printlogo


کد خبر: 138521تاریخ: 1394/2/29 00:00
دیدار رفت پرسپولیس و الهلال در ورزشگاه آزادی
حل مشکل در برد

گروه ورزشی: پرسپولیس باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس برابر الهلال بازی کند. این دیدار بیش از هر چیز دیگر تقابل فوتبال ایران و عربستانی است که همیشه رقابت سختی برابر هم داشتند؛ رقابتی که با توجه به تنش‌های سیاسی اخیر بیشتر از قبل هم شده و هیچ تیمی نمی‌خواهد در این دیدار بازنده باشد. در زمانی که شرایط سیاسی ایران و عربستان در وضعیت چندان دوستانه‌ای قرار ندارد 2 تیم بزرگ 2 کشور باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر هم به میدان بروند؛ دیداری که پس از همه اتفاقات سیاسی یکی، دو ماه اخیر از حساسیت زیادی برخوردار شده است. حالا همه ایران از پرسپولیس برد می‌خواهند و این‌بار سرخپوشان پایتخت نه به‌عنوان تیمی باشگاهی بلکه به نمایندگی از ایران باید در این دیدار حساس به میدان بروند. پرسپولیس در حالی به مصاف الهلال می‌رود که هنوز مزه برد در داربی 80 را زیر زبان دارد. آنها حالا باید در دیداری به مراتب حساس‌تر برابر الهلالی به میدان بروند که خیلی سخت شکست می‌خورد ولی می‌شود این تیم را با یک استراتژی مناسب و حمایت پرشور هواداران شکست داد. با توجه با اینکه دیدار رفت نیز در تهران برگزار می‌شود، باید در همان دیدار رفت الهلال را فلج کرد و سرنوشت بازی را به ریاض نکشاند. فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگر به این پیروزی نیاز دارد و بازیکنان قرمزپوش باید به این دیدار به‌عنوان دیداری ملی نگاه کنند؛ دیداری که می‌تواند یکی از دیدارهای مهم دوران ورزشی همه بازیکنان پرسپولیس باشد. پرسپولیس موفق شد به‌عنوان تیم دوم و در حالی که شانس اول شدن را نیز تا هفته پایانی داشت به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. آنها باید در این مرحله برابر الهلال به میدان بروند؛ تیمی نام آشنا برای فوتبال ایران که اغلب تیم‌های ایرانی را شکست داده است و افتخارات زیادی نیز در کارنامه خود دارد، از جمله 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا. 2 تیم برای اولین بار در جام باشگاه‌های آسیا در سال 1991 برابر هم به میدان رفتند. الهلالی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی جام در جام آسیا مقابل پرسپولیس قرار گرفتند و در بازی رفت و در عربستان دیدار 2 تیم بدون گل مساوی شد. پرسپولیس اما در بازی برگشت یک بر صفر الهلال را شکست داد و به فینال رفت. برای پرسپولیس مرتضی کرمانی‌مقدم توانست در آن دیدار گلزنی کند.در سال 1997 نیز 2 تیم در جام باشگاه‌های آسیا که به صورت متمرکز در لبنان برگزار می‌شد به مصاف هم رفتند که این بار نیز سرخپوشان موفق شدند با گلی که مهدی مهدوی‌کیا به ثمر رساند از سد الهلال بگذرد. در سال 1999 برای اولین بار پرسپولیس شکست برابر الهلال را تجربه کرد و با یک گل برابر این تیم شکست خورد. در سال 2000 یکی از زیباترین بازی‌های این 2 تیم در تهران برگزار شد. پرسپولیس در روز آخر با نتیجه 3 بر یک الهلال را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کرد. برای پرسپولیس علی انصاریان از روی نقطه پنالتی، اسماعیل حلالی و حامد کاویانپور گل زدند. در آن دیدار علی کریمی با حرکات جادویی خود در مقابل نمایندگان باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا حسابی هواداران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد. شوت دیدنی و مهارنشدنی حامد کاویانپور نیز در آن دیدار یکی از گل‌های به یادماندنی جان باشگاه‌های آسیا در آن فصل شد.
