printlogo


کد خبر: 137624تاریخ: 1394/2/14 00:00
رویدادها

توزیع ترجمه «انسان ۲۵۰ ساله» در کشورهای انگلیسی و فرانسوی‌زبان
محمد سالاری، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به برنامه‌های این واحد برای توزیع ترجمه تعدادی از آثار در ارتباط با اهل‌بیت(ع) در دیگر کشورها، گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به منظور ارائه منابع اصیل به مسلمانان و غیرمسلمانان برای شناخت بهتر از دین مبین اسلام و استفاده از مآخذ اصلی در این رابطه، اقدام به برگردان تعدادی از آثار مرتبط با فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) کرده که از جمله این موارد ترجمه «انسان 250 ساله» است. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: این کتاب دربردارنده سخنرانی‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سیر زندگی و مبارزاتی ائمه اطهار(ع) در دوره‌های مختلف است که انتشارات صهبا آن را به چاپ رسانده است. معاونت امور بین‌الملل مجمع با توجه به محتوای غنی کتاب تصمیم به انجام برگردان کتاب به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و هوسایی کرده است. چاپ این آثار در کشور لبنان انجام و توزیع آن نیز در کشورهای مقصد آغاز شده است. سالاری با اشاره به ویژگی‌های ترجمه‌های انجام شده یادآور شد: ترجمه این کتاب به 3 زبان مذکور توسط طلبه‌های آشنا با دین اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) که زبان‌های مقصد، زبان مادری آنهاست، انجام شده است. از این جهت مترجم تلاش کرده تا فحوای کلام به درستی منتقل شود و در عین حال ترجمه قابل درک باشد. «انسان 250 ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ  مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

آماده‌سازی برای آغاز نمایشگاه کتاب
مدیر کمیته ناشران بین‌الملل بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از عرضه نزدیک به ۱۶۶ هزار عنوان کتاب لاتین و عربی در نمایشگاه کتاب خبر داد. به گزارش مهر، حامد میرزابابایی با اشاره به حضور ۵۹ موزع در بخش لاتین و ۸۷ شرکت‌کننده در بخش عربی، درباره اطلاعات کتابشناختی آثار عرضه شده در نمایشگاه هم گفت: کتاب‌های لاتین در تمام موضوعات دانشگاهی و پژوهشی، پوشش فراگیر دارند. همچنین در حوزه فنی و مهندسی بیشترین کتاب‌ها در زمینه علوم کامپیوتری با ۳ هزار و ۹۱۲ عنوان است. در حوزه هنر بیشترین زیرموضوع برای کتاب‌های معماری با ۵ هزار و ۱۸۷ عنوان و در حوزه علوم پایه بیشترین کتاب ارائه شده مربوط به بیوشیمی با ۳ هزار و ۴۱۴ عنوان است. در خبری دیگر از نمایشگاه کتاب،مدیر کمیته علمی، فرهنگی و سرای اهل قلم با بیان اینکه برنامه سراهای نمایشگاه امسال در قالب ۶ سرا برگزار می‌شود، گفت: پیش از این قرار بود ۲۰۰ نشست در این سراها برگزار شود که با هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد این نشست‌ها به ۲۳۰ برنامه رسید. وی ادامه داد: محور نشست‌های بین‌المللی در سالن اصلی نشر و کتاب است. همچنین «روز کشورها» از دیگر برنامه‌های این سرا به شمار می‌آید.

محمد حیدری دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر شد
حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی طی حکمی محمد حیدری را به‌عنوان دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر منصوب کرد. به گزارش مهر، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی طی حکمی محمد حیدری را که اکنون به عنوان مدیرعامل موزه سینما فعالیت می‌کند، به‌عنوان دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر منصوب کرد. در بخشی از حکم حجت‌الله ایوبی خطاب به محمد حیدری چنین آمده است: جناب آقای محمد حیدری، به موجب این حکم به سمت دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر منصوب می‌شوید. ضمن سپاس از تلاش‌های ارزنده جناب آقای علیرضا رضاداد که با همه توان کوشید بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور در اوج شکوه برگزار شود، امید است شما هم با استفاده از تجربه‌های گرانقدر گذشته و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در سینمای کشور، جشنواره‌ای باشکوه و درخور نام ایران و انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر برگزار کنید.
 


Page Generated in 0/0062 sec