printlogo


کد خبر: 138947تاریخ: 1394/3/5 00:00
معاون وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
افزایش 17 درصدی شهریه مدارس غیر دولتی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده از افزایش حداکثر 5/17 و حداقل 5/2درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد. به گزارش «وطن امروز» مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده درباره شهریه مدارس غیردولتی اظهار داشت: در سال‌های گذشته شیوه مصوب کردن شهریه مدارس به این شکل بود که هر سال شورای نظارت، درصد و رقمی را به شهریه می‌افزود و این موضوع باعث شد آن دسته از مدارسی که پایه عددی بیشتری داشتند، شهریه بیشتری دریافت کنند.
وی با اشاره به این نکته که از افزایش
20 درصدی شهریه مدارس در سال‌جاری خبری نیست، افزود: ما در شهر تهران منطقه به منطقه بررسی کردیم و حداقل 5/2 درصد و حداکثر 5/17 درصد برای افزایش شهریه‌ها پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با تأکید بر اینکه پرداخت موارد اضافه بر شهریه در مدارس غیردولتی اجباری نیست، ادامه داد: باید قراردادهای شفاف و مشخصی در مدارس غیردولتی برای شهریه و فوق برنامه‌ها وجود داشته باشد که این موضوع در فرم‌هایی که از طرف اداره‌کل مدارس غیردولتی به استان‌ها ابلاغ شده است، پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی موظف هستند شهریه‌های شورای نظارت را در دید عموم قرار دهند و شماره تلفن‌های پیشنهادات و شکایات را نیز در آن درج کنند.
گُرد درباره مواردی مانند شهریه 20 میلیونی مدارس غیردولتی نیز گفت: اطلاعاتی که به ما داده می‌شود، کافی نیست و مستندات برای اثبات آن به حد لازم نبوده است؛ تا وقتی خانواده‌ها شکایتی درباره شهریه نکنند، نمی‌توانیم پیگیری کنیم.
وی با تأکید بر اینکه این سازمان به طور مستمر بر فعالیت مدارس غیردولتی نظارت دارد، افزود: 4 مدرسه متخلف شناسایی شد و به شورای نظارت برای بررسی و اعمال قانون سپرده شده است.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این وزارتخانه از سال‌های گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای بوده است، اظهار کرد: حل مسائل آموزش‌وپرورش بدون کمک مردم و صاحبنظران و اندیشمندان میسر نیست.
وی درباره شوراهای آموزش‌وپرورش نیز بیان داشت: رؤسای شوراهای آموزش‌وپرورش، استانداران و فرمانداران هستند و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها نیز در این شورا حضور دارند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده از تشکیل شورای مرزی مناطق خبر داد و افزود: با تشکیل این شورا، اقدامات خوبی برای دانش‌آموزان و معلمان مناطق محروم انجام شد.
وی با اشاره به فعالیت 2هزار و 58 مدرسه هیأت امنایی گفت: از این مدارس خواسته شده طبق چارچوب و وظایف شورایعالی آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی داشته باشند.
گُرد درباره فعالیت مراکز آموزش از راه دور تصریح کرد: در این حوزه توانمندسازی نیروها و فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس، 260 هزار نفر ساعت آموزش انجام شد و 350 مدرسه آموزش از راه دور مورد بازدید قرار گرفت.
بازدید 3 مرحله‌ای از مدارس
وی به افزایش تسهیل صدور مجوز مدارس غیردولتی اشاره کرد و یادآور شد: در چارچوب قوانین حاکمیتی، جلب مشارکت‌های عمومی می‌تواند موجب افزایش کیفیت در مدارس شود.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دستورالعمل جامع نظارت تدوین شده است، افزود: مدارس طی 3 مرتبه مورد نظارت قرار می‌گیرند. وی درباره نظارت بر اجرای بسته حمایتی  خاطرنشان کرد: حدود 477 بازدید از مدارس تحت شمول مدارس بسته حمایتی صورت گرفت؛ اینگونه مدارس، مدارسی بود که بیشتر در حاشیه شهرها و مناطق محروم و روستاها قرار داشتند. گُرد به امضای تفاهمنامه با نهادها و سازمان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین آن تفاهمنامه با دانشگاه فرهنگیان بود تا در تابستان سال جاری، آموزش‌هایی برای معلمان مدارس غیردولتی برگزار شود.
وی درباره مدارس هیأت امنایی  اظهار داشت: این مدارس براساس قانون و مصوبه شورایعالی آموزش‌وپرورش ایجاد شده و در اینگونه مدارس شهریه گرفته نمی‌شود بلکه دریافت هزینه برای فوق‌برنامه است.


Page Generated in 0/0056 sec