printlogo


کد خبر: 138978تاریخ: 1394/3/5 00:00
چهارگوشه

تسلیت آیت‌الله سیستانی به شیعیان قطیف
آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در پیامی به ساکنان استان القطیف عربستان گفت: من به شما ساکنان گرامی القطیف به دلیل حمله اخیری که به برادران نمازگزارتان در مسجد امام علی (ع) در شهرک القدیح شد و در این حمله خون پاک آنها به دلیل دوستی و محبتی که به اهل بیت دارند ریخته شد، تسلیت می‌گویم. وی گفت: از خدا می‌خواهم روح این شهدا را که در روز ولادت امام حسین (ع) شهید شدند در روز قیامت با این امام بزرگوار محشور گرداند و به خانواده‌ها و بازماندگانشان صبر و به زخمی‌شدگان شفای عاجل عنایت فرماید. روز جمعه یک عامل انتحاری به مسجد امام علی‌(ع) در شهرک القدیح واقع در استان القطیف عربستان حمله کرد که در این حمله 21 تن شهید و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند.

جنایت هولناک داعش در تدمر
تلویزیون رسمی سوریه روز یکشنبه به نقل از منابعی داخلی شهر تدمر اعلام کرد داعش حداقل‌400 نفر از اهالی این شهر را به بهانه همکاری با دولت سوریه سربرید. بیشتر قربانیان عناصر داعش در شهر تدمر، زنان و کودکان و افراد سالخورده هستند. طبق این گزارش، عناصر داعش از خروج هزاران نفر از شهروندان ساکن تدمر جلوگیری کرده و دارایی‌های آنان را غارت کرده‌اند. گروه تروریستی داعش از چهارشنبه گذشته شهر تاریخی تدمر را تصرف کرده است.

ترور نافرجام پسر رئیس‌جمهور پاکستان
سلمان حسین، پسر ممنون حسین، رئیس‌جمهور پاکستان در حوالی شهر حب واقع در ایالت بلوچستان این کشور از یک اقدام تروریستی جان سالم به در برد. در این حادثه که یکشنبه شب رخ داد،‌ 3 نفر کشته و ۱۴ بشدت زخمی شدند. شورشیان گروه غیرقانونی موسوم به «ارتش استقلال‌طلب بلوچ» مسؤولیت حمله به پسر رئیس‌جمهور پاکستان را به عهده گرفتند. گروه‌های تروریستی پاکستان در روزهای اخیر حملات هدفمند خود علیه مقامات دولتی، سیاستمداران، اعضای خانواده مقام‌های عالی رتبه، نیروهای پلیس و امنیتی را
افزایش داده‌اند.

تیراندازی نظامی تونسی به همقطاران خود
سخنگوی وزارت دفاع تونس اعلام کرد دوشنبه در تیراندازی یک نظامی به سوی همقطاران خود در یک پادگان نظامی نزدیک پارلمان تونس، چند تن زخمی شدند. این سخنگو مشخص نکرد آیا در این درگیری کسی کشته شده است یا خیر و همچنین نگفت آیا هنگام تیراندازی به این سرباز، گلوله‌ای به این سرباز اصابت کرده است یا نه. وی همچنین درباره انگیزه‌های این سرباز برای انجام این کار اظهار بی‌اطلاعی کرد.

یک زودپز مشکوک نزدیک کنگره
در پی کشف یک «زودپز» مشکوک در ماشینی نزدیک ساختمان کنگره آمریکا، پلیس صاحب آن را بازداشت کرد. سخنگوی پلیس در این باره گفت، ماموران گشت به ماشینی در نزدیکی پارک ملی و در غرب کاخ کنگره مظنون می‌شوند و پس از بررسی، وسایل نگران‌کننده‌ای از جمله یک زودپز در آن کشف می‌کنند. این در حالی است که پیش از این از زودپز به‌عنوان وسیله‌ای انفجاری استفاده شده است.

سرگردانی بیش از 3 هزار روهینگیایی در دریا
کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرد بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد آوارگان روهینگیایی و بنگلادشی ممکن است بیش از 3000 تن باشد. بیش از 3000 تن از اقلیت مسلمان روهینگیا که از میانمار گریخته‌اند و مهاجران جویای کار بنگلادشی با استفاده از قایق به ساحل رسیده و بیش از 100 تن هم در تایلند از قایق پیاده شدند.  تنها مهاجران روهینگیا می‌توانند یک سرپناه موقت یک‌ساله در کشورهای میزبان داشته باشند در حالی که مهاجران بنگلادشی را به کشورشان عودت می‌دهند.


Page Generated in 0/0056 sec