printlogo


کد خبر: 137596تاریخ: 1394/2/14 00:00
دانشگاه

اعتراض دانشجویان امیرکبیر به‌حضور رفسنجانی در این دانشگاه
جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به حضور برخی فعالان سیاسی در این دانشگاه برای سخنرانی که در هفته‌های اخیر در این دانشگاه رخ داده و در آن به نظام و انقلاب توهین شده است، تجمع کردند. یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع در گفت‌وگو با «نسیم» اظهار داشت: این تجمع به دلیل تحت‌الشعاع قرار گرفتن فضای علمی این دانشگاه با حضور برخی افراد تابلودار جریان فتنه، کاهش رنکینگ علمی این دانشگاه در چند مدت اخیر و حضور روز یکشنبه هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر که حضور ایشان باعث آشوب در دانشگاه خواهد شد، صورت گرفته است. وی همچنین افزود: دعوت از هاشمی رفسنجانی به دانشگاه امیرکبیر دلیل اصلی این تجمع اعتراضی است. گفتنی است این دانشجویان با داشتن پلاکاردهایی که حاوی مطالب
«می‌آییم»، «سکوت دانشگاه در مقابل توهین به نظام و انقلاب به چه معناست»، «روز معلم را با سیاسی‌بازی آلوده نکنیم» و «شورشگران علیه جمهوریت، در دانشگاه چه می‌کنند» در مقابل دفتر رئیس این دانشگاه تجمع کرده‌ و خواستار دیدار و پاسخگویی رئیس دانشگاه درباره اتفاقات 3 هفته اخیر این دانشگاه و حضور فعالان فتنه در دانشگاه امیرکبیر شدند.

چوب بدعهدی آمریکایی‌ها را بر سر دانشجویان نزنید
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای نسبت به ضرب و شتم تعدادی از دانشجویان شیرازی که در سفر استانی رئیس‌جمهور به شیراز انتشار گزاره‌برگ ایرانی را مطالبه می‌کردند، واکنش نشان داد. به گزارش «نسیم»، در ابتدای این بیانیه با انتقاد از مشی دولت در برخورد با منتقدان آمده است: مسیر عدالت علی‌وار اگر نخواهد از دامان ریاست جمهوری یک دولت اسلامی بگذرد، سراغش را باید در قهقراهای تاریخی یافت که درباره‌اش قضاوت خواهد کرد. به‌راستی امروز چاره همدلی و همزبانی با دولتی که هر نقدی را به جهنم حواله می‌دهد و هر منتقدی را با ابزارهای سرهنگ‌گونه بدرقه می‌کند، چیست؟ در ادامه این بیانیه آمده است: چرا علاج مطالبه حق و هویدا کردن حقیقت از دولت یازدهم نشان بی‌مهری و مدال تهمت و تقدیرش افتراست؟ چه شده است که آماج حملات و نشانه‌گیری پیکان هجمه‌های تبلیغی و حقوقی دولت محترم گاه و ناگاه فقط دامان امت حزب‌اللهی را می‌گیرد که قطع به یقین بیش از دوستان به ظاهر صلاح‌اندیش دولت دغدغه موفقیت دولت را دارد؟ بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به رئیس‌جمهور اعلام کرد: چرا دیپلماسی لبخندهای متوالی نصیب دولت‌های غربی شده است و در همان حال خواست مؤدبانه و مستند چند دانشجو محکوم به سیاست چماق و باتوم می‌شود؟ آیا این رفتارهای زمام در رفته ناشی از صحت ادعای دست خالی بودن دولت در برابر انتقادات نیست؟ این تشکل دانشجویی با طرح این سوال که آیا رواست فریادهایی که باید بر سر آمریکا کشیده شود در ید و بازوی بازی‌های سیاسی و برای از صحنه بیرون کردن دلسوزان نظام و دولت جمع شوند، اعلام کرد: آیا چوب نامردی و بدعهدی آمریکایی‌ها و 1+5‌ها در ارائه تحلیل‌های مختلف از یک بیانیه باید بر سر چند دانشجو فرود آید؟ آیا این اکرام علم و عالم و احترام جوان حساس به سرنوشت مملکت است؟


Page Generated in 0/0067 sec