printlogo


کد خبر: 137405تاریخ: 1394/2/9 00:00
ماحصل نشست سرمربی تیم‌ملی با اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال
نکونام دستیار کی‌روش

در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران به‌عنوان دستیار در کنار کارلوس کی‌روش کار کند، ضمن اینکه کاپیتان پیشین پرسپولیس هم به‌عنوان مدیر تیم‌ملی انتخاب شد. جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز سه‌شنبه در فدراسیون فوتبال برگزار شد تا درباره دستیاران کارلوس کی‌روش و سرپرست تیم‌ملی فوتبال ایران تصمیم‌گیری شود. در این جلسه که حدود 5 ساعت طول کشید گزینه‌های مختلفی برای این دو پست مطرح شدند ولی در نهایت اعضای هیات‌رئیسه روی جواد نکونام و افشین پیروانی به توافق دست یافتند. بر این اساس قرار شد نکونام به‌عنوان دستیار اول کی‌روش در تیم‌ملی کارش را آغاز کند. نکونام بعد از بازی تیم‌ملی ایران با سوئد از مسابقات ملی خداحافظی کرد و پیش از این هم صحبت انتخابش به‌عنوان دستیار کی‌روش وجود داشت. اعضای هیات رئیسه درباره سرپرست تیم‌ملی هم تصمیماتی گرفتند. مقرر شده است تا وظایف سرپرست در قالب مدیر تیم‌ملی دیده شود. افشین پیروانی هم گزینه فدراسیون برای این پست است و به نظر می‌رسد پیروانی هم بزودی کارش را در تیم‌ملی و در کنار کی‌روش آغاز کند.
تاج: کی‌روش به انتقادات با سعه‌صدر پاسخ داد
رئیس سازمان لیگ می‌گوید؛ کارلوس کی‌روش با سعه‌صدر به همه انتقادات پاسخ داد. مهدی تاج بعد از جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران ضمن اعلام خبر اینکه افشین پیروانی به‌عنوان مدیر تیم‌ملی و جواد نکونام به‌عنوان دستیار کارلوس کی‌روش انتخاب شده‌اند،‌ عنوان کرد: جلسه بسیار خوبی برگزار کردیم. کارلوس کی‌روش صحبت‌های خوب و راضی‌کننده‌ای را بیان کرد و برخی انتقادات در این جلسه اعلام شد که کی‌روش با سعه‌صدر به آنها پاسخ داد. وی در ارتباط با اینکه افشین پیروانی به‌عنوان مدیر تیم‌ملی انتخاب شده، خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیمات مهمی گرفته شد و کارها از این پس با برنامه پیش می‌رود. حتی انتقادهایی در جلسه هیأت رئیسه مطرح کردیم و بحث برنامه‌های تیم‌ملی هم در اولویت بود. کی‌روش تا جام‌جهانی روسیه برنامه دارد و با توجه به اینکه جام‌جهانی 2022 هم در قطر برگزار می‌شود او معتقد است با توجه به اینکه طی 8 سال مرکز ثقل فوتبال دنیا منطقه‌ای است که ما در آن قرار داریم، باید با یک برنامه بلندمدت از این فرصت استفاده کنیم. تاج در پایان گفت: در جلسه امروز بحث‌های مهمی مطرح شد. حتی انتقادهایی صورت گرفت، نمی‌توانم همه موارد جلسه را به‌طور کامل بگویم ولی در کل باید اعلام کنم جلسه بسیار خوبی بود.
پیروانی پیشنهاد کفاشیان بود و نکونام پیشنهاد  کی‌روش
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید: افشین پیروانی برای مدیریت تیم‌ملی پیشنهاد کفاشیان بود و جواد نکونام را کی‌روش برای مربیگری پیشنهاد کرد. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم پس از جلسه هیأت رئیسه با کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران درباره انتخاب پیروانی به‌عنوان مدیر تیم‌ملی گفت: کفاشیان خودش پیشنهاد داد که پیروانی را انتخاب کنیم. با توجه به اینکه او فردی تحصیلکرده است، به‌عنوان مدیر تیم‌ملی انتخاب شد. در چارت جدید سرپرست نداریم و مدیر تیم داریم که بخشی از وظایفش کارهای سرپرستی است. در چارت فیفا هم وضعیت همین‌گونه است. پیروانی مدیر اجرایی تیم‌ملی است و باید امور تیم را رتق و فتق کند. وی درباره اینکه نکونام که مشغول بازی فوتبال است و سابقه مربیگری ندارد چگونه دستیار کی‌روش شده، گفت: خبر نکونام مگر بیرون آمده؟ (وقتی شنید تاج این خبر را اعلام کرده)،‌ ما هم این خبر را داشتیم. نکونام پیشنهاد خود کی‌روش بود. با توجه به اینکه او بازیکن تیم‌ملی بوده و تعامل مناسبی هم با بازیکنان تیم‌ملی دارد و دوره مربیگری را هم طی می‌کند به کادر فنی اضافه شده است. امیدوارم نسلی که می‌آیند بتوانند در تیم‌ملی شرایط جدیدی را ایجاد کنند. وی درباره اینکه وضعیت نکونام مثل نمازی نشود، گفت: از شما رسانه‌ها می‌خواهم خیلی به مباحث گذشته بازنگردید، این نظر خود کی‌روش بود. ما هم نظرمان این بود که یکی، دو نفر جوان به کادر فنی اضافه شوند. اگر یادتان باشد پیشنهاد قبلی
