printlogo


کد خبر: 137461تاریخ: 1394/2/10 00:00
سلامت

وزیر بهداشت هشدار داد
وضعیت نگران‌کننده کیفیت غذا
اخباری که درباره وضعیت غذا و کیفیت آن در کشور وجود دارد، نگران‌کننده است و تمام دستگاه‌ها و سیاستگذاران باید ما را همراهی کنند. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این مطلب گفت: گام بعدی در طرح تحول نظام سلامت در حوزه غذا خواهد بود به طوری که برنامه‌ای برای نظارت درقالب تقویت بهداشت محیط خواهیم داشت. وی به فارس بیان داشت: این برنامه جدی و مفصل است و امیدواریم قوه‌قضائیه در این راستا به ما کمک کند تا بتوانیم ساماندهی مناسبی را درباره اغذیه‌فروشی‌ها، شرکت‌های صنعتی که غذای مردم را تولید می‌کنند و هم  در بخش سنتی داشته باشیم. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که در حوزه غذا خواهیم داشت با آنچه در20 یا 30 سال گذشته اجرا شده متفاوت خواهد بود و سازمان غذا و دارو به بخش بهداشت توجه بیشتری خواهد داشت. هاشمی تصریح کرد: از نظر ارتقای کیفیت غذا این برنامه طراحی شده که کار بسیار سختی است چون بازدارنده است و اخباری که درباره وضعیت غذا و کیفیت آن در کشور وجود دارد باید گفت نگران‌کننده است. وی افزود: بنابراین ضرورت دارد که همه برای بهبود کیفیت غذا کمک کنند یعنی نباید فقط یک دستگاه آن هم وزارت بهداشت مامور باشد، بلکه باید قوه‌قضائیه کمک کند، مجلس همراهی کند و سایر سیاستگذاران نیز به کمک ما بیایند. وزیر بهداشت تاکید کرد: در این زمینه کمک رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد تا مردم از آنچه می‌خورند و می‌آشامند مطمئن باشند که ضرری برایشان نداشته باشد.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد
فهرست 9 فرآورده غذایی غیرمجاز
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اسامی برخی واحدهای تولید مواد غذایی را که به دلیل جعل اسناد بهداشتی غیرمجاز شناخته شده‌اند، اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، گلاب با نام تجاری علی‌اصغر، آب انار شرکت سرخ نازگل نوشان با نام تجاری نازگل، نمک با نام دیبا و دسر تیرامیسو شکلاتی با نام تجاری ملکه، غیرمجاز و تقلبی هستند. همچنین انواع عرقیات و افشرده‌های گیاهی (معجون معده) موسسه درمانگر سبز، زیتون پرورده با نام تجاری به طعم شمال، فلافل لبنانی با نام تجاری یگانه، لواشک میوه‌ای شرکت پخش ملک‌زاده با نام تجاری پالیز و جعبه مقوای بهداشتی با نام تجاری ایلسون به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز هستند. روابط عمومی سازمان غذا و دارو از افرادی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود. شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان آماده دریافت مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز است.
 
تمدید اعتبار دفترچه‌های  بیمه سلامت
با توجه به گذشت یک‌سال از آغاز طرح بیمه سلامت، دفترچه بیمه بیمه‌شدگان به صورت رایگان تمدید می‌شود. مهدی میرشاه‌ولد، سخنگوی سازمان بیمه سلامت درباره نگرانی برخی بیمه‌شدگان بیمه سلامت همگانی برای تمدید دفترچه بیمه، به تسنیم گفت: با توجه به گذشت یک‌سال از آغاز طرح بیمه سلامت همگانی و تحویل دفترچه با مدت اعتبار یک‌سال به آنها، این دفترچه‌ها به صورت رایگان برای آنها تمدید می‌شود و جای هیچگونه نگرانی نیست. وی اظهار داشت: چنانچه دفترچه‌ بیمه بیمه‌شدگان، دارای برگ سفید باشد نیازی به مراجعه و تمدید دفترچه ندارند و دفاتر آنها از تاریخ پایان اعتبار به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد شد و این موضوع طی بخشنامه‌ای به اطلاع مراکز درمانی و بیمارستانی رسیده است. در صورتی که دفاتر بیمه شدگان فاقد برگه سفید باشد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت، دفترچه جدید خود را دریافت کنند. گفتنی است طرح بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و براساس آن حدود 9 میلیون فرد فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، بیش از 95 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی از افرادی بودند که در حاشیه‌های شهرها زندگی می‌کردند و مشکلات زیادی درباره هزینه‌های درمانی داشتند.


Page Generated in 0/0071 sec