printlogo


کد خبر: 138964تاریخ: 1394/3/5 00:00
رویدادها

 رئیس رسانه ملی:
صداوسیما حرکت به سوی اجرای فرمان‌های رهبری را آغاز کرده است
رئیس رسانه ملی گفت: پس از آسیب‌شناسی شرایط موجود، اکنون سازمان صدا و سیما حرکت به سوی اجرای فرمان‌های رهبری در حکم انتصاب را آغاز کرده است. به گزارش تسنیم، محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوالی درباره مسؤولیت رسانه ملی در حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب اسلامی گفت: در گام اول باید شرایط موجود آسیب‌شناسی می‌شد که تا حد زیادی این کار انجام شد و توانستیم بسیاری از ساختار‌ها را اصلاح کنیم. از حالا به بعد روی برنامه‌هایی که بر هویت فرهنگی کشور تاکید کند و در عین حال از جنبه‌های آموزشی، تفریحی، سرگرمی و اطلاع‌رسانی برخوردار باشد، متمرکز می‌شویم. وی افزود: توجه به تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، جزو ماموریت‌های اصلی صدا و سیماست اما برای تاثیرگذاری باید کار‌ها اولویت‌بندی شود. در گام اول با تفکیک ماموریت شبکه‌ها، به نوعی آرایش جدید رسانه‌ای دست پیدا می‌کنیم تا بتوان متمرکز و تاثیرگذار‌تر عمل کرد. رئیس رسانه ملی درباره پرداختن به مسائل فرهنگی و فرهنگسازی در برنامه‌های صدا و سیما و وظیفه‌ای که بر دوش سازمان احساس می‌شود، گفت: اول اینکه مسائل فرهنگی در کشور ما از دیگر موضوعات جدا نیست. دوم، در مسائل فرهنگی فقط یک دستگاه یا یک نهاد به تنهایی تاثیرگذار نیست. بعضی‌ها به غلط فکر می‌کنند فقط صدا و سیما یا فقط فلان دستگاه یا سازمان می‌تواند بعضی از مشکلات فرهنگی جامعه را حل کند. برای حل مسائل فرهنگی باید تمام ظرفیت فرهنگی کشور به خدمت گرفته شود تا موثر واقع شود.

صدای حماسه تشییع شد
مراسم تشییع پیکر مهران دوستی، از گویندگان توانای رادیو صبح دیروز از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از جمله محمد خجسته معاون سابق صدای رسانه ملی، حسین ساری مدیر شبکه آموزش، بیژن نوباوه نماینده مجلس و مجریان و گویندگانی از جمله علیرضا جاویدنیا، علیرضا غفاری، سعید توکل و هنرمندانی از جمله کورش سلیمانی و محمود گبرلو حضور داشتند. مراسم تشییع پیکر مهران دوستی با اجرای محمد نظام‌اسلامی برگزار شد. او در این مراسم گفت: امروز در کنار پیکر 5 شهید دفاع‌مقدس، پیکر گوینده پیشکسوتی را که عشق به شهدا و انقلاب اسلامی داشت تشییع می‌کنیم. در ادامه مراسم نعمتی‌انارکی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، پیام تسلیت سرافراز را قرائت کرد و پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر این گوینده توانا در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران آرام گرفت. مهران دوستی، گوینده پیشکسوت رادیو و هنرمند توانای عرصه گویندگی سال‌های دفاع‌مقدس بود که صدای نافذش در جبهه‌ها طنین‌انداز می‌شد.

«شکوفه‌های زمستان» درجشنواره فیلم شهر
تورج کلانتری، کارگردان مستند «شکوفه‌های زمستان» گفت: خوشحالم فیلمی درباره مسجد بین ۲۰ فیلم منتخب جشنواره فیلم شهر قرار گرفته است. به گزارش تسنیم، وی درباره مستند «شکوفه‌های زمستان» افزود: این مستند با موضوع بررسی هنر انقلاب در دهه 50 با محوریت مسجد درباره مسجد جوادالائمه است. باعث خوشحالی است که چنین مستندی با این رویکرد در کنار مستندهایی قرار گرفته است که در جشنواره فجر و سینما حقیقت بوده و در آنها جایزه گرفته‌اند. گفتنی است جشنواره فیلم شهر از 3 تا 10 خرداد برگزار خواهد شد.

فرانسوی‌ها نخل طلا را در خانه نگه داشتند
مهم‌ترین خبر سینمای جهان در این روزها برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کن بود که نخل طلای آن به «Dheepan» ساخته «ژاک اودیار» از کشور فرانسه رسید. به گزارش تسنیم، هیأت داوران بخش مسابقه شصت‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن به‌ ریاست برادران کوئن، برندگان این بخش را معرفی کردند و در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از برنده شدن یکی از 3 فیلم «کارول»، «آدمکش» و «پسر سائول» بود این فیلم «Dheepan» ساخته ژاک اودیار بود که چراغ خاموش جلو آمد و نخل طلا را از آن خود کرد. جایزه بهترین کارگردانی هم به هو سیائو  سین برای «آدمکش» رسید.


Page Generated in 0/0060 sec