printlogo


کد خبر: 138929تاریخ: 1394/3/5 00:00
دفاع

خط قرمز بر بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان
در پی فرمایشات الهام‌بخش رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی همگان را به پیروی از بیانات معظم‌له دعوت کرد. به گزارش تسنیم، در بخشی از این پیام آمده است: مرور مذاکرات هسته‌ای طی ماه‌های گذشته حکایت از آن دارد که مواضع پنهان و آشکار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر نابودی تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران استوار است و همچنان از ابراز توقعات زیاده‌خواهانه و غیرمنطقی خود نیز ابایی ندارند که از جمله ادعای غیرقابل تحقق بازرسی از مراکز حساس و نظامی، گفت‌وگو با دانشمندان و محققان هسته‌ای و سیار موارد قابل اشاره است. البته ملت بزرگ ایران می‌داند اینها، همه بهانه‌ها و زمینه‌هایی است که رژیم‌های سلطه و در راس آن ابرسرمایه‌داری و صهیونیزم بین‌الملل، تلاش دارند اصل اساسی
شجره طیبه انقلاب اسلامی و پیروزی‌های بی‌بدیل آن در صحنه‌های داخلی و منطقه‌ای را با چالش و تغییرات طراحی شده مواجه کنند که به حول و قوه الهی این خواسته شیطانی دشمن هرگز محقق نخواهد شد و ملت غیور ایران همچون جان شیرین از ارزش‌ها و دستاوردهای خود پاسداری می‌کند.

عده‌ای ندانسته منافع ملی را به‌غلط تعریف می‌کنند
سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز  یکشنبه در مراسم گردهمایی رزمندگان و جانبازان ویژه بزرگداشت سوم خرداد در حسینیه ثارالله کرمان با بیان اینکه «امروز در جامعه عده‌ای دانسته و عده‌ای ندانسته منافع ملی را به‌غلط تعریف می‌کنند»، گفت: این افراد بر امواج سیاسی سوار می‌شوند و منافع ملی را به مناقشه و رقابت سیاسی تبدیل می‌کنند. به گزارش تسنیم،  به‌گفته فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از اضلاع حفظ منافع ملی حفاظت از یک ملت از کشتار وحشیانه است. وی با اشاره به مسائل منطقه و حضور داعش در عراق گفت: امروز در تقابل با این پدیده خطرناک کسی جز جمهوری اسلامی وجود ندارد. فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه «ما نیاز به نفت و خاک عراق و چیزی از عراق و هیچ کشور دیگری نداریم»، اظهار کرد: ما به همه کشورهایی که ظلم علیه آنها روا داشته شده است، کمک می‌کنیم. به ‌گفته سرلشکر سلیمانی جان شهدا ارزش فدا شدن در راه این ملت شریف، عزیز، فداکار و با حکمت را دارد.

رونمایی از جدیدترین تک‌تیرانداز نزاجا
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از رونمایی از سلاح تک‌تیرانداز  62/7 میلی‌متری بی‌ام‌ژ۲ در رزمایش بیت‌المقدس ۲۷ خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش بیت‌المقدس 27 که در 3 منطقه عملیاتی کشور برگزار می‌شود به آخرین تجهیزات و فناوری‌های این نیرو در این رزمایش اشاره کرد و گفت: سلاح تک‌تیرانداز 62/7میلی‌متری (کالیبر ناتو) بی‌ام‌ژ2 با قدرت درگیری 800 متر و برای استفاده علیه نفرات، تجهیزات و تسلیحات دشمن و برای انهدام مواضع دشمن فرضی در رزمایش بیت‌المقدس 27 رونمایی و به‌کارگیری شده است.  وی افزود: پهپادهای یگان‌های نیروی زمینی ارتش با قدرت ارتقای بالا و عکسبرداری از مناطق و مواضع دشمن فرضی بلافاصله اطلاعات را در اختیار فرماندهان قرارگاه نیروهای خودی قرار می‌دهند تا یگان‌های خودی را برای مواضع دشمن طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی کنند. فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز نیز با حضور در منطقه رزمایش و با قدرت انبوه آتش بر دشمن فرضی، تسلیحات و تجهیزات دشمن فرضی را منهدم کردند و به محاصره یگان‌های خودی درآوردند. وی گفت: در رزمایش بیت‌المقدس 27، یگان‌های مخابراتی نقش بسزایی را در ارتباط فرمانده با یگان‌های تحت امر برقرار کردند که این از محسنات فنون ارتباطی در این رزمایش بود.


Page Generated in 0/0056 sec