printlogo


کد خبر: 138124تاریخ: 1394/2/22 00:00
سرخط خبر

 سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد در بحث مدیریت واردات اولویت‌دهی به تخصیص ارز مبادله‌ای به مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، روالی معمول بوده و در حال حاضر نیز با همان روال ادامه خواهد داشت. بر این اساس بازنگری در تخصیص ارز به واردات اقدام جدیدی نیست بلکه این موضوع طبق گذشته دنبال می‌شود.
 سیدحسن الموسوی‌الصفوی، رئیس انجمن شریعه شیان در کشمیر هند گفت: یک هیات 12 نفره، تحت عنوان طلوع یاران، متشکل از پزشکان، معلمان، تجار، ورزشکاران و اساتید دانشگاه و دانشجویان در سفری 30 روزه به ایران با تعدادی از علمای دینی، کارشناسان، پزشکان، استادان دانشگاه و جوانان ایرانی دیدار خواهند داشت.
 هیات مدیره بانک ایران‌زمین با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سید محسن هاشمی را به عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب کرد.
 محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد گروه‌ها و تشکل‌های ویژه تولیدکنندگان گندم در کشور به منظور پیگیری نیازها و خواسته‌های آنان ضروری است.
 تولید نهال‌های بدون مجوز از سوی موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و با همکاری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیگیری حقوقی می‌شود.
 سیدحسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه با تاکیدات ویژه درباره تشدید بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و معدنی کشور، دستورالعمل ۱۱ بندی سیستم خودبازرسی درون کارگاهی را ابلاغ کرد.
 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 26 فروردین امسال در حالی سقف روغن پالم صنایع غذایی را 170 هزار تن در سال 94 اعلام کرده است که مجموع روغن پالم مورد نیاز این صنعت در سال 1393 حدود 17 هزار و 774 هزار تن بوده است. حال این موضوع که وزارت بهداشت براساس چه مستنداتی اقدام به اعلام نیاز 170 هزار تن روغن پالم برای صنایع غذایی کرده امری است سوال برانگیز!
 عباس کاظمی، معاون وزیر نفت با اشاره به بهره‌برداری از 3طرح عظیم پالایشگاهی در سال 94 گفت: با بهره‌برداری از طرح بنزین‌سازی پالایشگاه‌های بندرعباس و اصفهان، تولید بنزین ایران امسال بیش از ۳میلیون لیتر افزایش می‌یابد.
 حسن علیدوستی، مدیرکل صادرات گمرک گفت: عراق حقوق ورودی کالا به کشور خود را ۲ برابر افزایش داده که اجرای آن فعلاً با رایزنی‌ و برای بررسی بیشتر ۲ ماه به تعویق افتاده است.
 ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت از توافق ایران و عراق برای برقراری تجارت آزاد خبر داد و گفت: پیگیری برقراری روابط بانکی و پذیرش ضمانتنامه‌های بانکی صادرات توسط بانک‌های ایرانی غیرتحریمی به منظور تسهیل روابط تجاری با عراق و پیگیری پذیرش استاندارد‌های ملی یکدیگر از جمله توافقات بین 2 کشور است.
  احمدعلی سیروس، خزانه‌دار کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه حدود 45 درصد معاملات خودرو، معاملات واسطه‌ای است و واسطه‌ها و دلال‌ها تمایل دارند بدون ثبت رسمی سند و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تنها با تعویض پلاک، خودروها را خرید و فروش کنند تا هزینه کمتری بپردازند، گفت: سردفترانی که خودرو را بدون سند رسمی قبلی نقل و انتقال دهند سلب صلاحیت می‌شوند.


Page Generated in 0/0058 sec