printlogo


کد خبر: 137778تاریخ: 1394/2/16 00:00
اخبار

کارگاه «ابزار تئاتر؛ بدن» برگزار می‌شود
محسن موسوی‌خواه کارگاه «ابزار تئاتر: بدن» را برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز» وی در رابطه با این کارگاه گفت: یک بازیگر در عرصه تئاتر باید به مرحله‌ای از شناخت از خود و بدن خود دست یافته باشد که روی صحنه و در اجرا، ایجاد فرم‌های مناسب اجرا، با توجه به تمرینات و نظریات کارگردان عملا به امری ناخودآگاه برای او بدل شده باشد و بدون هیچ تفکری و تنها در لحظه خلق شود. موسوی‌خواه همچنین در رابطه با لزوم برگزاری این کارگاه عنوان کرد: برخلاف قدرت بیان، قدرت بدن تاثیری به مراتب غیرمحسوس‌تر اما در عین حال پویا‌تر و پرانرژی‌تر در ذهن تماشاچی باقی می‌گذارد و چه بسا او را برای تماشای ادامه نمایش مشتاق‌تر می‌کند. پس می‌توان (طبق روند این دوره)  با استفاده از ابزاری مثل ماسک و چوب یا شمشیر بازی، انرژی، فیگور، ریلکسی و... فضایی در قالب تئاتر فیزیکال ارائه کرد که با کمک آن می‌توان ابزار قدرتمندتری به نام بدن، ایجاد کرد؛ بدنی مناسب و در خدمت تئاتر. محسن موسوی‌خواه در حال حاضر دوره آماده‌سازی بدن برای کارگاه همبازی را زیر نظر نگار جواهریان برگزار می‌کند. لازم به ذکر است «کارگاه ابزار تئاتر: بدن» از 17 اردیبهشت‌ماه در مکتب تهران برگزار می‌شود.

احتمال ساخت فیلمی از شهدای افغان توسط حاتمی‌کیا
حاتمی‌کیا این روزها در ادبیات گفتاری‌اش از لفظ پهلوانی و مجاهدت‌های افغانستانی یاد می‌کند و شاید این نویدی بر یک پروژه سینمایی متفاوت در سینمای دفاع‌مقدس باشد. به گزارش تسنیم، فروردین‌ماه امسال، بزرگداشتی برای ابراهیم حاتمی‌کیا برگزار شده بود. سخنرانی‌های حاتمی‌کیا معمولاً پر از شور است و آنجا هم همین‌گونه آغاز کرد اما در میانه سخنرانی‌اش با  بغضی فروخورده گفت: چند وقتی است تصویر یکی از بچه‌های افغان که به‌دست داعشی‌ها سرش بریده شده بود از جلوی چشم من نمی‌رود... . چند روز پیش نیز مراسمی با حضور خانواده‌های شهدای افغان مدافع حرم در مشهد مقدس برگزار شد و ابراهیم حاتمی‌کیا با حضور در جمع آنها از مجاهدان افغان به‌عنوان مهاجران فی‌سبیل‌الله یاد کرد. نکته جالب حرف‌های حاتمی‌کیا، اظهار علاقه برای به تصویر کشیدن زندگی مدافعان حرم افغان بود و اینکه گفت: به‌ نوبه خودم امیدوارم این توفیق را داشته باشم که اشاره‌ای به آنها کنم و امیدوارم این پهلوانان و مردان مهاجر را بتوانم تصویر کنم.

معاون سیما:
شبکه‌های اجتماعی رقیب تلویزیون شده است
معاون سیما گفت: ماهواره و شبکه‌های اجتماعی چه در اینترنت و چه در تلفن همراه رقیب ما هستند که هر روز پیچیده‌تر و به‌روزتر می‌شوند. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر پورمحمدی ادامه داد: تلاش ما این است به آن روزهای طلایی که بالای 80 درصد مخاطب و بالای 90 درصد رضایت داشتیم برسیم. ما وظیفه داریم برنامه‌های جذاب‌تری بویژه در حوزه طنز، تفریح و سرگرمی بسازیم. تقسیم‌بندی خوبی که آقای سرافراز در تعریف شبکه‌های جدید کردند، سعی دارد به این هدف برسد و امید داریم کارهای تلخ، خشن و ژانر وحشت در سیما کمرنگ‌تر شود. مشکل مهم دیگر ما منابع مالی است. بدهکاری‌های ما به افراد و شرکت‌های داخلی و خارجی زیاد است. متأسفانه دولت نگاه همدلانه‌ای ندارد و در تأمین هزینه‌ها ما را بازی می‌دهد و یک ریال هم تاکنون به ما کمک نکرده است.

خیرات کتاب در ایام اعتکاف
همزمان با ولادت امیرمومنان علی(ع) و برپایی مراسم اعتکاف در قالب طرح «خیرات کتاب»، «سه روز برای او» در میان معتکفان توزیع شد. حجت‌الاسلام مختار نوبختی گفت: در قالب طرحی ابتکاری با عنوان «خیرات کتاب»، وجوهات در نظر گرفته شده برای خیرات اموات و درگذشتگان در راستای تهیه کتاب به کار گرفته شده تا نیاز کتابخانه‌ها، مدارس، مساجد، موسسات یا حتی بیمارستان‌ها و زندان‌ها برطرف شود. مسؤول این طرح یادآور شد: کتاب «سه روز برای او» نوشته حجت‌الاسلام حسن محمودی که در میان معتکفان در مساجد تهران به صورت گسترده توزیع شد، درباره چگونگی انجام اعتکاف و پیوند این مراسم معنوی با موضوع انتظار است و از محل هزینه خیرات تامین شده است. وی تاکید کرد: به حول و قوه الهی طرح باقیات صالحات «خیرات کتاب» در سطح گسترده‌ای ادامه خواهد یافت.
 


Page Generated in 0/0055 sec