printlogo


کد خبر: 137627تاریخ: 1394/2/14 00:00
اخبار

دیدار خیریه به یاد «حسین» و «میلاد»
تیم فوتبال خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی ایران عصر روز یکشنبه در دیداری به مناسبت چهلمین روز درگذشت میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی به مصاف تیم منتخب خبرنگاران و بازیکنان پیشکسوت فوتبال اتریش رفت. این دیدار عصر دیروز 13 اردیبهشت‌ماه و همزمان با چهلمین روز درگذشت دو خبرنگار فقید ایران از ساعت 17:30 دقیقه در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شد. تیم فوتبال خبرنگاران اتریش که تاکنون به 115 کشور سفر کرده، قرار است در سفر خود به ایران 3 دیدار دوستانه و نمادین برگزار کند که اولین آن عصر دیروز برابر تیم خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی ایران - رسانه ورزش - بود. هیکر برگر، سرمربی پیشین تیم فوتبال راپیدوین اتریش و الوصل امارات که فرهاد مجیدی یکی از شاگردان وی بوده، سرمربی این تیم است. این تیم اتریشی قبل از این در ورزشگاه المپیک شهر رم به مصاف تیم رسانه‌های ایتالیا رفته بود. تیم فوتبال رسانه ورزش ایران نیز که برگزاری دیدارهای خیریه و نمادین را در دستور کار خود دارد، این بار به مناسبت چهلمین روز درگذشت میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی به میدان خواهد رفت. این دو خبرنگار فقید ایرانی فروردین‌ماه سال‌جاری در سانحه سقوط هواپیمای آلمانی در کوه‌های آلپ جان به جان آفرین تسلیم کردند.

ایران میزبان
مسابقات جهانی شطرنج
امیر حسینی از امضای تفاهمنامه بین فدراسیون شطرنج ایران با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) خبر داد و مقرر شد میزبانی مسابقات جایزه بزرگ 75 هزار یورویی به ایران برسد. امیر حسینی، سرپرست فدراسیون شطرنج در حاشیه مجمع عمومی سالانه این فدراسیون گفت: در این جلسه گزارش فعالیت‌های سال گذشته، گزارش بازرسی، حسابرسی قانونی و گزارش مالی سال 92 ارائه شد. این مجمع که برای سال 92 است قرار بود در پایان سال 93 برگزار شود که به دلایلی به تعویق افتاد و دیروز برگزار شد. وی در ادامه درباره حضور جفری برگ، مدیر اجرایی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ایران اظها‌ر کرد: طی جلسه‌ای که با نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان داشتیم تفاهمنامه‌ای بین فدراسیون شطرنج ایران و فیده به امضا رسید و مقرر شد مسابقات جایزه بزرگ بانوان در بهمن‌ماه به میزبانی ایران برگزار شود که این اتفاق برای اولین بار است در شطرنج بانوان رخ می‌دهد. 16 نفر از اساتید بزرگ شطرنج و 12 استاد بین‌المللی در این رویداد به ر‌قابت‌ می‌پردازند. این مسابقات در یازده دور و در 14 روز صورت می‌گیرد و جایزه
75 هزار یورویی برای این مسابقات در نظر گرفته شده است که از طریق اسپانسرها
تامین خواهد شد.

«می ودر» پیروز مسابقه «بوکس قرن»
فلوید می‌ودر مسابقه چند صد میلیون دلاری بوکس را با امتیاز از مانی پاکیائو برد. فلوید می‌ودر، بوکسور بدون شکست آمریکایی و مانی پاکیائو بامداد دیروز در لاس وگاس برابر هم به میدان رفتند تا دیدار قرن را برگزار کنند؛ دیداری که بیش از 3 سال برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده بود. در شرایطی که اکثر راندهای این مسابقه را پاکیائو حمله می‌کرد اما می‌ودر با امتیازهای 112-116، 112-116 و 110-118 از سوی 3 داور برنده اعلام شد. از این مسابقه می‌ودر 180 میلیون دلار و پاکیائو 120 میلیون دلار درآمد کسب کردند. یعنی این دو در عرض 2 ساعت بیش از درآمد سالانه رونالدو و مسی را کسب کردند. بسیاری از هنرپیشه‌های هالیوود و ستارگان موسیقی نیز از تماشاگران حاضر در محل مسابقه بودند. بلیت‌های این رویداد بزرگ کمتر از 30 ثانیه به صورت اینترنتی به فروش رفته بود!

کی‌روش مسافر مشهد می‌شود
کارلوس کی‌روش در اولین فرصت به مشهد سفر خواهد کرد. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که بنا بود در مراسم انتخاب مرد سال فوتبال خراسان حاضر شود، به دلیل جلسه کاری نتوانست به مشهد سفر کند. وی پیامی به این مراسم ارسال کرد که متن آن به شرح زیر است: خیلی دوست داشتم در مراسم اولین دوره انتخاب مرد سال فوتبال خراسان حضور داشته باشم اما با وجود میل باطنی امکان حضور در این جشن میسر نشد.ضمن آرزوی موفقیت برای خراسان رضوی، پیشرفت روزافزون فوتبال این استان را خواستارم. امیدوارم در اولین فرصت سفری به مشهد داشته باشم.


Page Generated in 0/0068 sec