هیأت رئیسه هم این بود که 5 نفر را به کی‌روش پیشنهاد دادیم تا از بین آنها دستیار انتخاب کند. به هر دلیلی نفرات قبلی جدا شدند و امیدوارم نکونام موفق باشد. عضو هیأت رئیسه فدراسیون درباره لغو قرارداد با آل‌اشپورت گفت: با آل‌اشپورت جلسه‌ای خواهیم داشت البته همین اخیراً که رئیس فدراسیون تایلند آمده بود متوجه شدیم که فوتبال تایلند که فوتبال درجه دویی است یک اسپانسر ارزشمند دارد، اسپانسری که تمام پوشاک تیم‌های پایه را هم پوشش می‌دهد. ما هم باید اسپانسری داشته باشیم که برازنده نام ایران و برند درجه یک باشد.
دبیری: کریمی به خاطر پاداش و بلیت هواپیما از تیم‌ملی جدا شد
شهرام دبیری پس از جلسه هیات رئیسه با کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران گفت: کی‌روش به انتقادات پاسخ گفت و صحبت‌هایش کاملا منطقی بود. او با آرامش صحبت‌هایش را گفت و خیلی خوب همه مسائل را جواب داد. خودش گفت هر وقت لازم باشد از این جلسات بگذارید و من انتقادپذیرم و انتقادات و سوالات را پاسخ می‌دهم اما با تخریب مخالفم. وی درباره اینکه کی‌روش برنامه داد یا نه؟ گفت: بله! او برنامه داد و گفت که از ما حمایت کنید تا این برنامه عملیاتی و اجرایی شود. دبیری درباره اینکه کی‌روش درباره اسپانسر تیم‌ملی حرف زد یا نه؟ گفت: او حرفی درباره اسپانسر نزد البته درباره لباس‌ها صحبت شد. من یکی، دو دقیقه جلسه را ترک کردم، شاید در آن موقع درباره اسپانسر صحبت کرده است. دبیری درباره اینکه نکونام که بازی می‌کند چگونه مربی تیم‌ملی شده، گفت: نکونام با درخواست کی‌روش مربی تیم‌ملی شده است. کی‌روش گفت او بیشترین بازی ملی را دارد. کاپیتان تیم‌ملی بوده. قبولش دارند. زبان بلد است و کلاس‌های مربیگری را هم در حال گذراندن است البته پیروانی هم با پیشنهاد کفاشیان به‌عنوان مدیر تیم انتخاب شد. ایشان مدیر اجرایی تیم هستند و کفاشیان پیشنهاد کرد که ایشان مدیر باشد. عضو هیات رئیسه فدراسیون درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که نکونام مثل صالح و علی کریمی نباشد، گفت: کی‌روش در جلسه درباره این مسائل هم توضیح داد. نمی‌دانم حالا اینها را بگویم خوب است یا نه اما اینها را می‌گویم که علی کریمی جدایی‌اش ربطی به کی‌روش نداشت. او از این مساله ناراحت بود که به تیم پاداش داده بودند اما به او پاداش ندادند. برای سایر اعضای تیم بلیت فرست‌کلاس (ممتاز) گرفتند اما برای او بلیت معمولی و اقتصادی. او با کی‌روش مشکلی نداشت. وی ادامه داد: امید نمازی بدون اطلاع از تیم‌ملی جدا شد. مجید صالح هم انتظار داشت دستیار اول ایشان باشد اما کی‌روش وظایف دیگری را به او محول کرد، صالح قهر کرد و سر غذا و تمرین نرفت. وی درباره اینکه در برنامه‌های کی‌روش بازی تیم‌ملی در یک ماه اخیر وجود دارد یا خیر؟ گفت: برنامه به طور کامل باز نشد. فقط ایشان از ما خواست که حمایت کنیم تا این برنامه اجرایی شود. ما هم تا جایی که لیگ‌مان آسیب نبیند از برنامه‌های او حمایت می‌کنیم. دبیری درباره اینکه آیا حضور نکونام پیشنهاد است یا او واقعا انتخاب شده، گفت: در این مورد رای‌گیری نشد اما موافقت ضمنی انجام شد. ما نمی‌خواهیم کسی را به کی‌روش تحمیل کنیم. مسؤولیت تیم با ایشان است و وقتی کسی را می‌خواهد نباید با ایشان مخالفت کنیم. وی درباره اینکه حضور نکونام باعث نمی‌شود که درباره دعوت برخی از بازیکنان شائبه‌ها و حاشیه‌هایی ایجاد شود، گفت: من از این مسائل حاشیه‌ای خبر ندارم.
 


Page Generated in 0/0065 sec