printlogo


کد خبر: 137604تاریخ: 1394/2/14 00:00
نیمکت

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد
اشتباه دولت در ابلاغ طرح رتبه‌بندی معلمان
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که ابلاغ طرح نظام رتبه‌بندی معلمان اشتباه بوده است. جبار کوچکی‌نژاد، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه این طرح با امضای نمایندگان مجلس به هیأت‌رئیسه خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در نوبت مطرح شدن در جلسه علنی قرار دارد. کوچکی‌نژاد به ایسنا بیان داشت: دولت در ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان در قالب قانون خدمات کشوری جدولی را تحت عنوان رتبه‌بندی معلمان ابلاغ کرده که از مهرماه اجرایی کند. وی افزود: رتبه‌بندی معلمان اینگونه نیست که به یک‌باره بتوان آن را اجرا کرد بلکه به یک فرآیند نیاز دارد و قانون می‌خواهد، کسی نمی‌تواند بگوید به طور صددرصد معلمان به چه رتبه‌ای می‌رسند بلکه به تلاش و کوشش و فعالیت‌های علمی و پژوهشی بستگی دارد. این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خاطرنشان کرد: دولت درصدد است که تنها پایه حقوقی فرهنگیان را افزایش دهد و رتبه‌بندی در مسیری جداگانه و با قانون دیگری طی شود. نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دولت با ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان سیاسی کار می‌کند،‌ گفت: آن چیزی که دولت ابلاغ کرده رتبه‌بندی نیست و دولت در این کار اشتباه کرده است.

کاهش  چشمگیر حقوق معلمان
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران دلایلی را که وزارت آموزش‌وپرورش برای توجیه کسر مبلغ قابل توجهی از حقوق فروردین‌ماه معلمان اعلام کرده است، «مبهم» و «غیرمنطقی» خواند. «اسماعیل عبدی» دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در این باره به ایلنا گفت: امسال مبلغی نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان به حقوق دریافتی معلمان اضافه شده است اما وزارت آموزش‌وپرورش مبلغی در همین حدود را تحت عنوان «کسری مقرری ماه اول» از حقوق ماه اول کسر کرده است. وی افزود: حقوق ماه گذشته بسیاری از معلمان به خاطر کسری مقرری ماه اول نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده بود و حتی دریافتی گروهی از معلمان از حقوق اسفندماه‌شان نیز کمتر بود. عبدی تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش هر سال این مبلغ را به بهانه پرداخت پول به صندوق بازنشستگی کشوری کسر می‌کند و مدعی‌ است اگر این مبلغ از حقوق فروردین‌ماه معلمان کسر نشود، معلمان در زمان بازنشستگی به مشکل برمی‌خورند. دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران دلایلی را که وزارت آموزش‌وپرورش برای توجیه کسر مبلغ قابل توجهی از حقوق
فروردین‌ماه معلمان اعلام کرده است، «مبهم» و «غیرمنطقی» خواند و تاکید کرد: «معلوم نیست این پول‌ها در کجا هزینه می‌شود.» عبدی بیان کرد: معلمان اولین گروهی بودند که به تاخیر دولت در اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق و ارسال لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس اعتراض کردند. پس از آنکه لایحه مدیریت خدمات کشوری تصویب شد، مفاد آن به طور کامل برای کارمندان اجرا شد اما نمونه‌های گوناگونی وجود دارد که نشان می‌دهد این قانون برای فرهنگیان اجرا نمی‌شود.
 


Page Generated in 0/0504 sec