printlogo


کد خبر: 137844تاریخ: 1394/2/17 00:00
اخبار

راه‌حل بحران یمن مذاکره میان جریان‌های سیاسی این کشور است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار حسین صادقی، سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد حملات نظامی به یمن و بمباران مردم بی‌دفاع و تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات این کشور فقیر هرچه زودتر متوقف شده و شرایط برای گفت‌وگوی سیاسی میان گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در یمن فراهم شود. به گزارش خانه ملت، لاریجانی با تاکید بر اینکه حل مشکل یمن راه‌حل نظامی ندارد، گفت: تنها از طریق انجام گفت‌وگو و مذاکرات یمنی می‌توان به پایان این بحران امیدوار بود. صادقی، سفیر ایران در عربستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی در منطقه، راهکارهای خاتمه جنگ و درگیری در شبه‌جزیره عربستان را خاطرنشان کرد و درباره پیشنهاداتی که تهران در این باره ارائه کرده، توضیح داد.

متهمان «کرسنت» و «استات‌اویل» برای دولت اعتدال کار می‌کنند
الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیگیری سوال از وزیر نفت و عدم دریافت هرگونه پاسخی از سوی زنگنه، گفت: پرونده کرسنت از ناحیه طرف ایرانی هیچ پیشرفتی نداشته است.
وی با یادآوری محکوم شدن ایران در داوری لاهه اظهار داشت: مساله اساسی درباره کرسنت این است: آنهایی که این فساد را انجام داده و در تخلف دخیل بوده‌اند، نه‌تنها محاکمه نشدند بلکه از سوی وزیر به سمت‌هایی نیز منصوب شدند. نادران یکی از دلایل محکومیت ایران در دادگاه لاهه را اعاده به کار مدیران متخلف در زمینه کرسنت خواند و گفت: وزارت نفت در این باره پاسخ روشنی نداشت. وی افراد موثر در پرونده‌های کرسنت، استات‌اویل و چند پرونده دیگر را مشترک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این افراد اکنون در دولت و غیردولت سمت داشته و مشغول به کارند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره موضوع کرسنت عدم اعلام وصول سوال ناشی از هیات‌رئیسه مجلس نیست، چرا که شورایعالی امنیت ملی روال کار را معین کرده اما ایراد به هیات رئیسه مجلس این است که از شورایعالی امنیت ملی مطالبه به جریان انداختن پرونده را نمی‌کند.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک 5 بار تبرئه شد
سعید مرتضوی روز گذشته پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز (چهارشنبه) ادامه دفاعیات در بحث تأمین اجتماعی و موضوعی بود که عنوان کردند ابلاغ صادره از سوی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با عنوان سرپرستی غیرقابل قبول است. به گزارش فارس، وی افزود: توجیه‌شان این است که چون من مدرکم حقوق است نمی‌توانستم ابلاغ سرپرستی صادر کنم و حقوقی که من طی این مدت گرفته‌ام تحصیل مال نامشروع است. مرتضوی با تأکید بر اینکه امروز (چهارشنبه) وکیل سازمان تأمین اجتماعی توضیحات خود را ارائه کرد، گفت: ایشان گفتند ابلاغ سرپرستی من خلاف قانون بوده و به شکایت قبلی خود اصرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه مجتبی نظری، وکیل تأمین اجتماعی در مصاحبه با رسانه‌ها همین مساله را عنوان کرده است، افزود: من هم به استناد ماده 14 اساسنامه تأمین اجتماعی توضیح کامل دادم که ابلاغ سرپرستی نیاز به شرایط مدیرعاملی ندارد. مرتضوی همچنین درباره پرونده کهریزک گفت: در این پرونده هم با شکایت آقایان روح‌الامینی و کامرانی و به دلیل معاونت در تهیه گزارش خلاف واقع احضار شدم البته دیوان حکم را نفی کرده و آن را به شعبه هم‌عرض ارجاع داده است. خبرنگاری گفت که ظاهراً آقای روح‌الامینی از شما به دلیل معاونت در قتل هم شکایتی کرده است که مرتضوی در پاسخ گفت: بله! شکایت ایشان تاکنون 5 بار مطرح و هر 5 بار هم مورد رسیدگی قرار گرفته و در هر 5 مرتبه یا مبرا شدم یا منع پیگیری برایم صادر شده و در واقع اعتبار امر مختومه را دارد به همین جهت دادگستری نباید شکایت جدید را می‌پذیرفت. وی افزود: حتی در مورد آخر هم در شعبه 38 دیوانعالی کشور برای من حکم برائت صادر شد.
 


Page Generated in 0/0059 sec