گروه اجتماعی: قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران به تشریح آخرین وضعیت پروندههای محکومیت پزشکان زیرمیزیبگیر، پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت.
محسن خلیلی، قائممقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران در این باره اظهارداشت: روند رسیدگی به دریافتهای غیرمتعارف پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ آبان ۹۳ شروع شد. پیش از آن لازم بود کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت پس از ۲۵ سال به تصویب دولت برسد. وی به مهر افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، مردم دغدغههای زیادی داشتند، بنابراین مردم اینگونه تلقی کردند هرگونه مشکلی که در حوزه سلامت دارند، باید با شماره تلفن رسیدگی به تخلفات زیرمیزی تماس بگیرند. بهطوری که گزارشهایی به دست ما میرسید که بیش از ۱۰۰ هزار تماس تلفنی داشتیم. در حالی که از این تعداد تماس، دوسوم آنها مربوط به روند درمان بیماران بوده است. خلیلی خاطرنشان کرد: در ستاد تعرفهها اینگونه تصمیمگیری شد که این تماسها و شکایتها دستهبندی شود، بنابراین اولویت با تعرفههای بستری بود چون بیشترین پرداختی مردم در همین بخش است. به گفته قائممقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، پس از دستهبندی شکایتها مشخص شد که با گذشت ۶ ماه تنها ۵ پرونده منجر به صدور حکم داشتیم. وی در پاسخ به این پرسش که این ۵ پرونده مربوط به کدام بخش بوده است، تصریح کرد: این تخلفات مربوط به بیمارستانهای خصوصی و خیریه در تهران بوده است. خلیلی با عنوان این مطلب که دریافت زیرمیزی پیش از این در 2 بخش دولتی و خصوصی رخ میداد، گفت: با توجه به رشد تعرفههای دولتی و سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، باید خوشبین بود که چنین اتفاقی در بخش دولتی رخ ندهد.