آشنایی با بازیکنان و کادر فنی سعودی
الهلال تیمی است که این فصل سخت گل زده و خیلی سخت هم دروازه خود را باز شده دیده است. فولاد اهواز این فصل 2 بار برابر الهلال به میدان رفت ولی نتوانست دروازه این تیم را در 120 دقیقه باز کند. آنها در لیگ عربستان در 24 دیدار تنها 15 بار دروازه خود را باز شده دیده‌اند که آمار جالب توجهی است البته این تیم تنها 41 گل به ثمر رسانده است که فاصله جالب‌توجهی با تیم‌های دوم و سوم دارد. در واقع دونیس، سرمربی یونانی الهلال خیلی خوب توانسته فوتبال یونانی را در این تیم به نمایش بگذارد. هدایت الهلال برعهده گئورگیس دونیس یونانی است. این مربی پس از حضور در پائوک سالونیکا و آپوئل به فوتبال عربستان آمد و هدایت الهلال را برعهده گرفت. این تیم عربستانی در 15 سال یعنی از سال 2000 تاکنون 30 مربی مختلف را روی نیمکت خود دیده است، یعنی سالی 2 مربی! آماری که نشان می‌دهد مسؤولان باشگاه عربستانی با واژه صبر و زمان دادن به مربی بیگانه هستند و هر طور شده نتیجه می‌خواهند. جئورجیوس ساماراس، مهاجم یونانی که از وست برومویچ به الهلال پیوست خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است البته ناصر الشمرانی نیز یکی دیگر از بازیکنان بزرگ این تیم است که به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارد. او هر 2 گل بازی برگشت تیمش برابر فولاد را به ثمر رساند. همچنین کواک تایه کره‌ای نیز دیگر بازیکن خطرناک الهلال است. این تیم در خط دفاع بازیکنان قدرتمندی دارد ولی شکست‌ناپذیر نیست. پرسپولیس این فصل موفق شده است صدرنشین لیگ عربستان را در تهران شکست دهد. این بار برای پرسپولیس خیلی مهم است در تهران دروازه خود را بسته نگه دارد و این امتیاز مهم را به تیم عربستانی ندهد که از گل زده در خانه حریف استفاده کند، پس از آن برتری خانگی می‌تواند تضمینی برای موفقیت سرخ‌ها باشد.
برانکو: الهلال را خوب می‌شناسم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دیدار تیمش با الهلال عربستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را یک واقعه بزرگ ورزشی دانست و گفت: تلاش ما این است با کمک و حمایت هواداران در این مسابقه پیروز شویم. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الهلال عربستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در بازی سه‌شنبه برابر الهلال عربستان، یک واقعه بزرگ ورزشی را پیش‌رو داریم البته باید به بازیکنان تیم پرسپولیس به خاطر صعود به این مرحله از جام تبریک بگویم زیرا آنها در گروه مرگ حضور داشتند ولی با کسب ۱۲ امتیاز به مرحله بعد صعود کردند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: سخت‌ترین دیدار خود را پیش‌رو داریم زیرا با تیم قدرتمندی بازی داریم. هرچند آنها قهرمان لیگ عربستان نشدند اما در لیگ قهرمانان آسیا به بهترین نحو عملکردشان را نشان دادند. وی با بیان اینکه الهلال پرافتخارترین تیم عربستان است زیرا ۵۰ جام مختلف به‌دست آورده، یادآور شد: الهلال فصل گذشته نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد اما معجزه رخ داد که قهرمان نشدند. آنها امسال هم بازیکنانی دارند که می‌توانند برای این تیم نتایج خوبی را به‌دست آورند. ایوانکوویچ اضافه کرد: به تمام هواداران پرسپولیس در سراسر ایران این خوش‌بینی را می‌دهم و امیدوارم بتوانیم به بهترین نحو ممکن فصل را به پایان برسانیم البته هواداران بیایند و در اصلی‌ترین مسابقه پرسپولیس در این فصل ما را یاری کنند تا در این دیدار برنده شویم، همانطور که در بازی با النصر و بنیادکار اصلی‌ترین کمک را به ما کردند. سرمربی پرسپولیس افزود: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. فردا (امروز) نیمه اول این مبارزه است. میل هواداران و بنده این است که در این بازی به پیروزی برسیم. ما برای پیروزی به میدان می‌رویم. این مسابقات ویژگی‌های خاص خودش را دارد و در همه بخش‌ها احتیاط را در دستور کار قرار می‌دهیم. احساس ما باید تحت کنترل قلب‌مان باشد تا بتوانیم در این مبارزه حساس به پیروزی برسیم. ما 2 مسابقه دشوار را در پیش داریم. الهلال تیم بسیار خوبی را در اختیار دارد. آنها بازیکنان با کیفیتی دارند و دارای بازیکنان مصدوم پرتعداد نیستند. وی افزود: شناخت خیلی خوبی از الهلال دارم. حدود ۷۰ درصد کسانی که زمان حضور من در عربستان در این تیم بودند هنوز هم هستند. با این حال آنها بازیکنان خارجی جدیدی را به خدمت گرفته و شیوه بازی خود را تغییر داده‌اند اما این چیزی را تغییر نمی‌دهد چرا که من شناخت خیلی خوبی از آنها دارم. مهم این است که بازیکنان ما خودشان بتوانند عملکرد خوبی در این دیدار داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0055 sec