printlogo


کد خبر: 139094تاریخ: 1394/3/7 00:00
اخبار

قیمت مرغ و گوشت دولتی برای رمضان
گوشت قرمز برزیلی به قیمت کیلویی 21 هزار تومان و مرغ منجمد ایرانی کیلویی 5500 تومان در بازار ماه رمضان عرضه خواهد شد. عباس والوزی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام با بیان این مطلب از ذخیره‌سازی حدود 138 هزار تن مرغ و گوشت قرمز برای تنظیم بازار ماه رمضان خبر داد. والوزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: به‌رغم محدود شدن خرید گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار تن از این محصول از مرغداران به قیمت کیلویی 6500 تا 7000 تومان خریداری شده و حجم ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام به حدود 130 هزار تن رسیده است. وی افزود: در 2 ماه گذشته حدود 8000 تن گوشت قرمز (گوساله) نیز از برزیل خریداری شده است. وی ادامه داد: با ذخیره حدود 8000 تنی گوشت قرمز از هم‌اکنون آماده‌ توزیع آن برای تنظیم بازار هستیم و این محصول برای ماه رمضان به قیمت کیلویی 21 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. والوزی تصریح کرد:  قیمت منطقی برای گوشت مرغ در بازار امروز و حتی ماه رمضان حدود 7000 تومان است.
فهرست کالاهای ورودی و خروجی قاچاق
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیش از 100 قلم کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که مهم‌ترین آنها لوازم
صوتی - تصویری، تلفن همراه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دخانیات است. همچنین سوخت نیز مهم‌ترین کالایی است که به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. حبیب‌الله حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سالانه حدود 17 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: در ورود کالای قاچاق به کشور حدود 3 میلیارد دلار هم به‌ صورت معافیت وارد کشور می‌شود و این در حالی است که کل حجم واردات کالا به کشور اعم از صنعتی و تجاری کمتر از 50 میلیارد دلار بوده است. وی با تاکید بر اینکه ساماندهی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی قانونمند از طریق بازارچه‌های مرزی ادامه داد: به‌عنوان نمونه روزانه بیش از 5 میلیون لیتر سوخت غیر مجاز توسط سودجویان اقتصادی از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.
ثبت  ۹۱ هزار مبایعه نامه در اردیبهشت
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از ثبت ۹۱ هزار و ۴۹۳ قرارداد خرید و فروش در کل کشور در اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: در شهر تهران طی این مدت ۱۵ هزار و ۵۷۲ قرارداد به ثبت رسیده است. حسام عقبایی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آمارهای خرید و فروش مسکن در سال جدید، اظهار داشت: اردیبهشت ۹۴ در کل کشور تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۳ قرارداد خرید و فروش و ۵۸ هزار و ۳۴۷ قرارداد اجاره به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران به آمارهای خرید و فروش و اجاره مسکن در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در اردیبهشت امسال تعداد ۱۵  هزار و ۵۷۲ قرارداد خرید و فروش و ۱۶ هزار و ۸۴ قرارداد اجاره منعقد شد که شهر تهران هم در قرارداد‌های خریدوفروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در اردیبهشت ۹۴ در شهر تهران ۱۶ هزار و ۸۴ قرارداد نوشته شده است.
اداره خانه با حقوق کارگری ممکن نیست
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران در حال حاضر با چنین حقوقی که دریافت می‌کنند، امکان اداره یک خانواده 3 یا 4 نفره وجود ندارد. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با میزان، افزود: کارگران با توجه به شرایط کنونی اقتصاد شرایط بسیار سختی را از لحاظ تامین مایحتاج و امرار معاش دارند. وی ادامه داد: به عنوان مثال در یک خانواده 4 نفره هزینه زندگی حداقل بیش از 2 میلیون تومان است اما با حقوق‌هایی که کارگران دریافت می‌کنند امکان اداره خانواده وجود ندارد. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های حمایتی جدی‌تر باید در دستور کار دولت باشد تا مقداری از فشارها از دوش سرپرست خانوارها کاسته شود. قاضی‌پور افزود: در حال حاضر قانون‌های حمایتی برای کارگران وجود دارد اما از سوی دولت با جدیت پیگیری و دنبال نمی‌شود. وی تصریح کرد: به طور کلی سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی از جامعه کارگران اجرایی نمی‌شود یا به صورت ناقص دنبال و اجرا می‌شود که امیدواریم در آینده شاهد حمایت جدی‌تر از کارگران باشیم.


Page Generated in 0/0054 sec