printlogo


کد خبر: 137481تاریخ: 1394/2/10 00:00
رویدادها

ساخت«دوردست‌ها» نزدیک است
تهیه‌کننده «دوردست‌ها» گفت: تصویربرداری این سریال از ابتدای خردادماه در تهران آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، فریبا بانک توکلی، تهیه‌کننده مجموعه «دوردست‌ها» گفت: حضور شیردل به عنوان یکی از فیلمبرداران برجسته سینما اتفاق بسیار خوبی برای این مجموعه محسوب می‌شود و ما در تلاش هستیم سایر عوامل پشت دوربین و گروه بازیگران نیز از میان چهره‌های شاخص انتخاب شوند. وی افزود: سریال «دوردست‌ها» حدود 15 کاراکتر اصلی دارد که در این میان نقش عماد و ربابه از سایرین پررنگ‌تر است و در واقع این دو شخصیت پرسوناژهای محوری کار هستند و ما در حال مذاکره با بازیگران برجسته سینما برای این دو نقش هستیم. وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده فهرست عوامل تا 20 اردیبهشت تکمیل و تصویربرداری ابتدای خردادماه در تهران آغاز می‌شود. بنابر این گزارش، قصه این اثر به قلم سمانه نامدار، داستان رسول و عماد است. کارخانه روغن‌سازی رسول و شریکش، صادق مدتی است دچار بحران مالی شده است. صادق که فعالیتی دیگر راه انداخته سهام خود را می‌فروشد. حبیب به پیشنهاد عماد که مورد اعتماد و همه‌کاره اوست سهام کارخانه را می‌خرد و عماد به وکالت از او با رسول کارخانه را اداره می‌کنند. رفته‌رفته معلوم می‌شود که عماد با نقشه‌ای قبلی برای ضربه زدن به رسول به او نزدیک شده است. رسول سال‌ها پیش ربابه، خواهر عماد را با دخترش یگانه بی‌خبر ترک کرده است و حالا او از این طریق درصدد است تا از رسول حسابکشی کند. این سریال در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای با مشارکت سازمان استاندارد ایران در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید می‌شود.

انتشار «الی الحبیب» برای دوستان علوی
کتاب «الی الحبیب» اثر سیدعلی‌اصغر علوی به منظور معرفی ابعاد گوناگون شخصیت حضرت حبیب، از یاران امام حسین علیه‌السلام تهیه شده است. به گزارش تسنیم، کتاب «الی الحبیب» اثر سیدعلی‌اصغر علوی توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و به اهتمام مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شد. نگارنده در بخشی از «پیش‌درآمد» آورده است: در فقه گفته می‌شود آب قلیل اگر به کر متصل باشد، دیگر حکم آب کر را دارد. اصحاب هم اینگونه بودند. خود را به اقیانوسی وصل کردند که برای همیشه حضور دارد. پس آنها هم حضورشان همیشگی است. این سرّ جاودانگی اصحاب امام حسین (ع) با خود امام است. اما چرا از بین اصحاب، حبیب را گلچین کرده‌ایم؟ حبیب تمامی ندارد، چون با قرآن و حسین (ع) است. چون قرآن و حسین تمامی ندارند. پس همراهان آن دو هم تمامی ندارند. از حبیب به وسعت قرآن و حسین می‌شود حرف زد. حبیب شاگرد خصوصی امام حسین (ع) است... در این نوشته سعی شده ابعاد گوناگون شخصیت حضرت حبیب که به‌طور متوازن رشد کرده است، بررسی شود. بدین منظور نویسنده از 8 منظر که هر کدام بیانگر مساله‌ای است، به سراغ شخصیت حضرت حبیب رفته است.
 
بررسی آیین‌های جوانمردی پهلوانان در تلویزیون
«اهل فتوت» ساخته داریوش یاری با موضوع بررسی آیین‌های جوانمردی در ایران از پهلوانان اسطوره‌ای تا عیاران و فتوتیون و لوطیان و حضور آنها در بزنگاه‌های تاریخی و تاثیرِ حکمت و اخلاق جوانمردی در زمان بحران هویتی پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، مجموعه مستند «عیاران» سعی دارد با بررسی آیین‌های جوانمردی در ایران از پهلوانان اسطوره‌ای تا عیاران و فتوتیون و لوطیان و حضور آنها در بزنگاه‌های تاریخی و تاثیرِ حکمت و اخلاقِ جوانمردی در زمان بحران هویتی و اخلاق که در پی اشغال، دامن جامعه ایرانی را فرا گرفته است، بپردازد. «اهل فتوت» ساخته داریوش یاری در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای در شبکه مستند سیما تولید شده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec