printlogo


کد خبر: 138963تاریخ: 1394/3/5 00:00
اخبار

فروش ۱۹۰ هزار نسخه از توصیه‌های رهبر انقلاب به «خانواده»‌ها
کتاب «خانواده» بعد از گذشت ۹۵ روز از آغاز دومین دور مسابقه «کتاب و زندگی» به فروش ۱۹۰ هزار نسخه در کشور رسید. به گزارش تسنیم، فروش کتاب «خانواده»‌ که براساس مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره مساله خانواده و اهمیت توجه به آن تدوین شده است، بعد از گذشت 95 روز از آغاز دومین دور مسابقه «کتاب و زندگی»، به فروش 190 هزار نسخه در کشور رسید. انتشارات مؤسسه جهادی (صهبا) کتاب «خانواده» را که شامل بیانات رهبری درباره خانواده است به سبک یک جلسه طولانی تنظیم و راهی بازار نشر کرده است. این اثر در 128 صفحه‌ و به شکلی تألیف شده است که مخاطب آن، فقط زوج‌های جوان نیستند و هرکس می‌خواهد خانواده‌ای تشکیل دهد یا سال‌هاست زندگی مشترک را شروع کرده است، می‌تواند مخاطب آن باشد. قابل اشاره است مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری و همیاری بیش از 20 نهاد، اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی «کتاب و زندگی» در سراسر کشور کرده است. این سلسله مسابقات هر 2ماه یک‌بار با محوریت یک کتاب برگزار می‌شود که اولین دوره آن، با کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد برگزار شده بود. دومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با شعار «من خانواده‌ام را دوست دارم» و با محوریت کتاب «خانواده» از 22 بهمن آغاز شد و با تمدید مسابقه تا پایان خردادماه ادامه دارد.

تقدیر از عکاسان یمنی در نمایشگاه آثار منتخب «قاب سرخ»
در نمایشگاه آثار منتخب «قاب سرخ» ۷۲ عکس منتخب از آثار جشنواره قاب سرخ به نمایش گذاشته شده و در کنار آن ۲۰ عکس هم از جنایات آل‌سعود در یمن که توسط عکاسان یمنی عکاسی شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، فراخوان انتخاب بهترین عکس از گلزارهای شهدا اواخر اسفندماه 93 داده شد و 3000 عکس به دبیرخانه این مسابقه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شد. حدود 60 درصد این عکس‌ها توسط دوربین‌ها و عکاسان حرفه‌ای عکاسی شده و 40 درصد به وسلیه موبایل و دوربین‌های آماتوری گرفته شده است. یک هیأت 5 نفری از متخصصان و خبرگان عکاسی دفاع‌مقدس، 72 قطعه از این عکس‌ها را به عنوان بهترین عکس‌ها انتخاب کرده‌اند. این عکس‌ها از چهارم خرداد که روز مقاومت، پایداری و روز دزفول نام دارد، در نمایشگاه قاب سرخ به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه در گالری فکه باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت واقع در انتهای بزرگراه حقانی برپا شده است. در اختتامیه این نمایشگاه 3 نفر در هر یک از بخش‌های عکاسان حرفه‌ای و آماتور تقدیر می‌شوند و یک عکاس دفاع‌مقدس، یک خانواده عکاس شهید دفاع‌مقدس، یک عکاس جانباز دفاع‌مقدس و 2 عکاس یمنی هم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

«از خامنه تا خرمشهر» تا «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر»
انتشارت سوره مهر به تازگی کتاب‌هایی را روانه بازار کرده است تا از طریق نگاهی خاطره‌آمیز به دوران دفاع‌مقدس، بخشی از قهرمانی‌های دلاوران این عرصه را برای مخاطبان مشخص شود. کتاب «از خامنه تا خرمشهر» شامل خاطرات خودنوشت اسماعیل اسماعیلی‌مشفقی بوده که بازگوکننده خاطرات گردان ۴ از گردان‌های پادگان ولیعصر است که این گردان‌ها هسته اولیه تشکیل تیپ محمدرسول‌الله بودند. در این کتاب خاطراتی از دوران کودکی تا دفاع‌مقدس نویسنده و افراد رزمنده‌ای چون شهید بروجردی، شهید همت و حاج‌احمد متوسلیان منعکس شده است. همچنین کتاب «عصرهای کریسکان» که چندی پیش توسط این ناشر رونمایی شده بود، به‌عنوان یکی از آثار پرفروش بازار نشر بوده است. این اثر خاطراتی از امیر سعیدزاده یکی از منحصر به‎فرد‎ترین نیروهای دفاع‌مقدس بوده که به قلم کیانوش گلزار راغب نگاشته شده است. اثر ارزنده دیگر از سوی سوره مهر، کتاب «تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر» بوده که در آن خاطرات تکاوران نیروی دریایی پس از 30 سال روایت می‌شود. ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده گردان تکاوران در خرمشهر راوی این خاطرات، فرمانده یک گردان 600 نفره‌ای بود که طی 34 روز مقاومت جانانه برای نجات خرمشهر، فقط 270 نفرشان زنده ماندند. این کتاب به کوشش سیدقاسم یا حسینی نگاشته شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec