printlogo


کد خبر: 137406تاریخ: 1394/2/9 00:00
همه‌چیز درباره مزایده امروز سرخابی‌ها
ودیعه 8 میلیاردی

در حالی که قرار است امروز چهارشنبه تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص شود، برخلاف برخی اخبار، باشگاه استقلال ظاهرا خریداری ندارد. بعد از برگزاری سومین مزایده قرار است شاهرخ سبک‌دست، عضو هیات‌مدیره استقلال و نماینده اسپانسر باشگاه، استقلال را به‌صورت اجاره‌ای در دست بگیرد و آبی‌پوشان فصل بعد با این روند کار را جلو ببرند. از سوی دیگر برخی اخبار حاکی از مدیرعاملی صاحب‌پناه در استقلال است که نامبرده در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا با رد این خبر گفت: هنوز بحث واگذاری روشن نشده و اتفاقی نیفتاده که قرار باشد من مدیرعامل استقلال شوم. به همین دلیل این خبر را تکذیب می‌کنم و می‌گویم که چنین صحبتی تاکنون با من نشده است. همچنین روز دوشنبه چند تن از اعضای هیات‌مدیره استقلال به همراه افشارزاده به ملاقات وزیر اقتصاد رفتند و درباره واگذاری این تیم مسائلی را با طیب‌نیا مطرح کردند. نکته جالب حضور سبک‌دست در این دیدار بود و ظاهرا باید کار انتقال استقلال را با او تمام شده در نظر گرفت. همچنان که کار بهرام افشارزاده هم به‌عنوان مدیرعامل آبی‌ها با پایان فصل به پایان می‌رسد و او هم از استقلال رفتنی است.
ودیعه 8 میلیاردی
از سوی دیگر براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی پایان وقت اداری دیروز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه ۹۴ آخرین مهلتی بود که متقاضیان حضور در مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید پاکت را به این سازمان تحویل می‌دادند. براساس قانون تجارت و سازمان خصوصی‌سازی این افراد باید مبلغی را نیز به‌عنوان ودیعه پرداخت کنند که ابهاماتی درباره نحوه بازگرداندن یا عدم بازگشت این مبلغ وجود دارد. سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در این باره گفت: براساس قانون باید حدود 3 درصد از کل مبلغ پایه به‌عنوان ودیعه پرداخت شود که البته ممکن است در برخی موارد این عدد تغییر کند. با توجه به اینکه مبلغ پایه مزایده این دو باشگاه ۲۹۰ میلیارد تومان است، ودیعه در نظر گرفته شده برای متقاضیان ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. وی در این باره اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود این مبلغ بازگشت داده نخواهد شد درست نیست. کسانی که در مزایده شرکت کنند و برنده نشوند مبلغ ودیعه آنها طی پروسه‌ای بازگشت داده خواهد شد اما اگر فردی در مزایده برنده شود و پس از آن اعلام انصراف کند در آن‌صورت ودیعه ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به وی بازگشت داده نخواهد شد. سبحانی درباره اینکه چقدر به برگزاری مزایده سوم 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس خوش‌بین هستید، بیان کرد: با توجه به مجموعه شواهد و قرائن و خواسته‌هایی که در این چند روز صورت گرفته و اقداماتی که شاهد بودیم بسیار امیدوار هستیم که مزایده چهارشنبه (امروز) برگزار شود.
خادم امیدوار است
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد به احتمال فراوان باشگاه‌های استقلال و پر‌سپولیس در سومین مزایده به فروش خواهند رفت. امیررضا خادم اظها‌ر کرد: براساس شنیده‌ها و بررسی‌ها به نظر می‌رسد به احتمال بالای 90 درصد دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس در سومین مزایده به فروش خواهند رفت، چرا که این دو باشگاه این بار خریدار دارند. وی گفت: افرادی برای خرید باشگاه استقلال و پر‌سپولیس اقدام کرده‌اند که بر این اساس به نظر می‌رسد مشکلی برای واگذاری این دو باشگاه در این مرحله وجود نداشته باشد و به احتمال فراوان دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس به فروش خواهند رفت. خادم تاکید کرد: در صورت واگذاری یا اجاره استقلال و پر‌سپولیس قطعا هیات‌مدیره و مدیریت این باشگاه متاثر از تغییرات جدید، تغییراتی را خواهند داشت.
براساس پیش‌بینی‌ها اگر تحت هر شرایطی اعم از قیمت نامناسب یا عدم تایید اهلیت خریداران، باشگاه‌های استقلال و پر‌سپولیس در مرحله سوم مزایده نیز در نهایت فروخته نشوند، وزارت ورزش و جوانان اقدام به جذب اسپانسر سه ساله جدید برای این باشگاه‌ها خواهد کرد. همچنین پس از جذب اسپانسر جدید، ترکیب هیات‌مدیره و مدیر‌عامل این دو باشگاه نیز با فرمول انتخاب از سوی اسپانسر و تایید از سوی وزارت ورزش و جوانان رقم خواهد خورد. گفتنی است در صورت وجود اسپانسر‌های مختلف بهترین پیشنهاد برای 3سال آینده سرخابی‌ها نهایی خواهد شد اما اگر اسپانسر‌های کنونی نیز پیشنهاداتی داشته باشند در صورت وجود شرایط برابر، باشگاه‌ به این اسپانسر‌ها اجاره داده خواهد شد.


Page Generated in 0/0062 sec