printlogo


کد خبر: 137490تاریخ: 1394/2/10 00:00
چهارگوشه

انتقاد روسیه از نژادپرستی در آمریکا
یک مقام وزارت خارجه روسیه حوادث شهر بالتیمور را نشان‌دهنده عمق و ابعاد نژادپرستی در آمریکا دانست. کنستانتین دولگوف، معاون امور حقوق بشر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: به گفته فعالان حقوقی آمریکایی در سال 2013 تعداد 1450 مورد قتل غیرعمد به دست نیروهای پلیس آمریکا ثبت شده است. دولگوف خاطرنشان کرد،‌ قریب به اتفاق قربانیان در این حوادث، سیاهپوست بودند و به‌ندرت عاملان این قتل‌ها محاکمه شده‌اند. در مواردی که محاکمه صورت گرفته نیز احکام بسیار ناچیزی در نظر گرفته شده است. این دیپلمات روس با اشاره به حوادث شهر بالتیمور تأکید کرد: زمان آن فرارسیده که مسؤولان آمریکایی با جدیت تمام، زمینه‌های بروز چنین وضع بحرانی را از بین ببرند.

تبرئه رهبران اعتراضات استانبول
رسانه‌های ترکیه گزارش دادند یک دادگاه کیفری در استانبول چهارشنبه 26 تن از رهبران احتمالی ائتلاف منشا تظاهرات ژوئیه 2013 این شهر بزرگ ترکیه را تبرئه کرد. این اعتراضات خیابانی موجب تزلزل در دولت ترکیه شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان ‌در آغاز محاکمه این افراد در ژوئن 2014، مجازات‌هایی تا 13 سال زندان را برای اعضای ائتلاف موسوم به «همبستگی میدان تقسیم» بویژه به سبب مشارکت در یک سازمان مجرم، درخواست کرده بود.

داعش به ایتالیا رسید
طرفداران گروه تروریستی داعش با انتشار تصایری در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی حضور خود در شهرهای مختلف ایتالیا از جمله رم را اعلام کردند.
به گزارش راشاتودی، طرفداران داعش در این تصاویر از حضور خود در ایتالیا خبر داده‌اند. در همین رابطه سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی اعلام کرد، تعداد خارجی‌هایی که کشورشان را به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش ترک کرده‌اند، اکنون به بیش از ۲۵ هزار تن رسیده است. یک کمیته کارشناسان ناظر بر تحریم‌های سازمان ملل علیه القاعده در گزارشی اعلام کرد براساس تحلیل این کمیته، در فاصله اواسط سال ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ تعداد تروریست‌های خارجی در سراسر جهان به میزان ۷۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

فلسطین عضو معاهده NPT شد
در اجلاس بازنگری معاهده NPT که از دوشنبه در شهر نیویورک در حال برگزاری است، فلسطین به عنوان یکصد و نود و یکمین دولت عضو این معاهده پذیرفته شد. در همین راستا، وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این کنفرانس به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد از عضویت فلسطین به عنوان یکصد و نود و یکمین دولت عضو معاهده مزبور استقبال کرد. براساس این گزارش، یکی از اولین مصوبات اولین روز کنفرانس بازنگری این معاهده، تصویب عضویت فلسطین به عنوان یک کشور و عضو جدید معاهده NPT بود.

پهپادهای آمریکایی در راه پاکستان
رئیس‌جمهور آمریکا به طور مخفیانه محدودیت برنامه حملات پهپادی سازمان سیا در پاکستان را با انجام شرایط خاص برای کاهش تلفات غیرنظامیان برداشت. در همین حال، اکسپرس در گزارشی آورده است: اوباما از سازمان سیا خواسته در صورتی می‌تواند از حملات پهپادی در کشورهایی مانند یمن و سومالی استفاده کند که هدف مورد نظر «تهدید جدی» محسوب شود اما مقامات آمریکایی از این قانون برای انجام این عملیات در پاکستان معاف هستند.

حملات خمپاره‌ای به جولان اشغالی
 منابع صهیونیستی از شلیک چند خمپاره و راکت موشکی به شهرک صهیونیست‌نشین «عین زیفون» در بلندی‌های اشغالی جولان خبر دادند و گفته می‌شود صدای آژیر در این شهرک و دیگر شهرک‌های اسرائیلی جولان شنیده شده است. پایگاه خبری «والا» گزارش داد، دو اسرائیلی در این حادثه زخمی شده‌اند. براساس این گزارش، ارتش اسرائیل در حال پاک‌سازی منطقه است و از ساکنان این منطقه خواسته در خانه‌های خود بمانند. هنوز مشخص نیست که برخورد این خمپاره‌ها عامدانه بوده یا خمپاره‌های سرگردان شلیک شده از خاک سوریه بوده‌اند.


Page Generated in 0/0053 sec