printlogo


کد خبر: 137779تاریخ: 1394/2/16 00:00
روز سرنوشت‌ساز پرسپولیس و نفت برای صعود در آسیا
برد تنها راه رهایی

گروه ورزشی: پرسپولیس و نفت درحالی امروز به‌عنوان نمایندگان ایران در هفته پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند که برای صعود بدون اما و اگر به جمع 16 تیم برتر جام، باید حریفان خود را شکست دهند. مرحله گروهی سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز چهارشنبه با برگزاری ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا به پایان می‌رسد و ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی، رقبای خود را می‌شناسند. شکست سنگین و بدموقع برابر لخویای قطر، از یک‌سو صدرنشینی را از پرسپولیس گرفت و از سوی دیگر این تیم را در خطر حذف قرار داد. پرسپولیسی‌ها اگر برابر بنیادکار در تهران امتیاز از دست بدهند و النصر در خانه، لخویا را شکست دهد، فصل کابوس‌وار سرخپوشان با حذف از آسیا، به بدترین شکل ممکن به پایان می‌رسد. پرسپولیسی‌ها که با توجه به برد برابر پیکان و تثبیت بقای خود در لیگ برتر، شرایط بهتری از نظر فنی و روحی پیدا کرده‌اند، امشب باید بدون توجه به نتیجه بازی النصر عربستان - لخویای قطر تنها برابر بنیادکار ازبکستان پیروز شوند، 3 امتیازی که باعث صعودشان به مرحله بعدی می‌شود، حال به‌عنوان تیم اول یا دوم. قطعا برای رسیدن به این موقعیت، آنها نیاز به حمایت هوادارانشان دارند، طرفدارانی که در بازی حساس با النصر، ورزشگاه آزادی را به جهنمی برای بازیکنان حریف عربستانی تبدیل کرد تا آنها برد را به تیم میزبان تقدیم کنند. هرچند بنیادکار حذف شده اما برای دفاع از اعتبارش به تهران آمده و می‌خواهد بار دیگر پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد اما قطعا این برد می‌تواند در آستانه دیدار داربی پایتخت و مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، روحیه نفرات این تیم را برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، بالاتر ببرد و با کسب نتایج مطلوب در آسیا، خاطره نتایج تلخ در لیگ را از بین ببرد. این بازی برای برانکو و کادرفنی جدید پرسپولیس هم بسیار مهم است زیرا تیم فنی قبلی حداقل در آسیا نتایج خوبی گرفت، هرچند در لیگ عملکرد بسیار ضعیفی داشت و امروز اگر سرخپوشان به مرحله بعدی صعود نکنند، این مربی کروات اعتبار قبلی و محبوبیت خود بین هواداران فوتبال بویژه طرفداران متعصب پرسپولیس را از دست خواهد داد و آینده تلخی را پیش‌رو خواهد داشت اما بردن بنیادکار و رسیدن به جمع 16 تیم برتر جام، اعتبار بیشتری به این مربی می‌بخشد البته اگر در دیگر بازی این گروه، لخویا برابر النصر پیروز شود، پرسپولیس با کسب هر نتیجه‌ای برابر بنیادکار به مرحله بعد صعود می‌کند اما تساوی آن بازی یا برد النصر باید با پیروزی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برابر بنیادکار همراه شود تا این تیم پرهوادار تهرانی از صعود به مرحله بعدی جام محروم نشود.
برانکو: پیروز نشویم نتایج قبلی هم بی‌اثر است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قبل از دیدار با بنیادکار ازبکستان در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا گفت: اگر نتوانیم در این دیدار به پیروزی برسیم همه نتایجی که تاکنون گرفته‌ایم بی‌اثر خواهد بود. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از دیدار روز چهارشنبه تیمش برابر بنیادکار که ظهر سه‌شنبه در محل سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شد ضمن بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: در این بازی کسب نتیجه بسیار با اهمیت است. حضور پرتعداد خبرنگاران در این نشست خبری گویای همین امر است. اگر ما نتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم، نتایجی که تا حالا گرفته‌ایم بی‌‎اثر خواهد بود. من همه مسابقات تیم بنیادکار را دیده‌ام. امتیازات کمی که آنها کسب کرده‌اند با کیفیت فنی آنها برابر نیست. برانکو خاطرنشان کرد: خوب