printlogo


کد خبر: 138965تاریخ: 1394/3/5 00:00
راند دوم از رقابت پرسپولیس و الهلال امشب در عربستان
گام‌های مصمم برای صعود

گروه ورزشی: دیدار برگشت پرسپولیس و الهلال در شرایطی امشب  برگزار خواهد شد که شاگردان برانکو به خاطر پیروزی در دیدار رفت شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارند. هرچند باید در 2 جبهه بجنگند. دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز سه‌شنبه با برگزاری 4 مسابقه در شرق و غرب آسیا پیگیری می‌شود که تکلیف ۴ تیم برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها مشخص می‌شود. در نخستین بازی این روز، کاشیوا ریسول ژاپن با تکیه بر برد ۳ بر ۲ در زمین سوون سامسونگ کره‌جنوبی، شانس بیشتری برای صعود دارد و بیجینگ گوآن چین هم درحالی از جئونبوک موتورز کره‌جنوبی پذیرایی می‌کند که دو تیم در بازی رفت به تساوی
یک ـ یک رسیدند. در غرب آسیا و در نبرد قطری‌ها، لخویا درحالی میزبان السد است که در بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک پیروز شده است. اما در مهم‌ترین بازی این روز برای ایرانی‌ها، پرسپولیس میهمان الهلال عربستان است؛ مسابقه‌ای که از نظر ورزشی و سیاسی اهمیت زیادی برای هر دو تیم دارد. پرسپولیس که در بازی رفت و با گل ثانیه‌های پایانی مدافع برزیلی الهلال به پیروزی رسید، با کسب نتیجه تساوی در این بازی هم به مرحله بعد صعود می‌کند. هرچند این یک گل و برد از نظر روحی برای شاگردان برانکو نتیجه خوبی بود اما بازی کردن در زمین الهلال، نیاز به تیزهوشی و تمرکز بالا دارد زیرا عربستانی‌ها در گذشته بارها ثابت کردند برای موفقیت در چنین بازی‌های مهمی دست به جنگ‌های روانی و فرسایشی درون و بیرون زمین مسابقه می‌زنند. این جنگ روانی که از عصر روز یکشنبه آغاز شد تا پرسپولیسی‌ها با تاخیر بسیار راهی عربستان شده و به محل اقامت خود در شهر ریاض برسند، قطعا امروز  و در جریان مسابقه هم ادامه خواهد داشت، به همین دلیل مردان برانکو باید خود را برای جنگیدن در دو جبهه کاملا آماده کنند. البته نمی‌توان منکر توانایی‌های فنی و تاکتیکی تیم الهلال شد، تیمی که در بازی رفت و دیدارهای رفت و برگشت برابر فولادخوزستان در مرحله مقدماتی نشان داد به‌خوبی از تمام فضای زمین بهره برده و با تکیه بر نفراتی که دارد، می‌تواند به خوبی از عمق و کناره‌ها، روی دروازه پرسپولیس خطرساز شود. محروم نبودن سوشا مکانی و خصوصا امید عالیشاه در این بازی، یک اتفاق مثبت برای پرسپولیسی‌هاست اما آنها نباید فراموش کنند که ناکامی‌های قبلی‌شان در آسیا بیشتر به خاطر اشتباهات فردی خط دفاع و دروازه‌بان رقم خورد، مشکلی که اگر در این بازی به حداقل برسد، سرخپوشان می‌توانند جشن بزرگ صعود را در ورزشگاه ملک فهد ریاض برپا کنند، جشنی که شاید تا خیابان‌های تهران و ایران هم کشیده شود. قطعا موفقیت در زمین الهلال سخت بوده اما شدنی است زیرا در گذشته تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان و حتی خود پرسپولیس هم در زمین این تیم عربستانی بردهای ارزشمند و مهمی را کسب کرده‌اند. فراموش نکنیم کسب هر نتیجه‌ای در این بازی که زمینه‌ساز صعود سرخپوشان به جمع 8 تیم برتر جام شود، پایان بسیار خوشی را برای یک فصل پرحاشیه و معضل این تیم رقم خواهد زد. پرسپولیس اگر بتواند به جمع 8 تیم آسیا برسد،جشن صعودش را در قلب عربستان می‌گیرد جشنی که باعث خواهد شد میلیون‌ها ایرانی غرق شادی شوند و همراه سرخپوشان در ریاض شادمان شوند. از نظر فنی هم برانکو استاد کارهای دفاعی است و می‌داند اولویت اول تیمش در میدان این است که گل نخورد و در ضدحملات خود با حرکات انفجاری و سریع عالیشاه و طارمی به فکر گلزنی باشد. سرخپوشان اگر یک گل بزنند حریف باید 3 گل برای صعود بزند به همین دلیل الهلال می‌داند که نباید بی‌گدار به آب بزند و باید مراقب ضدحملات هم باشد. سرخپوشان حتی در صورت باخت 2 بر یک هم صعود می‌کنند.
ایوانکوویچ: مهم‌ترین بازی فصل را پیش‌رو داریم
