printlogo


کد خبر: 137590تاریخ: 1394/2/14 00:00
پیام مهم سرلشکر فیروزآبادی:
واگذاری حقوق امنیتی کشور خطایی نابخشودنی است

سرلشکر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیامی تحت عنوان «راهبرد استقامت و هوشیاری در مکتب انقلاب اسلامی در برابر گزاره‌برگ استکباری صهیونیستی دغلکارانه آمریکا» صادر کرد. در این پیام نکاتی به شرح زیر آمده است:
1- واگذاری حقوق امنیتی کشور به دولتی که نتواند یا نگذارند به تعهدات خود عمل نماید و با رفتار خارج از اراده او در توافقات تأثیر بگذارد خطایی نابخشودنی است. الزام نخست و مهم آن است که در صورت امکان بازگشت تحریم‌ها به هر صورت و بهانه‌ای باید به صراحت با عدم الزام حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تعهدات داده شده مواجه و حق بازگشت به شرایط قبل و اعمال حاکمیت کشور در ادامه مسیر را بلامانع سازد.
2- ماهیت توافق به‌گونه‌ای باشد که جمهوری اسلامی ایران بتواند زیرساخت‌های صنعتی خود را در بازگشت‌پذیری حفظ و نگهداری نموده و برای اعمال حاکمیت خود نیازمند هزینه‌های سنگین نصب، جابه‌جایی یا ترمیم عناصر مستهلک شده، نگردد.
3- غرب باید متعهد گردد که به منظور اجرای توافق و نظارت بر آن از لابی‌گری و استفاده از گروه‌های فشار سیاسی یا هرگونه طرف ثالث در خارج از حکومت به‌عنوان ابزار فشار، جمع‌آوری اطلاعات، اتکای خبری یا رسانه‌ای پرهیز نموده و این نکته در قطعنامه ابطال مصوبات قبلی در شورای امنیت به صراحت گنجانیده شود.
4- تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت مبتنی بر تحریم‌ کشور و گنجانیدن ایران در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل بایستی به صورت شفاف و قاطع، لغو و ابطال شود و در قطعنامه دیگری با حضور تمامی اعضا بر آن تصریح شده و مشروط به رفتار دیگر، زمان مشخص یا وقوع تعهدی دیگر نباشد و کلیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل به پایبندی و اجرای آن متعهد بوده و دارای ضمانت‌های عدم نقض باشد.
5- گزارش‌های مبتنی بر راستی‌آزمایی می‌بایستی در قالب یک پیوست و صرفاً در موضوعات غنی‌سازی و براساس حقوق توافق و با رعایت اصول حاکم بر حقوق‌ بین‌الملل در نظارت بر بازرسی تنظیم و به پیوست توافق به‌عنوان سند رسمی ضمیمه گشته و مشخص گردد مسائل و ابهامات فی‌مابین آژانس و ایران کاملاً حل شده است.


Page Generated in 0/0054 sec