printlogo


کد خبر: 137621تاریخ: 1394/2/14 00:00
چهره‌ها

پرتره‌ای از حاج صادق در تدوین
مستند زندگی صادق آهنگران - ساخته مرتضی مطوری - در مرحله تدوین است. به گزارش ایسنا، این مستند بلند یک کار پرتره درباره زندگی حاج صادق آهنگران، فراز و نشیب‌های زندگی او و نقش و تاثیر وی در دوران دفاع‌مقدس است. تولید این مستند بلند شهریور 93 آغاز شد و بهمن 93 تصویربرداری آن در شهرهای مشهد، تهران، اهواز، شلمچه، نجف و کربلا به پایان رسید و هم‌اکنون روی میز تدوین قرار دارد. مستند صادق آهنگران حدود 65 دقیقه است و او راوی فیلم است. همچنین با خانواده و اطرافیان وی درباره‌اش گفت‌وگو شده است. سعید راضی‌هویزه (تهیه‌کننده)، مرتضی مطوری (کارگردان) وسیدحمید موسوی (تصویربردار)، عوامل تهیه و تولید این مستند بلند هستند. آهنگران تاکنون آثار خود را در قالب چند آلبوم از جمله «آلبوم مثنوی شهادت»، «آلبوم داغ ازلی» و «آلبوم دشت کربلا» ارائه کرده است و پیش از این، خاطرات و متن نوحه‌های وی تحت عنوان کتاب آهنگران در سال ۱۳۹۱ منتشر شده بود.
کارگردانی «از زندگی نترس»
علیرضا فرید در مقام کارگردان، فیلم سینمایی «از زندگی نترس» را جلوی دوربین می‌برد. به گزارش مهر، امیر پورکیان تهیه‌کننده سینما با اشاره به درخواست پروانه ساخت فیلم سینمایی «از زندگی نترس» به کارگردانی علیرضا فرید، گفت: علیرضا فرید که پیش از این فیلم‌های «دو ساعت بعد مهرآباد» و «خنده‌های آتوسا» را ساخته بود، بزودی فیلم سینمایی «از زندگی نترس» را جلوی دوربین می‌برد. وی بیان کرد: این فیلم یک داستان اجتماعی است که جامعه را در قالب یک خانواده معرفی می‌کند. در این اثر قرار است همچون دیگر آثار علیرضا فرید از بازیگران شناخته شده سینمای ایران استفاده کنیم. این تهیه‌کننده درباره انتخاب بازیگران گفت: زمانی که کارگردانی یک فیلم برعهده فرد دیگری است، باید با مشورت با او بازیگران مورد نظر را انتخاب کنیم. پورکیان با اشاره به اینکه «از زندگی نترس» نسبت به دیگر کارهای فرید بسیار متفاوت است، گفت: این احتمال وجود دارد که با مستانه مهاجر به صورت مشترک تهیه‌کنندگی «از زندگی نترس» را بر عهده بگیریم.
بازی در نمایش «مرده شور»
ساعد سهیلی در نمایش «مرده شور» به کارگردانی سینا نورایی بازی می‌کند. در این نمایش بازیگرانی دیگر چون فریدون محرابی و لیلا برخورداری حضور دارند و در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه رفته است. به گزارش تسنیم، نمایش «مرده‌شور» به نویسندگی مهرداد رایانی مخصوص و کارگردانی سینا نورایی از 12 اردیبهشت ماه در تماشاخانه  استاد مشایخی روی صحنه رفته است. «مرده شور» داستان زنی است که زندگی او در خصوص مباحثی چون شهادت و ایثار می‌گذرد.  این نمایشنامه 11 سال پیش اجرا شده بود و این تجربه‌ای جدید برای سهیلی جوان به شمار می‌رود که این روزها فیلم رخ دیوانه را بر پرده سینماها دارد و آثاری را در حال بازی در سینما  دارد. ساعد سهیلی، فرزند کارگردان و فیلمنامه‌نویس سعید سهیلی است. وی کار هنری خود را در ۱۴ سالگی با نقش کوتاهی در فیلم شب برهنه ساخته سعید سهیلی آغاز کرد. همچنین فیلمبردار پشت صحنه در برخی از کارهای پدرش بوده است.
به دنبال اکران اولین فیلم
کارگردان فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» مشخص شدن زمان دقیق اکران فیلم را مهم‌ترین دغدغه این روزهای خود دانست. به گزارش سوره سینما، صفی یزدانیان برنده سیمرغ بهترین فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: مشخص نبودن زمان دقیق اکران عمومی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» باعث می‌شود نه از بردن جایزه عمیقا خوشحال باشیم و نه حتی از نبردن آن، عمیقا ناراحت. مهم‌ترین دغدغه فکری ما این است که بدانیم فیلم چه وقت روی پرده می‌آید تا برای به وجود آوردن شرایط بهتر اکران عمومی آن، تلاش کنیم. وی افزود: الان در شرایطی هستیم که نمی‌دانیم فیلم ۱۰ روز بعد اکران می‌شود یا یک ماه بعد یا یک سال بعد. این بلاتکلیفی، شیرینی هر اتفاق خوبی را از ما می‌گیرد.‌ ای‌کاش همانطور که داوران محترم جشنواره به حاصل زحمات ما توجه نشان دادند، کسانی که مسؤولیت به نمایش درآوردن فیلم‌ها را برعهده دارند نیز لطف خود را از ما دریغ نکنند و ما را از این برزخ بیرون بیاورند.


Page Generated in 0/0111 sec