printlogo


کد خبر: 137781تاریخ: 1394/2/16 00:00
اخبار

مارادونا علیه بلاتر
دیگو مارادونا، ستاره آرژانتینی در جدیدترین اظهارنظرش گفت باید به امپراتوری بی‌مصرف بلاتر در فوتبال دنیا پایان داده شود. او سال‌هاست که رابطه خوبی با این پیرمرد سوییسی ندارد و مثل خیلی دیگر از بزرگان فوتبال این دیپلمات زیرک را غاصب فوتبال می‌داند. دیگو هنوز داغ مثبت اعلام شدن دوپینگش در جام‌جهانی 94 آمریکا را به دل دارد؛ اتفاقی که فوتبال او را نابود کرد و همان زمان شورید و گفت: «هاوه لانژ و بلاتر (دبیرکل وقت فیفا) علیه من توطئه کرده‌اند.» اگرچه آن زمان دیگو به دلیل مصرف کوکائین دو سال از فوتبال محروم شد و بعدها چند بار برای ترک اعتیادش در هاوانا بستری شد. این ستاره اما این روزها قراردادی با اماراتی‌ها دارد. او در این چند سال به‌عنوان سفیر ورزش این کشور توانسته به درآمد کلانی دست پیدا کند. او این روزها که زمان انتخابات فیفا رسیده است پشت نایب رئیس اردنی ایستاده و از او حمایت می‌کند. پرنس علی که مرد شماره 2 اردن است به دلیل بستن شیخ احمد کویتی با سپ بلاتر بیش از 6 حامی در آسیا ندارد.

تقبل پرداخت مالیات مربیان ممنوع شد
با ابلاغ وزارت ورزش تقبل مالیات مربیان و بازیکنان توسط فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها ممنوع شد. پس از اینکه بر سر پرداخت مالیات کارلوس کی‌روش توسط فدراسیون فوتبال مشکلاتی ایجاد شد که البته این مشکل منجر به ممنوع‌الخروجی کی‌روش شد، روز گذشته جلسه‌ای در وزارت ورزش بین مسؤولان امور مالیاتی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برگزار شد و طرفین در این جلسه به توافقاتی دست پیدا کردند. بر همین اساس و طبق توافقی که بین طرفین در پایان جلسه به عمل آمد، مقرر شد بزودی وزارت ورزش در ابلاغیه‌ای به تمام فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها به آنها اعلام کند تقبل مالیات مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی توسط فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها ممنوع بوده و آنها دیگر حق ندارند در قراردادهای خود پرداخت مالیات افراد را برعهده بگیرند. در واقع پرداخت مالیات کی‌روش باعث شد این موضوع مصوب شود تا از این پس شاهد چنین مشکلاتی در ورزش کشور نباشیم.

هشدار شدید باشگاه ملوان  به تبانی در لیگ
باشگاه ملوان درباره لزوم نظارت ویژه در 2 هفته پایانی و انجام فوتبال پاک توسط همه تیم‌های لیگ بیانیه‌ای بدین شرح منتشر کرد: در حالی به هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم نزدیک می‌شویم که هیجان و التهاب صدر و ذیل جدول را فرا گرفته است. چه آنانی که در آرزوی دستیابی به جام قهرمانی‌اند و چه آنانی که برای حفظ و بقای خود می‌کوشند برای نیل به هدف مورد نظر خود هر آنچه در توان دارند به منصه ظهور می‌گذارند تا آنچه در طول فصل چهاردهم لیگ برتر هزینه کرده‌اند به اشتباهی یا به اشارتی از بین نرود. به هر حال صحبت از یک‌سال خون دل خوردن و از آن مهم‌تر صرف هزینه‌های میلیاردی است و در چنین کارزاری شاید اولین اشتباه، آخرین اشتباه باشد. همین امر خود موید حساسیت و شرایط ویژه لیگ فعلی است و از دست دادن تک‌تک امتیازات می‌تواند هر آنچه در طول فصل جمع‌آوری شده را به آنی به باد فنا بسپارد. به پاکی مردان و زنان سرزمین‌مان ایمان داریم و می‌دانیم در دیاری که فتوت و جوانمردی مرام و مسلک مردمانش است نباید دل‌نگران هیچ ناپاکی بود اما از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که شاید نتایج 2 بازی باقیمانده نه درون مستطیل سبز بلکه با توسل به اسکناس‌های سبز تعیین شود. قصد تهمت زدن به هیچ احدی را نداریم اما در این فوتبال پرحاشیه چیزهایی شنیده‌ایم که با روح جوانمردی کیلومترها فاصله دارد. باعث تاسف است که این نگرانی بخش عمده‌ای از انرژی ما را معطوف به خود کرده است و باعث شده این سوال در ذهن متبادر شود که مبادا این ناپاکی‌ها هر آنچه کاشته‌ایم را به تلی از خاکستر بدل کند! مبادا زحمات تلاشگران لیگ به اشارتی زایل شود.

اسکوچیچ تمدید کرد
دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات فولادخوزستان قرارداد خود را 2 سال با فولادی‌ها تمدید کرد. مدیران فولاد دیروز پیش از آخرین بازی آسیایی فولاد مقابل لکوموتیو تاشکند با دراگان اسکوچیچ برای عقد یک قرارداد 2 ساله توافق کردند. سرمربی فولاد در گفت‌وگو با «ورزش سه» این خبر را تایید کرد. او که 2  بازی تا اتمام این فصل پیش‌رو دارد، از حالا خود را برای ساختن یک تیم بهتر در فصل آینده آماده می‌کند.


Page Generated in 0/0058 sec