنواره ایرانی به نمایش می‌گذارم. من فیلم‌های هالیوودی و تجاری زیادی را دیده‌ام اما به یاد دارم برای اولین بار فیلمی از مجید مجیدی، کارگردان ایرانی دیدم و آن زمان که با سینما آشنایی نداشتم اما به یاد دارم آن فیلم تاثیر زیادی روی من گذاشت.

اهالی «شکرستان» در راه نمایشگاه کتاب
۳۰ جلد از مجموعه «شکرستان» از سوی مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری آماده شده و در بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌‌شود. به گزارش تسنیم، مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری که قرار بود مجموعه 100 جلدی «شکرستان» را تولید و عرضه کند، در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 30 جلد از این مجموعه را آماده و برای انتشار در اختیار انتشارات سوره مهر قرار داده است. قرار است این مجموعه در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از سوی سوره مهر عرضه شود. حسین صافی، گرافیست و مدیر هنری مجموعه کتاب‌های شکرستان، پیش‌تر در توضیح جزئیات این اثر گفت: این مجموعه نه‌تنها برای گروه سنی کودک، که حتی برای گروه سنی بزرگسال نیز مناسب است.


Page Generated in 0/0055 sec