printlogo


کد خبر: 138529تاریخ: 1394/2/29 00:00
چهارگوشه

شکست سخت تروریست‌های داعشی در سوریه
همزمان با پیشروی گروه داعش در الانبار، عناصر مسلح این گروه تروریستی در آن سوی مرزهای عراق در خاک سوریه در برابر نیروهای دولتی این کشور متحمل شکست شدند و در مواجهه با حملات نیروهای ارتش سوریه و متحدان قبایلی آنها، به ناچار از مواضع خود در مناطق اطراف شهر باستانی پالمیرا عقب‌نشینی کردند. بنا به اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش در پی درگیری‌های مسلحانه شدید با ارتش سوریه، سرانجام مجبور شد از اکثر محله‌های شمالی پالمیرا عقب‌نشینی کند. با این وجود نگرانی درباره سرنوشت پالمیرا همچنان به قوت خود باقی است چرا که افراط‌گرایان داعش تقریبا در تمام مناطق اطراف شهر بویژه در یک کیلومتری منطقه باستانی تدمر (نام عربی شهر باستانی پالمیرا) حضور دارند.

سقوط هواپیمای نظامی آمریکایی
در مهم‌ترین سانحه  مربوط به هواپیماهای نظامی عمود پرواز، یک فروند ام وی-22 اوسپری  نیروی هوایی آمریکا در پایگاه بیلاوز تفنگداران دریایی در هاوایی سقوط کرد که باعث کشته شدن یک نفر و جراحت 12 نفر دیگر شد. این هواپیما به هنگام آموزش، 22 سرنشین داشت و فرود سختی را انجام داد که به آن آسیب جدی‌ای وارد شد.

بازگشت ایستگاه فضایی بین‌المللی به مدار خود
فضاپیمای باری روسی  «پراگرس ام -26 ام»  که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده است، توانست در یک عملیات تکراری، مدار حرکت این ایستگاه را تصحیح کند. برای تصحیح مدار حرکت ایستگاه، موتور این فضاپیمای روسی، بیش از 3 ساعت کار کرد. به گزارش اسپوتنیک، پس از این مانور، ایستگاه فضایی 8/2 کیلومتر جابه‌جا شد و از مدار قرار گرفته بالاتر رفت. این در حالی بود که شب‌شنبه گذشته نخستین تلاش برای تصحیح مدار ایستگاه به علت نقص فنی موجود در سیستم‌های پراگرس ام -26 ام امکانپذیر نشد.

قربانیان ظهور داعش در اردن
پادشاه اردن، دوشنبه استعفای حسین المجالی، وزیر کشور را پذیرفت و زمینه لازم برای برکناری توفیق الطوالبه، رئیس پلیس و رئیس نیروهای ژاندارمری اردن را فراهم کرد. اتخاذ این تصمیمات پس از انتشار گزارش‌های محلی صورت گرفت که حاکی از ناهماهنگی در رسیدگی به وقایع شهر معان در جنوب اردن بود. این تنش، با برافراشته شدن پرچم داعش در برخی مراسم‌های شهر معان همراه شد و شکایت‌هایی که به طور مستقیم به دربار پادشاهی اردن صورت گرفت، بر پیچیدگی اوضاع افزود.

9 کشته در درگیری‌های تگزاس
درگیری مسلحانه بین حداقل ۲ باند تبهکار در نزدیکی رستورانی در شهر «واکو» در ایالت تگزاس آمریکا دست‌کم ۹ کشته بر جای گذاشت و عده زیادی هم مجروح شدند. به گزارش فارس، درگیری مسلحانه بین حداقل
2 باند تبهکار در نزدیکی رستوران «تویین پیکز» در شهر «واکو» ایالت «تگزاس» آمریکا به کشته شدن دست‌کم 9 نفر و زخمی شدن عده زیادی منجر شده است. پلیس «واکو» ساعت 12 ظهر به وقت محلی به صحنه این درگیری که بین «دست‌کم 2 باند تبهکار موتورسوار» در جریان بوده فراخوانده شد. برخی رسانه‌های محلی درگیری را بین
«3 باند تبهکار رقیب» گزارش داده‌اند. این درگیری از جدال لفظی در داخل رستوران شروع و سپس به سمت پارکینگی در همان نزدیکی کشیده شد.

ازسرگیری پروازهای سوریه-  اوکراین
پس از وقفه سه‌ساله در پروازهای سوریه، قرار است که پروازهای این کشور به کشورهای اروپایی و همسایه مجددا آغاز شود. روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که مؤسسه هواپیمایی سوریه بار دیگر هواپیمای «ایرباس» را به کار انداخته است. شرکت «اوتولوکس» نیز تأکید کرد یکشنبه آینده نخستین پرواز خود به سوی سوریه را از پایتخت اوکراین به سوی فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد آغاز خواهد کرد. قرار است که پروازهای هفتگی میان لاذقیه و کی‌یف آغاز شود تا مسافران بتوانند مستقیما به اوکراین، سوریه یا اروپا و آمریکا بروند.
 


Page Generated in 0/0059 sec