printlogo


کد خبر: 137623تاریخ: 1394/2/14 00:00
اخبار

انتشار فهرستگان اهدایی مخطوطات رهبر انقلاب به کتابخانه آستان قدس
مدیر اداره مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی از انتشار کامل فهرستگان آثار اهدایی رهبر انقلاب اعم از مخطوطات و چاپ سنگی‌ها به این کتابخانه تا پایان بهار سال جاری خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدرضا فاضل‌هاشمی، مدیر بخش مخطوطات و نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به روند پایانی انتشار مجموعه فهرستگان نسخ خطی و سنگی اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به این کتابخانه گفت: تاکنون 10 جلد از مجموعه فهارس نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری به گنجینه خطی آستان قدس رضوی به همت کارشناسان خطی این مرکز و دیگر کتابخانه‌های کشور، مانند کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی منتشر شده است. 3 جلد دیگر از این مجموعه 13 جلدی باقی مانده است که تا پایان تابستان سال جاری توسط انتشارات آستان قدس رضوی روانه بازار کتاب خواهد شد. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین اهداکننده نسخ خطی در کشور هستند که تاکنون تعداد 14 هزار نسخه خطی اعم از نفایس خطی و... را به این مجموعه اهدا کرده‌اند. در این مجموعه همه آثاری که از ایشان به گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی اهدا شده، فهرست‌نویسی شده است تا آسان‌تر مورد استفاده علمی قرار گیرد. توجه ویژه مقام معظم رهبری به حفاظت و نگهداری مطلوب آثار فرهنگی سبب شد تا ایشان به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف کتب خطی بیش از 14 هزار نسخه کتاب خطی را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کنند.

سیمرغ‌های بلورین
جشنواره فیلم فجر اهدا شد
مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره سی‌وسوم فجر برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم بعد از قرائت قرآن، آنونس فیلم‌های حاضر در جشنواره پخش شده و یک گروه موسیقی سنتی به اجرای اثری در مدح حضرت علی(ع) پرداختند.  مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با سخنرانی علیرضا رضاداد دبیر این جشنواره ادامه یافت و در نهایت برگزیدگان بخش‌ها بدین شکل انتخاب شدند.
برگزیدگان بخش جلوه‌گاه شرق
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر به مرآت اوریکف برای بازی در فیلم «معلم» به کارگردانی نصیر سعیداف اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر به بادما برای فیلم «نورجمعه» به کارگردانی بایانرول اهدا شد. سیمرغ بلورین به همراه جایزه نقدی بهترین فیلمنامه به صفی یزدانیان برای فیلم در «دنیای تو ساعت چند است؟» اهدا شد. سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیات داوران به لیو سانگ تات کارگردان فیلم «مردانی که دنیا را نجات می‌دهند» اهدا شد. سیمرغ بلورین به همراه جایزه نقدی بهترین کارگردانی به الچین موسی اوغلو برای فیلم «نبات» اهدا شد. سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین فیلم به «نور جمعه» به تهیه‌کنندگی باتو منگکه و کارگردانی بایانرول از چین اهدا شد.
برگزیدگان بخش هنر و تجربه
بر این اساس سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی هنر و تجربه به فیلم «اهل پرواز» به کارگردانی پاسکال فارل اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین فیلم به «اعترافات ذهن خطرناک» ساخته هومن سیدی و تهیه‌کنندگی مجید نوروزبیگی رسید.
برگزیدگان بخش ویژه جشنواره
سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین استعداد جوان به علی ملاقلی‌پور برای کارگردانی «قندون جهیزیه» اهدا شد. سیمرغ بلورین با رویکرد همگرایی ملل به میشل هازاناویچز برای ساخت فیلم «جست‌وجو» اهدا شد. جایزه ویژه مصطفی عقاد، بیرق طلایی جشنواره به صدیق شرنیاز کارگردان فیلم «ملکه کوهستان» از قرقیزستان اهدا شد.
برگزیدگان بخش سینما سعادت
سیمرغ بلورین و جایزه فیلمنامه این بخش به گروه فیلمنامه‌نویسان «نورجمعه» شامل: چن یانگ، وانگ بینگ، لوسیو، سان هایفان، لی دان، لی سانگ جون و ژانگ پنگ به کارگردانی چن یانگ از چین اهدا شد. سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیات داوران به امیرحسین عسکری برای فیلم «دون مرز» به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی از ایران اهدا شد. سیمرغ بلورین و جایزه بهترین کارگردانی نیز در این بخش به فاروغ حافظ حاجی اوغلو برای فیلم «ماجراجویان برف» از کشور ترکیه اهدا شد. سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین فیلم به «سیزارتا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریچی مهتا، محصول کانادا و هند اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر به گووارتان برای بازی در فیلم «ناشناس» از هند اهدا شد.


Page Generated in 0/0100 sec