printlogo


کد خبر: 137816تاریخ: 1394/2/17 00:00
تازه‌های نشر درباره رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان عناوینی جدید درباره رهبر معظم انقلاب است. به گزارش تسنیم، امسال نیز همانند سال‌های گذشته تعدادی از عناوین منتشر شده در نمایشگاه کتاب به رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد؛ عناوینی که یا از زبان دیگر نویسندگان درباره ایشان نوشته شده یا مجموعه‌ای از بیانات معظم‌له در موضوعات مختلف است که معرفی برخی از این عناوین به شرح زیر است:
حضرت یار
این کتاب شامل خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب است که درباره موضوعات مختلف از ایشان نقل شده است. علی‌ اکبری مزدآبادی، گردآورنده این اثر، اقدام به جمع‌آوری و تدوین این خاطرات کرده است. این اثر از سوی نشر یا زهرا(س) در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این اثر چهاردهمین جلد از مجموعه «یاران ناب» است که در کنار خاطرات به ارائه تصاویری از مقام معظم رهبری نیز می‌پردازد.
 سفیر روشنگری
انتشارات عرفان، ناشر کتاب‌های افغانستان در ایران نیز کتابی با محوریت سخنان رهبر معظم انقلاب درباره افغانستان آماده کرده و برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند. مجتبی نیک‌رهی، گردآورنده کتاب با تحقیق در بیانات و مکتوبات رهبر انقلاب از سال 1368 تاکنون درباره مردم و کشور افغانستان‌، این سخنان را از منابع گوناگون استخراج و با ذکر مأخذ تنظیم کرده است تا بیانگر دیدگاه‌ها و سخنان رهبر انقلاب برای مردم 2 کشور باشد.
یاد و یادگار
آنچه در این کتاب مختصر و کم‌حجم جمع‌آوری و به علاقه‌مندان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف، تقدیم می‌شود، نمونه‌هایی است از بیانات و گفت‌وگوهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در دیدار با همسر مکرمه‌ حضرت امام(ره) که به علاقه‌مندان اسلام ناب محمدی و پیروان راه امام راحل(ره) تقدیم شده است. این اثر از سوی انتشارات انقلاب اسلامی در بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. علاوه بر این اثر، می‌توان از عناوینی چون «جهاد خودکفایی» ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، «دشمن‌شناسی» شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، «جلوه‌ اهل خراسان» روایتی از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، «احکام روزه» مطابق با فتاوای رهبر معظم انقلاب و «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری» حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تفسیر سوره‌ توبه اشاره کرد که در این دوره نمایشگاه از سوی این انتشارات عرضه خواهد شد.
مقاله‌ای از رهبر انقلاب در دانشنامه جهان اسلام
مقاله علمی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره علم رجال در قالب مقاله‌ای دائره‌00‌المعارفی در مجلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام منتشر شد. این مقاله که به معرفی کتاب «رجال کَشی» می‌پردازد، شرح یکی از مدخل‌های اصلی حرف «ر» نوزدهمین مجلد دانشنامه جهان اسلام  است که در کنار مقالات علم رجال و شاخه‌های آن، رجال طوسی و رجال نجاشی اطلاعات و تحلیل‌های جامعی درباره بخش مهمی از علوم حدیث را در اختیار محققان قرار می‌دهد.
مسیح در شب قدر
«مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکه‌00‌الله»، روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌‎های شهداست. در این کتاب، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در 23 بخش روایت شده است. این اثر از سوی انتشارات صهبا همزمان با ایام سال نو میلادی روانه بازار کتاب شده و قرار است چاپ دوم این کتاب در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec