printlogo


کد خبر: 137804تاریخ: 1394/2/17 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد
30 درصد جامعه شهری زیر خط فقر
در سال 84 خط فقر در ایران 3/11 درصد بوده است، در حالی که در سال 91 خط فقر در جامعه شهری 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد بوده است. به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در  سی‌امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه هدف انقلاب برقراری عدالت اجتماعی بوده است، گفت: از آرمان‌های خون شهدا و منویات رهبری زدودن فقر از جامعه است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. بندپی خاطرنشان کرد: در سال 84 خط فقر در ایران 3/11 درصد بوده است، در حالی که در سال 91 خط فقر در جامعه شهری 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد بوده است همچنین بانک جهانی اعلام کرد که در سال 57 خط فقر در ایران
40 درصد و در سال 76، 20 درصد بوده است اما این موضوع در حال گسترش است. وی با بیان اینکه تقویت سرمایه اجتماعی در کاهش جرم موثر است، بیان داشت: فساد در وحدت یک جامعه گسست ایجاد می‌کند که این وضعیت مطلوبی نیست و باید برای تقویت سرمایه اجتماعی بازنگری در همه ابعاد داشته باشیم.

لابی‌گری شرکت‌های دارویی با پزشکان
رئیس سازمان غذا و دارو از لابی شرکت‌های دارویی با پزشکان برای تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی انتقاد کرد. رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره ورود داروهای تک‌نسخه‌ای و خارج از فهرست به کشور عنوان کرد: با توجه به سیاست وزارت بهداشت مبنی بر حمایت از تولید داخل ورود داروهای تک‌نسخه به کشور خیلی کمتر شده است و در این باره خیلی سختگیری می‌کنیم چون این داروها  داروهایی هستند که در فهرست رسمی دارویی کشور نیست و با لابی شرکت‌ها و تحت تأثیر قراردادن پزشکان وارد کشور می‌شود. وی به فارس اظهارداشت:‌ تلاش این شرکت‌ها این است که با فشار پزشکان کاری کنند که این داروها در آینده وارد فهرست داروهای رسمی کشور شود. در این باره وزارت بهداشت بسیار سختگیری می‌کند اما برای بیمارانی که جانشان در خطر است و باید از این داروها استفاده کنند، به صورت موردی اجازه واردات می‌دهیم اما آنها را وارد فهرست دارویی نخواهیم کرد. معاون غذا و داروی وزیر بهداشت تصریح کرد: درباره این داروها با مسؤولیت پزشک و بیمار این داروها وارد می‌شود و بیمار باید خودش هزینه دارو را پرداخت کند. دیناروند بیان داشت:‌ با توجه به سیاست وزارت بهداشت واردات داروهای تک‌نسخه‌ای به کشور بشدت کم شده به‌طوری که سال 91 حدود 200 میلیون دلار واردات این داروها به کشور بود که در سال 92 به 120 میلیون دلار رسید و در سال 93 به 80 میلیون دلار کاهش یافت.

برنامه‌ریزی برای تأمین 40هزار پابند الکترونیکی
رئیس سازمان زندان‌های کشور درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نصب پابندهای الکترونیکی ویژه زندانیان توضیح داد. علی‌اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های کشور درباره آخرین وضعیت اردوگاه ویژه مجرمان موادمخدر و معتادان در جنوب تهران، گفت: براساس قولی که داده بودیم باید تا خردادماه این اردوگاه به بهره‌برداری برسد که همه اقدامات آن انجام شده است. جهانگیر درباره اجرای سراسری طرح پابندهای الکترونیکی ویژه زندانیان نیز به مهر گفت: طرح پایلوت در اصفهان موفقیت‌آمیز بود و امیدواریم بزودی خبرهای خوبی را درباره اجرای بهتر و فراگیر آن در سطح زندان‌های کشور داشته باشیم. رئیس سازمان زندان‌های کشور افزود: برای اجرای این طرح حدود
۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که اگر تامین شود ۴۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی می‌توانند تحت کنترل سازمان زندان‌ها قرار بگیرند. وی درباره اینکه شنیده شده محمدرضا رحیمی به دلیل بیماری همسرش غیر از ۷ روز، مرخصی‌های دیگری هم داشته است، یادآورشد: درباره این مددجو همانند سایر مددجویان زندان طبق قوانین و ضوابط زندان رفتار می‌شود و اگر براساس ضوابط مشمول مرخصی باشد استفاده می‌کند که در این باره مرخصی هم داشته است.
 


Page Generated in 0/0057 sec