printlogo


کد خبر: 137815تاریخ: 1394/2/17 00:00
اخبار

محمد(ص) فیلم افتتاحیه جشنواره جهانی مونترال شد
به گزارش «وطن امروز» به نقل از سایت جشنواره جهانی فیلم مونترال، ساخته جدید مجید مجیدی به‌عنوان فیلم افتتاحیه سی و نهمین دوره آن انتخاب شد. با اعلام انتخاب فیلم محمد(ص)، شرایط اکران‌های بین‌المللی برای این ساخته عظیم سینمای ایران آغاز شد. به گزارش «وطن امروز» پایگاه رسمی «جشنواره جهانی فیلم مونترال» با اعلام این خبر، آن را به‌عنوان «اتفاق سال ۲۰۱۵» دانست. این جشنواره نخستین اکران جهانی فیلم محمد(ص) خواهد بود. این جشنواره با اشاره به آخرین فیلم ساخته شده توسط مجید مجیدی اعلام کرده است  که فیلم محمد(ص) را در افتتاحیه سی‌ونهمین دوره آن اکران می‌کند.

فیلم حامی فتنه بی‌سر و صدا اکران شد!
سیاست یک بام و دوهوای مسؤولان سینمایی که با خبر آغاز ناگهانی اکران فیلم ضدمردمی «قصه‌ها» نمود بارزتری یافته نشان می‌دهد بنی‌اعتماد به درستی فهمیده بود برخی مدیران فرهنگی، در اندازه دفاع از مردم خودشان نیستند. به گزارش نسیم، با وجود اعلام عدم اکران فیلم قصه‌ها از سوی مسؤولان وزارت ارشاد و شخص علی جنتی در سال گذشته، صبح دیروز خبر آغاز اکران این فیلم در گروه سینمایی آزاد و سینماهای تهران و شهرستان‌ها منتشر شد. این در حالی است که حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی سال گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت نامه کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر عدم اکران  فیلم قصه‌ها ‌و تصمیم سازمان سینمایی در این مورد گفته بود: اصل نامه کاملا درست است و کمیسیون فرهنگی برای اکران این فیلم مساله و سوال دارند. 2 روز پیش نیز غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه این شورا گفته بود: در جلسه امروز هیچ صحبتی پیرامون ثبت قرارداد فیلم‌های قصه‌ها به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد صورت نگرفت. فیلم قصه‌ها برخلاف خواست مسؤولان سینمایی در جشنواره ونیز شرکت کرد و برگزارکنندگان این جشنواره خرس طلایی بهترین فیلمنامه را شایسته این فیلم دانستند. وزیر ارشاد نیز در واکنش به حضور بین‌المللی این فیلم اینگونه واکنش نشان داده بود که این فیلم بدون هماهنگی با وزارت ارشاد به جشنواره ونیز راه یافته است اما اکنون و پس از خبر آغاز اکران این فیلم در سینماهای سراسر کشور سوال این است که آیا اکران این فیلم در سینماهای سراسر کشور نیز بدون هماهنگی صورت گرفته است؟

2 کتاب جدید از مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی در نمایشگاه
انتشارات مصابیح الهدی در بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 3 تفسیر از مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی حضور دارد. به گزارش تسنیم، انتشارات مصابیح الهدی در بیست وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با چند اثر جدید از مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی حضور دارد که از جمله این موارد می‌توان به 3 جلد از «تفسیر مبین» اشاره کرد. سلسله جلسات دروس تفسیر آیت‌الله مجتبی تهرانی همزمان با دروس اخلاق ایشان، محفل دوستداران معارف اهل‌بیت(ع) بوده است که حاصل این جلسات، تفسیر بیش از 5/4 جزء از قرآن کریم است. این تفاسیر در مجموعه «نور مبین» گردآوری شده که در مجلدات گوناگون آن به سوره‌های مختلفی از قرآن کریم پرداخته شده است. در جلد نخست از این مجموعه به تفسیر سوره‌های ناس، فلق، توحید، مسد، نصر و کافرون پرداخته شده و در جلد دوم به سوره‌های کوثر، ماعون، قریش، فیل، همزه، عصر و تکاثر و در جلد سوم به سوره‌های قدر، بینه، زلزال، عادیات و قارعه پرداخته شده است. همچنین این انتشارات در این دوره نمایشگاه به عرضه 4 جلد از مجموعه «ادب الهی» پرداخته است. جلد نخست این مجموعه با محوریت تأدیب نفس، جلد دوم با مبانی تربیتی و خودسازی و دیگرسازی، جلد سوم با محوریت تربیت فرزند از منظر دوست، آموزشی و خانوادگی، جلد چهارم با مبحث حیا و جلد پنجم با محوریت تربیت مربی منتشر شده است که البته جلد چهارم این مجموعه در نمایشگاه قرآن عرضه خواهد شد.


Page Generated in 0/0054 sec