printlogo


کد خبر: 137480تاریخ: 1394/2/10 00:00
اخبار

«حماسه امام علی(ع)» رونمایی می‌شود
کتاب منظوم حماسه امام علی(ع) شامل زندگینامه منظوم امام اول شیعیان رونمایی می‌شود. به گزارش مهر، مجتمع فرهنگی سرچشمه هفته آینده میزبان مراسم رونمایی از کتاب «حماسه امام علی(ع)» سروده مهدی شفیعی خواهد بود. این کتاب شامل زندگینامه منظوم از حضرت علی(ع) است که در آن با ابیاتی فارسی و با ضرب‌آهنگی حماسی، سرگذشت امیرالمومنین علی(ع) از لحظه ولادت تا هنگام شهدات روایت می‌شود. شفیعی این زندگینامه مصور را در قالب 14000 بیت شعر عاشقانه منظوم کرده که در این کتاب به همراه تصاویری زیبا در قالب تصویرگری بر مبنای نقاشی قهوه‌خانه‌ای سنتی ایران همراه شده است. این کتاب و محتوای آن تحت اشراف سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد احیای فرهنگ نهج‌البلاغه تولید شده و انتشار آن نیز به‌طور مشترک توسط نشر کتابداران و جمهوری انجام شده است. مراسم رونمایی از این اثر روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مجتمع فرهنگی سرچشمه صورت می‌پذیرد.

عرضه  کتاب«دختر شینا» به مخاطبان جهانی
مسؤول سوره مهر الکترونیک با اشاره به برنامه‌های این واحد در نمایشگاه کتاب از تولید نرم‌افزار برخی از کتاب‌ها مانند «دختر شینا»، ترجمه صفارزاده از قرآن و «آنک آن یتیم نظرکرده» و عرضه آنها برای مخاطب جهانی خبر داد. به گزارش تسنیم، امین نادری، مسؤول بخش سوره مهر الکترونیک با اشاره به برنامه‌های این واحد در ایام برگزاری بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: واحد سما نسخه جدید نرم‌افزار کتابخوان خودش را در ایام نمایشگاه رونمایی می‌کند که از ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که کتاب‌های گویا و چندرسانه‌‌ای هم روی این نرم‌افزار قرار گرفته است. وی افزود: انتشارات سوره مهر همکاری گسترده‌ای را با ایرانسل آغاز کرده است که در این باره، همه کتاب‌های الکترونیک سوره مهر در نرم‌افزار کتابخوان عرضه می‌شود. وی ادامه داد: کتاب‌های تعاملی از دیگر برنامه‌های سوره مهر الکترونیک در نمایشگاه کتاب است که از جمله می‌توان به مجموعه «دست بزنم‌ها» و «خروس پر طلایی» اشاره کرد. سرفصل دیگر به کتاب‌های چندرسانه‌ای اختصاص دارد. برخی کتاب‌های شاخص به صورت چندرسانه‌ای درآمده که گالری‌ای از مستندات و تصاویر رمان‌های «آه با شین»، «دختر شینا»، «آنک آن یتیم نظرکرده» به 3 زبان و قرآن ترجمه شده توسط زنده‌یاد طاهره صفارزاده به 2 زبان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. انتخاب کتاب‌هایی مانند ترجمه قرآن، لبیک گفتن به پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی است. اینها وقتی به نرم‌افزار تبدیل شوند، در سامانه پلی استور قرار می‌گیرند که در این صورت کتاب در اختیار مخاطب جهانی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، تمام این عناوین در گوگل بوک و آمازون هم قرار دارد. نادری یادآور شد: تمام این مدت همه کتاب‌های شاخص روی گوگل بوک و آمازون قرار گرفته است و تلاش داریم تعداد عناوین در این حوزه را افزایش دهیم. برنامه داریم که تمام کتاب‌های انتشارات را روی خروجی آمازون قرار دهیم.

۳۱ سروده هیأتی در «آستانه»
مجموعه سروده‌های آیینی محمد غفاری، از شاعران جوان استان قم، در کتابی با عنوان «آستانه» منتشر شد. به گزارش تسنیم، «آستانه» اولین مجموعه سروده‌های محمد غفاری، از شاعران جوان استان قم است که در 72 صفحه از سوی انتشارات عماد فردا روانه بازار کتاب شده است. قرار است این اثر برای اولین‌بار در ایام برگزاری
بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود. موضوعات همه سروده‌ها در قالب اشعار آیینی است که در آنها اشعاری به ساحت مقدس ائمه(ع) تقدیم شده است. تعدادی از این سروده‌ها در هیئات مذهبی توسط مداحان بنام خوانده شده است. به اعتقاد غفاری، سروده‌های هیأت در فضای خود هیأت بر شاعر نازل می‌شود و اشعار این مجموعه که گزیده‌ای از سروده‌های او در سال‌های اخیر است، همین حال و هوا را دارد.


Page Generated in 0/0070 sec