سرمربی پرسپولیس می‌گوید: مهم‌ترین بازی فصلمان را مقابل الهلال عربستان پیش‌رو داریم. برانکو ایوانکوویچ، درباره دیدار امشب پرسپولیس مقابل الهلال عربستان گفت:  قبلا هم  گفتم مهم‌ترین مسابقه فصلمان را پیش‌رو داریم. مقابل برترین تیم قاره آسیا به میدان می‌رویم. خوشبختانه در بازی رفت مقابل الهلال عربستان پیروز شدیم. توانستیم نیمه اول دیدار مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را به سود خود به پایان ببریم اما نیمه دوم این بازی باقی مانده است. مسابقه‌ای که در ریاض داریم بسیار سخت است. سرمربی پرسپولیس درباره اینکه هواداران این تیم می‌توانند نسبت به صعود به مرحله یک چهارم نهایی امیدوار باشند، گفت: همه امیدواریم و دوست داریم خوشبین باشیم. می‌توانم بگویم که ما قلبمان را فدا می‌کنیم تمام تلاشمان را می‌کنیم و خدا هم پاداش تلاش‌مان را می‌دهد. برانکو ایوانکوویچ درباره دیدار پرسپولیس مقابل الهلال اظهار داشت: ما با عشق زیاد به عربستان آمده‌ایم تا مقابل الهلال بازی کنیم. به بازیکنانم اعتقاد دارم و به همین دلیل با خیال راحت به مصاف نماینده عربستان خواهیم رفت. وی ادامه داد: ما برد خوبی در تهران به‌دست آوردیم و هم‌اکنون همه چیز به نفع ماست که هم بتوانیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و هم در پایان راهی مرحله
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شویم. سرمربی پرسپولیس درباره کارشکنی سعودی‌ها تصریح کرد: هیچ‌کس با هیچ کاری نمی‌تواند ما را عصبانی کند و این رفتارها هم مهم نیست؛ این اتفاقات هیچ دلیلی برای توجیه باقی نمی‌گذارد و ما هرچه در توان داریم در میدان به نمایش خواهیم گذاشت.
معطلی کاروان پرسپولیس به AFC گزارش می‌شود
نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا که در فرودگاه ریاض حاضر شده بود به مسؤولان باشگاه پرسپولیس اطمینان خاطر داد گزارش معطلی بازیکنان را به AFC منعکس کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه پرسپولیس پیش از ورود این تیم به عربستان، 2 نماینده را برای جلوگیری از کارشکنی عربستانی‌ها در فرودگاه ریاض به این کشور فرستاده بود. هرچند حضور این نمایندگان هم نتوانست مانع این کارشکنی و معطلی کاروان پرسپولیس در فرودگاه شود. با این حال، نماینده AFC پیش از ترک فرودگاه خطاب به محمدحسین نژادفلاح، قائم‌مقام پرسپولیس گفت: ما به اینجا آمدیم تا اتفاقات را ببینیم و آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا منعکس کنیم. بعد از ترک فرودگاه توسط بازیکنان، نمایندگان AFC قصد داشتند برای نظارت روی کار صدور روادید سایر اعضای کاروان پرسپولیس هم در فرودگاه بمانند ولی محمدحسین نژادفلاح ضمن تشکر از این نمایندگان، از آنها خواست بیشتر از این معطل نشوند و به استراحت بپردازند.
دونیس: در آزادی مقابل پرسپولیس بدشانس بودیم
سرمربی تیم فوتبال الهلال عربستان در آستانه رویارویی با پرسپولیس گفت: در دیدار رفت و در ورزشگاه آزادی ما بدشانس بودیم اما معتقدم فردا (امروز) به خواسته‌مان خواهیم رسید. الهلال که تاکنون 2 بار به قهرمانی آسیا دست یافته است، باید شکست یک بر صفر دور رفت را که در تهران برگزار شد، جبران کند. الهلالی‌ها در ورزشگاه بین‌المللی فهد در شهر ریاض میزبان پرسپولیس، حریف ایرانی خود هستند. جورجیوس دونیس سرمربی یونانی الهلال که در دیدار امروز هافبک خود سلمان الفرج را به علت محرومیت در اختیار ندارد، گفت: در دیدار رفت مقابل پرسپولیس ما عملکرد خوبی داشتیم و فرصت‌های متعددی نیز خلق کردیم اما متاسفانه نتیجه آن گونه‌ که می‌خواستیم رقم نخورد. وی ادامه داد: البته این تنها دیدار رفت بود و معتقدم در دیدار خانگی به خواسته‌های‌مان خواهیم رسید. در ورزشگاه آزادی ما نهایت تلاش خود را انجام دادیم که نتیجه خوبی بگیریم اما کمی بدشانس بودیم. ما قدرت این را داریم تا شرایط را به گونه‌ای برگردانیم که مورد دلخواه‌مان است. اعتقاد دارم تیمم توانایی راهیابی به یک‌چهارم نهایی را دارد.
 


Page Generated in 0/0061 sec