printlogo


کد خبر: 138102تاریخ: 1394/2/22 00:00
شهردار تهران:
زندان اوین پارک می‌شود

براساس مذاکراتی که با آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه داشته‌ایم مقرر شده بخشی از زندان اوین به بوستان تبدیل شود. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: ما امروز 2 دغدغه اساسی داریم که یکی از آنها فضای سبز و دیگری مترو است. در بخش مترو در زیر زمین سالانه
30 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته می‌شود که از نظر سرعت و کیفیت در دنیا و در کشور خودمان کم‌نظیر است. شهردار تهران تصریح کرد: اولویت بعدی شهرداری تهران ایجاد فضای سبز و حفظ آن است. حتی یک تک درخت نیز در شهر تهران برای ما موضوعیت دارد. قالیباف گفت: در طول مدیریت بنده بیش از 16 هزار هکتار کمربند فضای سبز در سطح شهر تهران گسترش یافته و هم‌اکنون به حدود 36 هزار هکتار رسیده است که هنگامی که به 50 هزار هکتار برسیم کمربند سبز تهران تکمیل می‌شود که این اقدام به غیر از سرانه فضای داخل شهر است. وی اظهار داشت: با رئیس قوه‌قضائیه مذاکراتی داشته‌ایم و مقرر شد شهرداری تهران و این قوه برای مجموعه اوین و زندان اوین بوستانی را مهیا کند تا این مجموعه نیز همانند باغ موزه زندان قصر متحول شود.
باغ دامپزشکی بوستان می‌شود
علاوه بر این باغ دامپزشکی واقع در منطقه ۱۱ تهران با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در این منطقه به بوستان تبدیل خواهد شد.
به گزارش«وطن امروز»، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه دیدار با مدیران ارشد بازنشسته شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت باغ دامپزشکی، عنوان داشت: با توجه به اینکه در این محل بحث تعاونی مسکن وجود دارد، در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم با وجود نیاز منطقه ۱۱ به فضای سبز، این مکان را به پارک تبدیل کنیم. شهردار تهران اظهارکرد: این موضوع بستگی به تصمیم من داشت و البته هزینه‌هایی هم دارد اما با توجه به اینکه منطقه ۱۱ تهران در حوزه فضای سبز جزو مناطق فقیر پایتخت به شمار می‌رود، باغ دامپزشکی به بوستان تبدیل خواهد شد.
وی درباره زمان تبدیل باغ دامپزشکی به بوستان نیز یادآور شد: امیدواریم امسال این اتفاق بیفتد و مردم این محله در روز ۱۳ فروردین سال آینده بتوانند از این پارک استفاده کنند.
 


Page Generated in 0/0060 sec