printlogo


کد خبر: 137751تاریخ: 1394/2/16 00:00
سرخط خبر

 گمرک ایران اعلام کرد: فروردین امسال ۴ هزار و ۷۶۲ تن کالا به ارزش ۶۲۱۷۸ میلیارد ریال معادل ۲۲۰۹ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
 براساس آمار گمرک، روغن پالم هفتمین کالای عمده وارداتی به کشور در فروردین امسال به وزن 2/41 هزار تن و ارزش 2/31 میلیون دلار به حساب می‌‌‌‌‌‌‌آید.
 موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود 416 میلیون تن برنج در سال 15-2014 مصرف شود که 5/1 درصد بیشتر از 14-2013 است و افزایش اندکی را از 3/57 کیلوگرم به 6/57 کیلوگرم در میزان مصرف سرانه برنج نشان می‌دهد.
 عباس سماواتی، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به اینکه ۴۰ درصد لاستیک‌های مصرفی تولید داخل کشور و ۶۰ درصد وارداتی است، گفت: لاستیک‌ تولید داخل کشور یا وارداتی مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و وجود واسطه‌ها و دلالان باعث گرانی می‌شود.
 معصومه فرهمند، رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه در روزهای آینده بحث راه‌اندازی بانک و دانشگاه زنان را در دستور کار خواهیم داشت، گفت: در صورت تصویب، این دو طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
 حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو بر توجه ویژه به پایداری منابع آب و حفاظت از این منابع ارزشمند در شرایط کنونی کشور تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۴۰ سد بزرگ در کشور در حال بهره‌برداری است و ۱۱۹ سد دیگر نیز در حال ساخت است.
 مرتضی رجبی، یک نماینده کارفرمایی با تاکید بر اینکه هزینه تامین مالی و هزینه تمام‌شده تولید افزایش یافته است، گفت: بسیاری از بنگاه‌ها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید کار می‌کنند که با کاهش نرخ سود، امکان افزایش تولید وجود دارد.
 تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اعلام اینکه امسال درخواست افزایش ۱۲ درصدی قیمت محصولات را داریم اعلام کردند گوشت گاومیش وارداتی از هند به هیچ عنوان آلوده نیست. طی 3 سال اخیر قیمت فرآورده‌های گوشتی 40 درصد افزایش یافته است.
 مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ براساس سال پایه ۹۰ را اعلام کرد که طبق آن، نرخ تورم روستایی کشور به 4/13 درصد رسید.
 ۶۱ سد بزرگ کشور از مجموع ۱۵۹ سد در وضعیت قرمز ذخایر آبی قرار دارد و اوضاع ۴۲ سد نیز در شرایط عالی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پُرشدگی است که سد لتیان در شرق تهران نیز در این گروه قرار دارد.
 سیمکارت کودک رایتل در دانشگاه قرآن و حدیث به بهره‌برداری رسمی رسید.


Page Generated in 0/0059 sec