printlogo


کد خبر: 137758تاریخ: 1394/2/16 00:00
نبض جامعه

قائم‌مقام وزیر کشور خبر داد
ورود سالانه ۵۰۰هزارنفر به زندان‌ها
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی از ورود سالانه ۵۰۰ هزار نفر به زندان‌ها خبر داد. مرتضی میرباقری، قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی درباره جلسه شورای اجتماعی کشور، گفت: یکی از دستورات این جلسه وضعیت فضای سایبری در کشور بود که باید مدیریت محتوا کنیم. به‌عنوان نمونه موضوع سگ‌کشی در شیراز و بحث‌های روز کارگر و تعرض به 2 زائر ایرانی مورد بحث قرار گرفت که چرا در جامعه ما اینگونه اخبار به سرعت بازنشر می‌شود. وی به مهر بیان داشت: دستور بعدی جلسه موضوع زندان‌ها بود، چرا که هم‌اکنون با آسیب اجتماعی در این حوزه روبه‌رو هستیم. این در حالی است که سالانه ۵۰۰ هزار نفر وارد زندان‌ها می‌شوند که البته بیش از نیمی از آنها پس از پرداخت خسارات یا رضایت شاکی آزاد می‌شوند که این آمار بیش از نُرم جهانی است. اما ۱۵ میلیون پرونده در قوه‌قضائیه هم جای تامل دارد که باید برای پیشگیری از وقوع جرم کارهای جدی انجام شود. همچنین ۲۰ هزار نفر هم به‌عنوان کارکنان در زندان‌ها مستقر هستند و به نوعی می‌توان گفت که ۳ میلیون خانواده ایرانی درگیر امر زندان هستند.

ناامیدی بیماران از دولت یازدهم
بیماران تالاسمی امیدوار بودند با روی کار آمدن مدیران سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم، ۶ سال مشکلات دارویی مبتلایان به تالاسمی پایان یابد. محمود هادی‌پور، عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران، با انتقاد از اظهارات مدیر کل دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، به مهر گفت: صحبت‌های پیرصالحی بیانگر سیاست سازمان غذا و دارو در سوق دادن بیماران تالاسمی به سمت مصرف داروهایی است که در کیفیت موثر آنها شبهه وجود دارد. چنین روشی نه از نظر قانونی و نه از نظر اخلاقی پسندیده نیست. وی با بیان این مطلب که مشکلات داروهایی که وزارت بهداشت به اجبار در اختیار بیماران قرار می‌دهد به دفعات به این وزارتخانه گزارش شده است، ادامه داد: تاکنون پاسخ جدی یا اقدام عملی در زمینه حل این مشکلات مشاهده نشده است. با این وجود به بهانه کاهش هزینه‌های دارویی این وزارتخانه دسترسی بیماران به داروهای باکیفیت را محدود و مستلزم هزینه‌ای گزاف کرده است. وی گفت: بیماران تالاسمی امیدوار بودند با روی کار آمدن مدیران سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم،
۶ سال مشکلات دارویی مبتلایان به تالاسمی پایان  یابد اما متأسفانه تدابیری که از بیرون این سازمان به مدیران تصمیم‌ساز دارویی دیکته می‌شود، منجر به بدتر شدن شرایط دارویی مبتلایان به تالاسمی شده است.

پاتک شبانه پلیس  به 85 ساقی مواد مخدر
جانشین فرمانده پلیس پایتخت از دستگیری ۸۵ توزیع‌کننده مواد مخدر در محلات اقبال، صفا، مازندرانی و اطراف میدان امام حسین خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سردار قادر کریمی، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر اظهار داشت: در بحث مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی بر اساس طرح امنیت محله‌محور قدم برداشته و از ابتدای سال تاکنون نیز در بحث برخورد با آلوده‌کنندگان محیط در تهران به صورت ضربتی وارد شده که عملیات اخیر پلیس مبارزه مواد مخدر از جمله این طرح‌ها است. جانشین فرمانده پلیس پایتخت تصریح کرد: بحث امنیت محله‌محور از مقوله‌های مهم ماست و بر پایه آن پلیس مبارزه با مواد مخدر بر اساس مطالبات مردم و گزارش‌هایی که در سرکلانتری یازدهم از طرف مردم ارائه شده، نسبت به شناسایی و صحت خرید و فروش افراد وارد شد و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی شبانه 85 نفر را که در سرکلانتری یازدهم به امر خرید و فروش مواد مخدر می‌پرداختند، دستگیر کرد. این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: بیشتر دستگیرشدگان سابقه‌دار و افرادی هستند که جزو باندهای مواد مخدر در سطح محلات تهران هستند که از این افراد 46 کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه قمه و ادوات مصرف کشف شد.
 


Page Generated in 0/0054 sec