printlogo


کد خبر: 137787تاریخ: 1394/2/16 00:00
چهارگوشه

لغو  پروازهای هواپیمایی پرتغال
خلبانان هواپیمایی دولتی پرتغال در بحبوحه اختلافات بر سر طرح خصوصی‌سازی که خساراتی را برای این شرکت هوایی و صنعت گردشگری کشور به بار آورده است، اعتصاب ۱۰ روزه خود را آغاز کردند.
با آغاز اعتصاب خلبانان شرکت حمل‌ونقل هوایی پرتغال موسوم به «تاپ پرتغال» در برنامه پروازهای جمعه این شرکت هوایی اختلال ایجاد شد. خلبانان می‌خواهند سابقه خدمت کارکنان به رسمیت شناخته و به آنها اجازه داده شود تا از ۱۰ تا ۲۰ درصد سرمایه شرکت سهم داشته باشند. پرس‌تی‌وی گزارش داد، خلبانان دولت را متهم می‌کنند در طرح خصوصی‌سازی خود از توافقی که پیش‌تر بر سر این موضوع حاصل شده بود عدول کرده و پرداخت پاداشی را که در ۲۰۱۱ مسدود شد لحاظ نکرده است.

توطئه اخوانی‌ها برای ایجاد انقلابی دیگر
روزنامه اردنی العرب الیوم نوشت: اخوان‌المسلمین قصد داشته است محمد مرسی را ترور کند تا زمینه را برای شکل‌گیری انقلابی دیگر فراهم کند. طبق این گزارش، مقامات مصری از توطئه اخوان‌المسلمین به منظور ترور رئیس‌جمهور سابق این کشور که در زندان به‌سر می‌برد، پرده برداشتند. پس از برکناری مرسی و روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، اخوان‌المسلمین در مصر به حاشیه رانده شد. روش‌های احتمالی برای ترور مرسی سرنگون کردن بالگردی که او را به جلسات دادگاه می‌برده یا مسموم کردن غذای او بوده است.

داعش پیراهن تیم‌های اروپایی را حرام کرد
داعش، پوشیدن پیراهن تیم‌های فوتبال منچستر یونایتد، بارسلونا، رئال‌مادرید و میلان را ممنوع و حرام اعلام کرد. به گزارش سایت خبری الجدید، این گروه تروریستی در مناطق تحت کنترل خود در سوریه ادعا کرده است پوشیدن لباس‌های دارای لوگوی این تیم‌های برتر جهان همچون بت‌پرستی و حرام است. تکفیری‌ها مجازات
80 ضربه شلاق را برای متخلفان تعیین کرده‌اند و با توزیع اطلاعیه‌هایی در استان رقه در شمال سوریه، به مردم درباره پوشیدن چنین لباس‌هایی هشدار داده‌اند.

ماهاتیر: وبلاگم را فیلتر نکنید
 نخست‌وزیر پیشین مالزی که به صورت مداوم مطالبی را در وبلاگ خود به نام Chedet منتشر می‌کند، خواستار آن شد تا وبلاگش که مخاطب زیادی دارد فیلتر نشود. اظهارات ماهاتیر محمد در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش و پس از انتشار مطلبی در انتقاد به سیاست‌های دولت مالزی، وبلاگ او از دسترس خارج شد. ماهاتیر که این روزها به انتقاد صریح از سیاست‌های دولت نجیب تون رزاق روی آورده است، در همایش جهانی وبلاگ‌نویسان در کوالالامپور گفت: اکنون سانسور کردن اینترنت لازم است زیرا از اینترنت هم می‌توان استفاده بد کرد و هم استفاده خوب.

ناکامی اسرائیل  در سرنگونی پهپاد حماس
پایگاه اینترنتی صهیونیستی ۰۴۰۴ فیلمی درباره تلاش نظامیان اسرائیلی برای سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین شاخه نظامی جنبش حماس موسوم به ابابیل منتشر کرد. بر این اساس، شماری از نظامیان اسرائیلی اقدام به تیراندازی به طرف این هواپیمای بدون سرنشین گردان‌های قسام کردند، اما نتوانستند این هواپیما را که در آسمان سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمده بود، هدف قرار دهند. گردان‌های قسام در جنگ اخیر غزه اعلام کرده بودند برای نخستین‌بار هواپیمای بدون سرنشین خود را در ماموریت اطلاعاتی بر فراز شهرهای اشغالی به پرواز درآورده‌اند.

اهانت سوئد به پرچم فلسطین
رسانه‌های داخلی سوئد اعلام کردند پلیس این کشور پرچم فلسطین را در فهرستی قرار داده است که پلیس آن را فهرست نمادهای تروریسم می‌داند. براساس اعلام مقامات پلیس سوئد، پرچم فلسطین از آن جهت در این فهرست قرار گرفته است که سازمان ابو نضال -یک گروه که توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود- نیز از پرچم فلسطین به‌عنوان نماد خود استفاده می‌کند. سوئد نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا است که در اکتبر 2014 کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.


Page Generated in 0/0045 sec