می‌دانیم که مسابقه سختی را پیش‌رو خواهیم داشت. با آمدن هواداران رسیدن به پیروزی برای ما راحت‌تر خواهد شد. من از هواداران می‌خواهم به‌عنوان یار دوازدهم به ورزشگاه بیایند و با حمایت‌هایشان باعث شوند شادی را با هم تقسیم کنیم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اشتباهات فردی بازیکنانش گفت: ما داریم تلاش می‌کنیم که این اشتباهات فردی را به حداقل برسانیم. برای این کار به تمرکز بالای بازیکنان نیاز داریم. دیدار ما با پیکان نشان داد که این تمرکز بهتر از بازی‌های قبل شده است. در خط دفاعی ما حتی یک اشتباه کوچک هم نداشتیم. وی افزود: تنها مشکل بزرگی که در دیدار برابر پیکان رخ داد این بود که نتوانستیم شانس‌های پرتعداد و زیادی که داشتیم را تبدیل به گل کنیم. برانکو با اشاره به نتایجی که پرسپولیس کسب کرده و باعث ناراحتی هواداران شده است، گفت: می‌دانم که هواداران از این نتایج خیلی ناراحت هستند البته این ناراحتی مربوط به امسال نیست. هواداران پرسپولیس ۵۰ سال است که کنار تیم‌شان هستند. چه روزهای باخت و چه روزهای برد. ایوانکوویچ ادامه داد: هواداران پرسپولیس می‌دانند که باید در روزهای سخت به یاری تیمشان بیایند. در طول مربیگری من در ایران هواداران فوتبال نشان داده‌اند که در روزهای سخت حامی تیم کشورشان بوده‌اند. انتظار دارم فردا (امروز) هم بیایند و از پرسپولیس حمایت کنند.
اومانیا: می‌دانیم با تیم قدرتمندی بازی داریم
مایکل اومانیا در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و بنیادکار ازبکستان در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: می‌دانیم بازی چقدر مهم است و بر اهمیت بالای آن واقف هستیم. خیلی مهم است که در بازی از حیثیت باشگاه، هواداران و همه آنهایی که در این مجموعه بزرگ مشارکت دارند، به بهترین شکل دفاع کنیم. مدافع پرسپولیس با تاکید بر اینکه با حریف سختی بازی دارند، یادآور شد: بنیادکار در بازی رفت نشان داد حریف سختی برای ما است و ما می‌دانیم با تیم قدرتمندی بازی داریم و باید هر طور شده از این میدان برنده بیرون بیاییم تا شانس صعود خود را صددرصد کنیم. اومانیا در پاسخ به این سوال که آیا قول می‌دهد در بازی مقابل بنیادکار، پرسپولیس از نظر دفاعی مشکلی نداشته باشد و بتواند جای خالی محسن بنگر را پر کند، عنوان کرد: بازیکنان خط دفاع مسؤولیت دفاعی خود را می‌دانند، همه ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با عملکرد خیلی خوب اجازه ندهیم دروازه تیم باز شود و باید با تمرکز بالا بازی کنیم و 94 یا 95 دقیقه بدون اشتباه باشیم.
کار سخت نفت برای صعود
تساوی مقابل پاختاکور در تهران که با برد الاهلی برابر الشباب همراه شد، صدر جدول را از نفت تهران گرفت و به رقیب اماراتی سپرد تا نبرد 2 تیم در هفته پایانی جام، حساسیت به مراتب بیشتری پیدا کرده و به فینالی برای صعود تبدیل شود. هرچند برنده این بازی به‌عنوان تیم نخست گروه B راهی مرحله بعد می‌شود اما تساوی در آن تنها به سود تیم العین است زیرا صدرنشینی خود را قطعی خواهد کرد اما شاگردان علیرضا منصوریان تنها در صورت بردن العین می‌توانند به صعود خود به مرحله بعدی امیدوار باشند اما تساوی یا شکست در این بازی اگر با برتری خانگی پاختاکور برابر تیم حذف شده الشباب همراه شود، این تیم ازبکستانی است که به مرحله بعد راه یافته و پرونده روزهای خوب نفت در آسیا را می‌بندد. نفتی‌ها که در بازی رفت با العین، با اشتباه داوری پیروزی را از دست دادند و امروز هم در رقابتی نزدیک با تراکتورسازی و سپاهان به فکر قهرمانی در لیگ برتر هستند، تنها راه امن برای ماندن در آسیا را بردن تیم اماراتی می‌بینند؛ اتفاقی که با حضور ستاره‌ای به نام عمرعبدالرحمن در ترکیب تیم حریف، کسب آن بسیار سخت خواهد بود البته اگر الشباب عربستان در زمین پاختاکور ازبکستان امتیاز بگیرد، نفت با کسب هر نتیجه‌ای در زمین العین حداقل به مرحله دوم و یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه می‌یابد.


Page Generated in 0/0059 sec