printlogo


کد خبر: 137583تاریخ: 1394/2/14 00:00
وزیر بهداشت:
جمعیت، مشکل جدی کشور است

گروه اجتماعی: موضوع جمعیت مشکل جدی است و توهم یا برخاسته از نگاه متعصبانه مذهبی نیست، این نگاه هوشمندانه و ملی و در جهت استقلال و امنیت کشور است. به گزارش فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی ماما اظهار داشت:‌ ای‌کاش در گروه پرستاری نیز رفتارهایی شبیه آنچه در گروه مامایی رخ می‌دهد را شاهد بودیم و آنها قضیه را سیاسی نمی‌کردند و کار از مسیر عقلانیت پیش می‌رفت تا فشار، زیرا تجربه نشان داده است که افراد تندرو و زورگو هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسند. خوشحالیم که کارها در گروه مامایی به‌خوبی پیش می‌رود. وی افزود: موضوع جمعیت مشکل جدی است و توهم یا برخاسته از نگاه متعصبانه مذهبی نیست، این نگاه هوشمندانه و ملی و در جهت استقلال و امنیت کشور است.
وزیر بهداشت یادآورشد: ایرانیان باید به کودک‌آوری تشویق شوند. دیدگاه متعصبانه، زمانی است که بحث ازدواج را جدی نگیریم، بانک‌ها به کمک نیایند و مجلس قوانینی را در این باره تصویب نکند. وزیر بهداشت تصریح کرد: ما در آموزش مشکلاتی داریم، خیلی بد است که مامایی تربیت شود، اما زایمانی طبیعی انجام نداده باشد. این مشکلات را درباره متخصصان زنان نیز داریم.
وی یادآورشد: بیشتر متخصصان زنان، خانم‌ها هستند و به خاطر مسائل زندگی نمی‌توانند شب کار کنند، از طرفی، بیمارستان‌ها اتاق‌های زایمان را به اتاق عمل سزارین تبدیل می‌کنند، بنابراین باید این دستورالعمل وجود داشته باشد که هر بیمارستانی می‌خواهد بخش زایمان داشته باشد، باید فضایی را برای زایمان بی‌درد، آب‌درمانی و غیره اختصاص دهد.


Page Generated in 0/0067 sec