printlogo


کد خبر: 137408تاریخ: 1394/2/9 00:00
قلعه‌نویی فصل بعد کجا می‌رود؟
ویراژ پورشه در جنوب شهر!

مجتبی هاشمی:  با ناکامی استقلال در فصل چهاردهم و نتایج غیرقابل قبولی که امیر قلعه‌نویی طی 2 فصل اخیر با آبی‌پوشان گرفته، جدایی او از این باشگاه در پایان فصل قطعی به نظر می‌رسد. حالا دیگر جدایی امیر از استقلال یک اتفاق طبیعی است و فقط این سوال باقی مانده که این جدایی در پایان فصل رخ می‌دهد یا زودتر. اما با جدایی قلعه‌نویی از استقلال، یکی از موضوعات جالب و گمانه‌های جذاب این خواهد بود که  ژنرال فصل بعد به کدام تیم خواهد رفت؟ طبیعتا مربی رکورددار لیگ برتر و صاحب 5 عنوان قهرمانی این مسابقات، در صورت جدایی از استقلال سعی می‌کند به تیمی برود که در کورس قهرمانی باشد و فرصت را برای اوج‌ گرفتنِ دوباره او فراهم کند. ولی آیا چنین گزینه‌ای در حال حاضر برای او وجود دارد؟ بیایید ببینیم قلعه‌نویی برای فصل آینده چه گزینه‌هایی روی میز دارد و کدام یک از تیم‌های بزرگ و مدعی در فصل نقل‌وانتقالات به دنبال تغییر سرمربی خواهند بود.
1- تراکتورسازی تبریز
تونی اولیویرا 2 سال متوالی است که در پایان فصل از تراکتور می‌رود و در میانه فصل بعد دوباره با سلام و صلوات بازمی‌گردد. بعید است تبریزی‌ها این اشتباه را برای سومین بار متوالی تکرار کنند و احتمالا این بار تونی در تبریز ماندنی است. بویژه اگر فصل را با قهرمانی در لیگ برتر تمام کند که در آن صورت توپ و تانک هم تکانش نخواهد داد! اصلا به فرض محال که تونی از تبریز برود؛ با اختلافات و درگیری‌هایی که بعد از همکاری قبلی قلعه‌نویی و تراکتور (در لیگ یازدهم) پیش آمد اصلا حضور دوباره او در تراکتور غیرممکن است. امیر 3 فصل متوالی است که در تبریز فحش می‌خورد، برود تبریز چه کار؟
2- سپاهان اصفهان
حسین فرکی در اولین هفته‌هایی که تازه جانشین کرانچار شده بود مشکلات زیادی در اصفهان داشت اما این مشکلات کاملا حل شده و حسین‌آقا در سپاهان جا افتاده است. او در پایان فصل یا قهرمان لیگ می‌شود یا حداقل سهمیه آسیا را به دست می‌آورد تا زردها بعد از یک فصل دوری از آسیا دوباره به لیگ قهرمانان بازگردند. به نظرتان با چنین کارنامه‌ای، تعویض سرمربی در سپاهان منطقی است؟ نه، نیست.
3- فولاد خوزستان
دراگان اسکوچیچ صحبت‌های مقدماتی را برای تمدید قرارداد انجام داده و به احتمال قریب به یقین در اهواز می‌ماند. فولادی‌ها با حضور دراگان خیال‌شان از بابت نیمکت راحت است. آنها فقط به فکر سربازی بازیکنان‌شان هستند و حل کردن مشکلاتی که در این فصل گریبان‌شان را گرفته بود. در اهواز کسی به تغییر سرمربی فکر نمی‌کند.
4- نفت تهران
خب بله؛ علی‌منصور به احتمال زیاد نفت را به مقصد یک تیم بزرگ‌تر ترک می‌کند و نفتی‌ها به دنبال جانشین برای او خواهند بود اما با سیاست جوانگرایی که باشگاه نفت در زمینه جذب بازیکن و مربی دارد حضور کسی مثل قلعه‌نویی که حتما باید چند ستاره در تیمش داشته باشد در این تیم منتفی است. اساسا نفت سقف قرارداد پایینی دارد و اهل ریخت و پاش‌های آنچنانی برای بازیکنان و کادر فنی‌اش نیست. از همه مهم‌تر، نفت باشگاه ساکت و بی‌حاشیه‌ای است و مدیرانش اصلا دوست ندارند سرمربی‌شان در نشست‌های مطبوعاتی به اظهارنظر درباره پرسپولیس و تیم‌ملی و اجنبی‌ها و عمروعاص و صادق هدایت و مصدق و... خلاصه تمام مسائل موجود در کره زمین بپردازد.
5- ذوب‌آهن اصفهان
یحیی صحبت‌های مقدماتی را انجام داده و به احتمال زیاد در اصفهان می‌ماند. ذوب‌آهن این روزها بهترین تیم لیگ است، پس هم یحیی و هم باشگاه از این همکاری راضی هستند. دلیلی برای تغییر کادر فنی نیست.
جایی برای ژنرال‌ها نیست
چنانکه می‌بینید هیچ تیم مدعی و بزرگی در لیگ برتر، نیمکت خالی ندارد که در اختیار امیرخان بگذارد و مربی 5جامه لیگ به احتمال زیاد باید به حضور در یکی از تیم‎های متوسط بسنده کند. احتمالا فصل آینده برای قلعه‌نویی یادآور فصل هفتم لیگ و حضورش در مس کرمان خواهد بود، جایی که او بعد از ناکامی در تیم ملی یک بار دیگر خودش را بازیابی کرد و دوباره به استقلال بازگشت. حضور قلعه‌نویی - با آن سابقه و یال و کوپال - در یک تیم
میانه‌جدولی، می‌تواند یکی از اتفاقات جالب فصل آینده باشد. چیزی شبیه ویراژ دادن یک پورشه گرانقیمت
در کوچه‌های باریک جنوب شهر.


Page Generated in 0/0056 sec